baby 4 maand oud.. hoeveel voeding ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamajuf, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ons zoontje is nu 4 maanden en bijna 1 week oud.

Momenteel krijgt hij 5x een fles van 180cc water en 6 schepjes voeding.
    Regelmatig wordt hij heel boos als zijn fles leeg is.

Krijgt hij voldoende melk ?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hoeveel weegt hij? er is een berekening namelijk met het aantal kilo´s en cc´s.

je zou kunnen proberen johannesbroodpitmeel door de fles te doen dit maakt het wat steviger en vult goed, rijstebloem is ook een optie maar of dat met 4 maand mag weet ik niet, ik denk het wel.

anders even overleggen met je cb of de voedingsdeskundige hier op het forum?

3. adi

adi Niet meer actief

Meer melk mag je hem toch niet geven, hij zit nu aan de max 1 liter per dag.
    Er is een verschil tussen boos worden omdat hij die melk nou lekker vond en het is op, en boos worden omdat de honger niet gestild is.

Meldt hij zich eerder voor een fles? Dan heeft ie waarschijnlijk honger. Anders kun je hem even een minuutje na de voeding afleiden en dan is het vaak over.

4. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    kan ook zuigbehoeft zijn, heeft hij de fles erg snel op? bij mijn manneke helpt even 2 a 3 minuutjes zijn speen daarna floept hij hem er vanzelf uit en is het goed.
    Hij krijgt idd voldoende te eten lijkt me.

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Stijn weegt op dit moment 7 kilo.
    En ja hij is denk ik een beetje boos omdat het op is maar is ook snel weer stil te krijgen.
    ZUigen aan een speen van de lege fles doe ik niet graag, ivm het lucht dat hij dan binnen krijgt en dan kans heeft op krampjes (?).
    En een fopspeen wil hij niet.
    We zingen liedjes en dat blijkt te helpen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    180/6 en dat 5 keer is prima. Meer mag toch niet, minder mag, maar hoeft niet. Lijkt me niet echt haalbaar voor jullie.

Als even zingen helpt, dan zou ik het zo laten. Zolang hij niet eerder om zijn fles komt lijkt het mij geen honger. Dan eerder de zuigbehoefte. Dat kun je oplossen door een kleinere speen, 10cc extra water of desnoods iets indikken met nutriton..

7. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Wat bijzonder toch dat ik op het forum vaak lees dat mensen Nutriton gebruiken om een verzadigder gevoel te geven of om een kindje minder snel te laten drinken. Volgens mij is Nutriton bedoeld tegen spugen en zitten er geen extra calorien in waardoor het dus niet bijdraagt aan een verzadigder gevoel. Uiteraard moet een kindje wel meer moeite doen om het door de speen te krijgen maar dit is niet het doel van Nutriton, dus waarom iets toevoegen wat daar niet voor bedoeld is. In plaats van Nutriton zou ik op zoek gaan naar een langzamere speen als dit het euvel is, bijvoorbeeld dr. Brown of Bfree fles met de kleinste speen. Rijstebloem kan overigens vanaf 4 maanden.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou daar wil ik wel even op reageren, aangezien wij Noor ook (op advies van het cb) nutriton door haar voeding hebben gegeven ivm niet verzadigd zijn.

Dat zit zo. Als ze snel drinken voelen ze niet goed dat ze verzadigd zijn en dus niet tevreden als de fles leeg is. Als ze langzamer drinken en meer moeite moeten doen(nutriton en stand 1 van de 3 standen speen in ons geval) krijgen ze sneller het gevoel van verzadiging (of het wordt niet genegeerd zeg maar).
    Zo werkt het bij volwassenen ook.
    Zo simpel dus.

En nu even voor de TS. Noor heeft dit ook een tijdje gehad. Ik wilde dus de tip geven van de fopspeen, maar ik lees dat je kindje die niet wil. Afleiden lijkt me dus wel een goede tip.
    Noor hoefde nooit zo lang te huilen overigens. Ik weet niet hoe dat bij jou is. Of heb ik daar over heengelezen?

9. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    @Daan78
    Aha, bedankt voor je uitleg. Klinkt logisch. Ik ga er dan wel vanuit dat dan enkel en alleen een kleinere speen niet helpt en dan de Nutriton dus de 2e stap is?

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Voor ons werkte het iig wel zo

11. moeke31

moeke31 Niet meer actief

wij geven 5 x 210/7 hij laat meestal wel 30cc of 60cc staan, maar soms gaat de fles ook op. Hij begon ook altijd te huilen na de fles en wij hebben een standenspeen dus doet lang over de fles. Wij bieden gewoon meer aan en zien wle hoeveel honger hij heeft.

Deel Deze Pagina