Baby 5 weken ademt soms niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Starsiss, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starsiss

    Starsiss Lid

    20 mrt 2013
    23
    0
    0
    Hallo dames,

    Mijn dochtertje van 5 weken stopt soms tussendoor met ademen . Ik vind dit echt verschrikkelijk. Dit doet ze voornamelihk als ze slaapt.

    Herkennen andere moeders dit? En hoort het er bij??
     
  2. Bubi

    Bubi Bekend lid

    8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Het lijkt me t beste om gauw de cb hier over te vragen! Baby's hebben trouwens aan het begin wel een onregelmatige ademhaling omdat hun longen nog moeten wennen. Mijn zoontje had het ook een paar weken maar nooit dat hij opvallend lang niet ademde.
    Succes!
     
  3. soeee

    soeee Niet meer actief

    Klinkt als slaapapnoe. Was laatst toevallig in het nieuws. Google er maar eens op :) Snap dat het schrikken is!
     
  4. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Is ze niet verkouden? Toen mijn dochter 2 weken oud was, was ze ontzettend verkouden. Ze had toen ook ademstops. Baby's gaan niet automatisch door hun mond ademen als hun neus verstopt zit.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het gewoon nirmaal is en door de onregelmatige ademhaling komt...
    Maar goed ik ben er niet bij, en geen dokter dus als je twijfelt neem dan contact op met cb/huisarts

    Hoelang duur het trouwens?
     
  6. Starsiss

    Starsiss Lid

    20 mrt 2013
    23
    0
    0
    Het duurt ongeveer 2/3 seconden en dan ademt ze verder...
     
  7. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Hiermee kan je het beste zo snel mogelijk mee naar de huisarts.

    Het kan zijn dat je kindje te diep in slaap valt. De hersentjes ontwikkelen zich nog naar mate een kindje groter word.
    Waar slaapt je kindje? Misschien is het goed om je kleine bij je te laten slapen in een apart bedje. Dan horen ze jou ademhaling en slapen ze minder diep. Het schijnt zo te zijn dat de baby meegaat met het ritme van jou ademhaling.
    Ook moet je goed opletten of je je kindje niet te warm hebt aangekleed in bed.

    Soms is het ook zo dat het lijkt alsof je kindje niets meer doet. Dan is je kindje heel erg stil. Dat hebben alle baby's. Bij sommige baby's denk je dan na een poos, ademt ze nog wel? Teminste zo ervaar ik dat met Fay. De andere gedeeltes van haar slaap maakt ze juist weer veel lawaai.
     
  8. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Dit is inderdaad een reden om samen te slapen. Wanneer je kindje toch in een apneu komt, wordt je automatisch als moeder zijnde wakker.
    Weet natuurlijk niet of dit echt zo is, want mijn dochter heeft het niet meer gehad sinds we samen slapen.
     
  9. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Als je het niet vertrouwd even je huisarts bellen.
    Onze zoontje maakt enorme uithalen tijdens de fles alsof hij het enorm benauwd heeft, en begint sinds afgelopen week deze uithalen ook te maken zonder de fles voeding.
    Ben hiervoor naar de huisarts geweest, en heb een doorverwijzing naar de kinderarts....
     
  10. Starsiss

    Starsiss Lid

    20 mrt 2013
    23
    0
    0
    Ik heb de verpleegkundige gesproken.. Het kan konen omdat ze te vroeg geboren is (2 weken) . Dan is het ademen nog steeds in ontwikkeling en kan het soms wat onregelmatig zijn.

    Ik kon haar nog laten nakijken maar ben pas nog bij de huisarts geweest en die heeft al goed naar dr gekeken. Zou dr van uit moeten gaan dat er dan wel goed gekeken is.
    Ik kijk t gewoon even aan en ik denk dat ik dr op me kamer weer leg.

    Thnx voor de reacties trouwens!!
     
  11. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Inderdaad haar bij je in de buurt houden. Dit was een van de voornaamste redenen waarom wij samen sliepen/slapen.
     
