Baby 3 weken last van darmpjes - moeilijk inslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Teapot, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hallo Adrienne,

    Mijn zoontje is drie weken oud en na het voeden wanneer ik hem weg leg om te gaan slapen lukt het hem niet/moeilijk om te gaan slapen. Hij ligt zo een uur wakker, terwijl hij wel moe is (hij gaapt). Hij kreunt heel hard en ik hoor ook veel windjes. Echter huilt hij niet, maar ik heb wel het gevoel dat hij pijn heeft. Door het onrustige bewegen en het harde kreunen. Wanneer we gaan wandelen doet hij dit niet, valt hij snel in slaap, maar zodra we weer binnen zijn wordt hij weer wakker.

    Als ik hem bij me houd kreunt hij niet maar is hij wel onrustig, kijkt de hele tijd om zich heen en wil niet slapen (terwijl hij de eerste weekjes heel graag bij mij sliep).

    Mijn vraag is of ik hier iets mee moet doen of dat dit normaal is (het kreunen en veel wakker zijn)?

    Alvast hartelijk dank voor je reactie!

    Lieve groetjes van een ietwat onzekere moeder :)
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Krijgt hij fles of borstvoeding? Hoe zwaar is hij een hoeveel voeding krijgt hij? Met welke fles voedt je?

    Heb je al infacol geprobeerd?

    Veel vragen, maar dan kunnen we bekijken wat we eventueel kunnen doen.

    Groetjes Adrienne
     
  3. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Adrienne,

    Bedankt voor je reactie. We geven ons zoontje borstvoeding uit een flesje (ik heb ingetrokken tepels dus aanhappen lukt niet). Hij was bij de geboorte 3800 gram en vorige week is hij gewogen (bij 2,5 week) en toen was hij 4200 gram (bij benadering, hij had luier en kleertjes nog aan). Volgende week wordt hij weer gewogen op het consultatiebureau.

    We voeden met de Kalma van Medela. Ee voeden op verzoek. Wat voor hem nu neerkomt op gemiddeld eens per drie uur. Snachts laat hij er vier uur tussen. Uitzonderingen daargelaten. Hij krijgt ongeveer 110 cc per voeding.

    Infacol hebben we nog niet geprobeerd, mijn man is erg tegen medicijngebruik bij jonge baby'tjes. Ik sta hier wat nuchterder in overigens. Ik wil gewoon niet dat hij pijn heeft.

    Groetjes!
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    De calma is een prima fles hoor, maar hij is eigenlijk bedoelt voor kindjes die ook aan de borst drinken of gaan drinken. En ik denk dat dat niet de bedoeling is toch?

    Je zou de dr brown fles kunt eens kunnen gebruiken. Hij is op internet te koop en bij prenatal. Infacol is niet echt een medicijn. Het komt niet in het bloed maar zorgt dat de kleine gasbellen omgevormd worden tot één grote. Ze kunnen dan makkelijker boeren.

    Er zijn ook wel voedingsmiddelen die ervoor kunnen zorgen dat ze winderig worden. Koolsoorten, prei, ui, sinaasappels, gekruid eten. Eet dat met mate. .. en kijk hoe het gaat.

    Groeien gaat goed..

    Succes
    Adrienne
     

Deel Deze Pagina