Baby 4 wkn p99

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door julia80, 10 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Onze vierde Is net iets voor de uitgerekende datum geboren en woog 4310 gram en zat daarmee ongeveer op de p95.
    Ik geef volledig borstvoeding en wist van mijn derde kindje al dat ik best veel melk produceer (oudste 2 hebben fv gehad ).
    Op dag 6 zat onze vierde weer op geboortegewicht en nu met exact 4 weken is hij 5,3 kilo. Ik zie in de groeicurve van TNO dat hij hiermee op de p99 zit...
    Onze andere 3 kinderen waren veeeel lichter bij de geboorte, kwamen wel ook ongeveer even snel aan maar ik ben dus helemaal niet bekend met deze uithoek van de curves. Ik weet dat mijn meestal zegt dat je met borstvoeding niet snel bang hoeft te zijn voor overgewicht maar ik vraag me af of daar een grens aan zit?
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Die van mij zat op p99 bij geboorte, en is met een steile lijn omhoog gegaan, ook qua lengte. Ver boven de curve uit. Ik maakte me daar ook een beetje zorgen over, maar het consultatiebureau en de kinderarts vonden het, zolang het in proportie bleef, geen probleem. Hij is nu nog geen 1,5, bijna 16kg en zit in maatje 98/104. Komt vanzelf goed :D
     
    julia80 vindt dit leuk.
  3. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Mijn jongste kwam na maand op cb en was met bv flink aangekomen. Toen zei cb arts dat ze vaak zien (zeker bij Bv) dat kindjes een kilo boven geboortegewicht zitten na een maand en dat dat prima is. Zoals bij jou nu ook dus. Zal vast een beetje stabiliseren.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste zat bij de geboorte ook op p99, haar hele eerste jaar heeft ze dat nog volgehouden en toen ineens zakte ze naar het perfecte gemiddelde en ging dat volgen. Nu met 9 jaar súper gemiddeld qua lengte en gewicht :)
    Ik heb haar altijd op verzoek borstvoeding gegeven, ze was gewoon een flinke baby ;)

    Mijn jongste was p98 en die dook met een maand of 4 naar net-iets-onder-gemiddeld om vervolgens dat lijntje te gaan volgen. Nu met bijna 7 zit ze daar ook nog op. Ook altijd op verzoek gevoed. Dat zie je vaak bij bv-kindjes rond de 4 mnd trouwens.
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Hier woog mijn jongste bijna 4500 gram bij de geboorte.
    Hij hield het hele eerste jaar z’n lijntje, daarna ging ie wat naar beneden.
    Ik voedde op verzoek, en begon zo rond 5,5 maand met bijvoeding.
    Dus zijn gewicht ging puur op borstvoeding.

    Ik zou zeggen, volg gewoon je baby. Prima toch?
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dat gaat volgens mij helemaal prima!
    Hier ook een beer van een baby. Hij woog 4200 bij de geboorte. En met 4.5 maand woog hij al 8.5 kilo. Hij kreeg toen al geen bv meer, maar dronk echt niet teveel (flesjes van 80 à 90 ml volgende mij). Het is gewoon een groot kind :)
     
    julia80 vindt dit leuk.
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Bedankt voor alle reacties!
     

Deel Deze Pagina