Baby 4 wk verkouden, drinkt slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cinnabun, 18 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hi allemaal, ons dochtertje van bijna 4 weken is helaas verkouden geworden… ze is heel slaperig, huilt veel en drinkt weinig, soms maar de helft van haar normale hoeveelheid. Temp is 37,3. Ze heeft elke 3 uur wel plas in de luier.

    Het engst vinden we dat ze weinig drinkt en zo slaperig is… ik hoor graag ervaringen met positieve afloop om me wat gerust te stellen :(
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.938
    12.413
    113
    Vrouw
    Voor het drinken neus druppen of sprayen dat wil nog wel eens helpen.
    En zou ook eventjes de hap bellen ze is nog zo klein
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    O Ik snap je zorgen… zoutoplossing voor het voeden. En is ze ook benauwd? Denk aan neusvleugelen. Als ze onvoldoende plast, amper drinkt dan moet je echt de arts bellen. Uitdroging en uitputting liggen op de loer bij een kleintje. Voor nu kan het nog prima zijn, maar misschien slechter zeg maar. Het kan het rs-virus zijn. Maar natuurlijk ook een gewone verkoudheid die haar veel energie kost. lekker veel huid op huid contact en elke slok melk is er 1.
    wil je meer lezen over het ra-virus dan heeft het umc/wkz er een duidelijk artikel staan
    Sterkte, ik hoop dat ze snel opknapt
     
  4. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
    Ik zou de huisartsenpost bellen, ze is nog zo klein en kwetsbaar. Zij kunnen je wel advies geven over wat nu te doen.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Hoe gaat het nu? Ik zou ook even de huisartsenpost bellen als het nog niet verbeterd is. Zij kunnen ook neusspray voorschrijven dat werkt sowieso beter dan zoutoplossing
     

Deel Deze Pagina