Hallo, Ik vroeg me af hoe een schema voor een borstvoeding baby van 6 maande eruit ziet. Over 3 weken is mijn baby 6 maanden en tot nu toe heeft ze alleen maar borstvoeding gekregen en niets anders. Dit wil ik als het lukt ook tot 1 jaar blijven geven en geen flesvoeding. Nu ben ik sinds 9 dagen begonnen met groentehap eerst wortel gedaan 7 dagn en nu pompoen wil ik 7 dagen geven rond 4 uur smiddags doe ik het steeds. Ze eet niet meer dan 3 lepels. Daarna doet ze haar mond niet zelf open en heb ik gehoord dat je niet moet forceren. Maar ze lijkt het allemaal Niet lekker te vinden en kijkt heel vies. Ze doet ook niet echt happen van de lepel. Misschien omdat ze alleen borstvoeding heeft gehad tot nu toe?!?! Ik geef het tussen 2 voedingen in. Moet ik echt een hele week dezelfde groente proberen of kan ik na 3 dagen war anders proberen?? Als ze 2 weken groente krijgt wil ik in de ochtend starten met fruithapje. Maar ik lees overal dat baby's vAn 6 maanden een papje,fruithap,groentehap en broodkorst krijgen. Ik ben pas met 5 maand e begonnen met groentehAp. Nu lijkt het alsof ik nog 3 dingen moet introduceren voor ze 6 maandem wordt over 3 weken. Hoe werkt dit precies?! Hoe ziet een schema van een borstvoeding baby eruit met 6 maanden?! Missvhien nog erbij melden dat ik thuis ben en dat ze om de 2,5 uur aan de borst drinkt. En dat ze nog niet doorslaapt en wel 2 keer komt snachts rond 2-3uur en 5-6 uur . Alvast bedankt!
Hi Momma, Dankjewel voor je bericht op het forum. Wat mooi om te lezen dat je borstvoeding geeft en dat je dit door wilt blijven geven! Borstvoeding geef je natuurlijk op verzoek en dat blijf je ook doen. In het begin moet je kleine altijd even wennen aan de hapjes, door het dagelijks aan te blijven bieden zal je merken dat het steeds beter zal gaan. Momenteel zijn de hapjes nog puur ter oefening en is het niet bedoeld als vervanging van de borstvoeding. De hapjes geef je tussen 2 voedingen in, zoals je dat nu ook mooi doet. De eerste 2 weken wissel je 3 enkelvoudige smaken groente met elkaar af. Je mag elke dag een andere smaak geven of om de 2 dagen. Het is niet nodig om 1 smaak, 1 week lang te geven. Het groentehapje geef je einde van de dag en wanneer je, na 2 weken, fruit gaat geven, geef je dit 's ochtends na de eerste voeding. Mooi om je kleine eerste te laten wennen aan de hapjes en na 6 maanden te starten met een broodkorstje, welke je tussen de middag aan mag gaan bieden. Neem de tijd om je kleine te laten wennen en doe dit stap voor stap. Het is niet erg als je kleine iets later start met de volgende stap. Veel succes! Groetjes, Samara - Nutricia voor jou
Hallo ik heb nog een vraagje ! Mijn dochter die wilt nog steeds niet happen aan de groentehap we zijn al 2 weken bezig en sinds 2 dagen met fruit. Heb tot nu toe wortel.,pompoen en bloemkool geprobeerd in 14 dagen steeds paar dagen hetzelfde achter elkaar en fruit nu begonnen met appel nu 2de dag. Ze doet pertinent mondje dicht trekt vieze gezichten etc wat kan ik doen?! Voordoen al geprobeerd!
Goedemorgen, Goed dat je contact opneemt over de voeding van je dochtertje. Het kan zijn dat ze nog niet zo open staat voor de hapjes. Het best is om het hapje aan te bieden tussen twee borstvoedingsmomenten door. Begin met een piepkleine hoeveelheid op het voorste puntje van het lepeltje en laat haar zelf het hapje afhappen, zodat ze zelf de hoeveelheid in haar mondje kan bepalen. Vaak moeten kindjes een smaak ook 5-10 keer proeven, voordat een smaak echt lekker gevonden wordt. Hopelijk helpt dit om ervoor te zorgen dat ze meer open zal staan voor de hapjes. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou