Baby 5 dagen oud - 50 ml kunstvoeding maar hoeveel schepjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door MamiReg, 2 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi

    De kraamhulp zegt 40ml water + 1 schepje kunstvoeding maakt samen 50 ml totaal. Eventueel aanvullen met extra water. Lijkt mij dat het dan teveel verdund is?

    Mij lijkt logischer om 60 ml water af te meten + 2 schepjes, en dan het teveel weg te gooien. Dan klopt de verhouding iig.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Je pakt inderdaad per 30 ml water 1 afgestreken maatschepje. Dus per 60 ml 2 schepjes en weggooien tot wat je geeft. Als je 40 ml water pakt en 1 schepje is de voeding te dun en krijgt je kind te weinig. Ik sta er echt van te kijken dat een kraamhulp dat zo doet.

    Groetjes Adrienne
     
    Whoopy, Popidepi en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  3. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Mijn zoon heeft dus in de kraamweek verdunde voeding gedronken. Zo raar dat hij maar bleef afvallen... we hadden pas door dat de kraamhulp zich vergist had toen dit al een paar dagen aan de gang was.
    Inmiddels is hij 15 dagen en voeden we op verzoek. Hij drinkt nu ong 6 a 7 flesjes tussen de 90 en 110 ml (dagtotaal ong 630 ml) en daarbij 10 ml borstvoeding per dag (dat is mijn totale opbrengst na een dag kolven, geen grap)

    Hij zit nu met 15 dagen oud op 20 gram boven zijn geboortegewicht.

    We hebben de vergissing van de kraamhulp doorgegeven aan het kraambureau om te voorkomen dat dit andere babietjes ook overkomt.
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Jeetje zeg...

    Goed dat jullie het door gegeven hebben...

    15 dagen en 20 dagen boven zijn geboortegewicht is prima hoor. Wat je geeft ook... knap dat je kolft. Iedere ml is er een..

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina