Baby 4 maanden slaapt slecht en huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stelpie, 28 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stelpie

    stelpie Actief lid

    22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik weet het even echt niet meer. Ik zoek herkenning en tips en bemoediging want ik zit er even echt doorheen.

    onze zoon van 4mnd heeft denk ik in z’n leven 6 a 7 goede dagen gehad. Hij is erg onrustig. De laatste tijd is elk slaapje overdag strijd. Met heel veel moeite krijgen we hem in slaap en dan slaapt hij voor 45min en wordt dan altijd wakker. De ene keer lukt een speentje, de andere keer echt niet. Zo probeer ik nu hem echt van 9-10.30 te laten slapen en van 12.30-14.00/14.30 en smiddags van 16-17. Maar elk slaapje is een gevecht (behalve die in de middag in de box). Om 19.00/19.30 gaat hij de nacht in, slaapt dan tot 00.30/1.30 en wordt dan weer elke 45m wakker. Geen honger, alleen speentje.

    Als hij huilt schreeuwt ie echt. Om gek van te worden. En dat elke 45m snachts wakker worden is nu sinds half februari en breekt gewoon op. Ben radeloos en weer gewoon niet meer waar ik goed aan doe.

    We hebben al geprobeerd meer voeding te geven maar maakt geen verschil.
    Iemand de gouden tip? Of gewoon herkenning en geruststelling dat ook dit echt over gaat? Mijn andere kinderen waren altijd goede slapers en werden zeker snachts niet continu wakker.
     
  2. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Onee dat klinkt beroerd zeg. Zou het kunnen dat hij pijn heeft door verborgen reflux? Dat was hier namelijk het geval. Hij spuugde niet, maar het kwam omhoog en brandde in de slokdarm. Daarom deed liggen pijn. In de draagdoek sliep hij bijvoorbeeld wel. Misschien herken je dit totaal niet, maar wilde het wel even genoemd hebben!
     
  3. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hoi
    Je hebt te maken met de 4 maanden slaapregressie. Je zoontje maakt een slaapontwikkeling door, waardoor ze lichter en slechter slapen.

    Ik heb even een actielijst voor je gefotografeerd uit het boek Slaapconsult van Stephanie Molenaar, zie bijlagen.

    Ik denk dat je je zoontje op het moment te lang wakker houdt, 90 minuten is de max. En wellicht heb je een verkeerde slaapassociatie opgebouwd die hij nu nodig heeft om in slaap te vallen (zoals voeden of wiegen). Maar het belangrijkste is nu dat hij überhaupt slaapt.

    Ik raad je de boeken van Stephanie Molenaar echt aan! Hebben mij erg goed geholpen. Hopelijk helpt de actielijst je al goed. Succes. #hetiseenfase
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Getwijfeld of ik zou reageren... en ik doe het toch. Niet erg opbeurend misschien maar in ieder geval herkenning :eek:

    Ons zoontje van 1.5 jaar wordt nog steeds bijna elke 45 minuten wakker.. we hebben alles geprobeerd, niets heeft geholpen. Laatst hadden we ineens 2 weken waarin hij wat langer sliep, en toen was het weer klaar.. Wat we inmiddels wel weten is dat hij vocht achter zijn oortjes heeft en buisjes nodig heeft. Ook zn neusamandelen moeten eruit. Deze operatie is vanwege corona uitgesteld dus of dat gaat schelen weet ik nog niet.

    Echt uitsluiten: reflux. Dit kan verborgen zijn en dan te herkennen aan terugslikken, veel smakken en vaak de hik. Mocht je dit herkennen zijn er veel leefregels die kunnen helpen.

    90 minuten is inderdaad de maximale wakker tijd op deze leeftijd, misschien kun je proberen wat minder aan de tijden vast te houden en hem gewoon áltijd 80min na het wakker worden in zn bedje leggen? Wij lieten 'm overdag slapen in de draagzak maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar de mogelijkheid toe heeft :p

    Verder wil ik je vooral mee geven... go with the flow. Het komt goed, echt. Maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk en stop met vechten. Dit is een keuze, die ik pas rond 1 jaar oud heb gemaakt :roflmao: maar het maakt je leven een stuk aangenamer. Ik googlede bijna elke dag, probeerde elke tip.. en pas sinds ik me er bij neer heb gelegd valt het me 10x minder zwaar. Ik wil hiermee niet zeggen dat je niks moet proberen hoor, jouw kindje is pas 4mnd èn de mijne niet dus wie weet vind je iets dat werkt! Maar neem jezelf in acht.. Mooi om te lezen dat je al 2 kindjes hebt die goed slapen, weet je in ieder geval zeker dat het niet aan jou ligt!
     

Deel Deze Pagina