  12. Sandrasv

    Sandrasv Actief lid

    9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Dat samen slapen hebben we hier de eerste weken wel gedaan, maar na 6 weken naar het eigen kamertje. Onze dochter was te vroeg en stopte in de couveuse ook regelmatig met ademen. We hebben een mat aangeschaft voor onder het matras, wanneer het kind langer dan een aantal sec. niet ademt gaat er een alarm af, dan kan je als ouder nog ingrijpen en wanneer het is dat je kind te diep slaapt wordt die wakker van het alarm. Heeft bij onze dochter tot 2 jaar onder het matras gelegen en bij onze zoon, nu 1,5 ligt ie er ook weer. Ook bij de baby die komt gaat ie eronder, slaapt een stuk rustiger. Alleen soms vals alarm als de mat net niet goed ligt en ze ervan af gaan liggen, maar goed, loop liever een keer voor niks dan te weinig... Ik voel me er in elk geval gerust bij....
     
  13. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Je moet doen inderdaad wat goed voelt, en als je het fijner vind dat ze bij jou slaapt gewoon doen.
    Onze zoontje ligt ook nog bij ons op de kamer omdat hij het ''benauwd'' heeft...
     
  14. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sandra>>> Nanny care sensor matje heet dat.
    Wij hebben die ook gebruikt.
    Wij hebben het matje eronder gehad tot ongeveer zn 1e jaar.
    Toen ging onze kleine man het hele bed door en sloeg ie iedere keer op allarm omdat ie buiten bereik van het matje lag.

    Dat matje was voor ons een hele geruststelling.
    Dan hoefde we ook niet zo te turen in het donker om te kijken of ie nog ademde.
    eff een blik op het kasje wat we aan zn bedje geschroefd hangen was genoeg.
    Die knippert namelijk op de ritme van zn ademhaling.
     
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Zend zo'n NannyCare niet allerlei straling uit? Want het communiceert met een kastje op de muur? Ik heb altijd wel mijn bedenkingen hierbij. Dan gewoon liever bij ons op de kamer, dan hoor ik haar tenminste ademen.
     
  16. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Straling?? Nee hoor. Het is compleet veilig.
    Sommige ziektenkostenverzekeringen vergoeden dat ding ook. En dat doen ze niet zomaar denk ik.
    Dat matje zit verbonden met een snoertje aan het kastje die de ademhaling daarmee doorzend.
    Daar komt echt geen straling bij kijken hoor!
     
  17. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Maar dat kastje geeft dus data weer? Zoiets als een babyfoon met geluid doet, maar dan met ademhalingritmes?

    Ik kan me er echt niets bij voorstellen :)
     
  18. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja precies, denk wel dat je dat daar mee kan vergelijken.
    Het matje ligt onder het matras, aan het matje zit een snoertje aan. Dat snoertje plug je in een kastje te grote van een babyfoon ongeveer.
    Die kan je met een houdertje aan de muur bevestigen of aan het bedje hangen met een bevestigings koortje/lintje. Wij hebben ervoor gekozen om het kastje met het houdertje aan het bedje te schroeven zodat het buiten het gezichtsveld van ons zoontje hing en er zelf op die manier ook niet bij kon komen.
    Het wekt prima hoor!
     
  19. Sandrasv

    Sandrasv Actief lid

    9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja babysense heb ik, maar je hebt ook de nanny care zijn hetzelfde geloof ik. Babysense heeft 2 van die platen die je weer kan koppelen zodat ze bijna de hele lengte van het bedje beslaan vandaar dat die van ons er nog steeds op ligt.... Was even de naam vergeten; zwangerschapsdementie denk ik....
     
  20. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi, weet je toevallig al wat het allemaal is?
    Mijn zoon doet het namelijk ook ben ik achter gekomen..

    Hij heeft vanaf dag 1 al enorme uithalen tijdens de fles,alsof hij het erg benauwd heeft
    moet a.s dinsdag maar de kinderarts toe
    de nacht op zondag/maandag stopte hij ook ineens met ademen 'snachts, en dan kwam het wel weer uit zichzelf, en stopte weer, en kwam weer..... beangstigend is 't
     

Deel Deze Pagina