Baby 6 dagen oud pakt de fles niet goed meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kleintjuh85, 27 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik geef flesvoeding en gebruiken de smalle fles van dr. Browns.
    Het drinken uit de fles gaat vanaf het begin af aan redelijk goed. Tot gisteren. We merkten dat de kleine haar speentjes niet meer wilde. Het lijkt wel of hij flink aan het zoeken is en daarna hert speentje niet vast kan houden in zijn mond. Ander merk speentje geprobeerd, ook geen succes. Hij zit wel constant met zijn handjes in zijn mond op zoek naar zijn duim. Dat lukt hem niet zo goed.
    Nu doet hij bij het drinken van de fles ook heel druk, en zoekt hij naar de speen van de fles, daarna lijkt het of hij moeite heeft om de speen vast te houden in zijn mond zodat hij fatsoenlijk kan drinken. Zeg maar het zuigreflex lijkt hij nog niet onder controle te hebben. Het lijkt net of hij pijn heeft in zijn mond en daarom niet drinkt of zijn speen pakt. Alleen zijn er bijvoorbeeld geen tekenen van spruw. Vannacht met de vk erover gebeld omdat hij zo onrustig en overstuur was. Waarschijnlijk had hij ook gigantische last van krampjes.

    Maar nu? We weten het niet meer. Hij zal toch moeten eten. Ligt het aan de soort fles? Moet hij leren om uit de fles te drinken? Hebben zijn krampen er mee te maken?

    Wie herkent dit en heeft tips?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik zou eens een andere fles of speen proberen. Hier was de smalle speen van Brown ook niet prettig en de brede was ook niks, veel te breed. Wij hebben uiteindelijk de difrax speen op de fles van Brown gezet en toen ze wat ouder was gewoon over gegaan op difrax. Bij de oudste ook difrax gebruikt.

    Als hij de speen niet goed omsluit zuigt hij lucht mee tijdens het drinken en dat geeft dan krampjes. Belangrijk is dat de lippen helemaal netjes de speen omsluiten.
     
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Misschien de difrax speen op de Brown fles?

    In welke houding voed je hem? Wellicht therapeutisch voeden?. Deze houding staat wat meer gelijk aan de natuurlijke houding welke ze aannemen tijdens het drinken van de borstvoeding ( hielp hier echt op, gaf ook flesvoeding )

    https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/flesvoeden/

    Hier staat wat info.

    Je kunt ook je een kussen op je schoot leggen, hydrofiel erop, kindje een beetje op de zij leggen en zijn ruggetje ondersteunen met je hand en dan gaan flessen. Op deze manier druppelt de voeding eerst in de wangzak en dit lijkt ook meer op een natuurlijke manier van drinken. ( zie foto )

    Hopelijk je er wat aan, succes!

    ps. Tongriempje wel los? Want anders zou dat ook nog een verklaring kunnen zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Is het tongriempje gecheckt?
    Klakt hij veel drinken? Klinkt herkenbaar bij mij dochter, die bleek verkort tongriempje.
     
  5. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Tongriempje is gecheckt en is in orde.

    Vanmorgen meteen een avent fles geprobeerd en die lijkt hij nu naar 2 voedingen veel beter te pakken. Hij laat niet meer constant de speen los, er loopt weinig melk uit zijn mondje en hij biedt nu wel tegenstand als je de fles uit zijn mondje trekt. Alleen die verdomde krampjes, zo sneu. Waarschijnlijk was hij vannacht te moe en te overstuur om überhaupt fatsoenlijk te drinken

    Mijn man gaat zo de de dr browns met brede hals halen en Inflacon.

    We hebben van de kraamhulp ook nog tips gehad over inbakeren.
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Heb je in het mondje kunnen kijken voor spruw?

    Probeer inderdaad een andere speen en houding. Hier ook vaak perioden dat flessen lastiger gaan dan anders. Soms zijn ze te moe, hebben te veel honger of te veel prikkels. Inbakeren zou inderdaad ook nog kunnen helpen.
    Goed laten boeren tussen en na de voeding was hier een must. De brede dr brown altijd succesvol!
    Infacol zou ik mee uitkijken.
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    #7 Kleintjuh85, 27 feb 2022
    Laatst bewerkt: 27 feb 2022
    We zien nog geen tekenen van spruw.

    Ondertussen denken we dat we onze vent wat meer rechtop moeten laten drinken. De laatste keren ook tussendoor willen laten boeren maar toen werd hij meteen boos. Vannacht was hij denken wij te overstuur om te drinken en de speen te pakken. Want nu overdag pakt hij ook weer beter de speen. Alleen denk ik dat hij toch liever zijn duim heeft, maar zijn duim nog niet gevonden krijgt.

    In ieder geval hapt hij veel beter de brede speen van dr browns. Hij heeft zijn mondje nu in borstvoeding stand zeg maar. Alleen knoeit hij wel, loopt wat melk zijn mondje. Daarom dat we hem iets meer rechtop gaan voeden.

    Mag ik vragen waarom we beetje moeten oppassen met Infacol? Is de eerste keer dat we het gebruiken.
     
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Bij onze 2 meiden ben ik begonnen met bv. Dus we hebben niet helemaal vergelijkingsmateriaal. Sowieso kregen onze meiden pas later last van krampjes. De middelste heeft echt weinig last gehad van krampjes.

    Zijn er nog andere middeltjes zoals infacol die "veiliger" of natuurlijker zijn?
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Oppassen klinkt wel heel gevaarlijk. Wij hebben het met de oudste gebruikt voor de krampjes. Top dachten we eerst. Totdat het gehuil weer erger werd. Toen we stopten met de infacol waren de krampjes ook ineens weer een stuk minder.. mede daardoor ben ik gewoon niet zo fan van dingen erin stoppen die niet nodig zijn.
     
  10. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    En cinababy van vsm? Dat is op homeopathische basis.

    We gaan het hier even aankijken en ook de volgende dingen toepassen.

    - meer rechtop laten drinken
    - tussendoor laten boeren
    - melk met vork mixen ipv schudden
    - na de fles wat langer rechterop laten liggen.

    Is er ook een prematuur speen voor de brede hals van dr browns?

    Wie weet hebben we de infacol niet nodig
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou dan eerder kiezen voor probiotica voor de darmpjes.
     
  12. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    En welke kan ik dan het beste kopen?
     
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Prematuurspeen voor de brede is er! Wij hebben hem nooit gebruikt. Ook vsm nooit gebruikt.
    Schudden van een fles is idd ook niet bevorderlijk voor de krampjes. Wij rollen de fles altijd.

    Weet je zeker dat het kramp is? Bij mijn kinderen kwam de kramp pas wat later. In het begin was huilen eigenlijk altijd honger..
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Anders even e
    Mijn zus heeft die gebruikt en dat hielp zeker.
    Met de gewone speen dronk haar dochter in 7 minuten haar fles leeg :eek:
     
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Hij krijgt nu sinds vandaag 7x75cc. Lijkt mij genoeg met zijn bijna 3500 gr.

    Het flink huilen begint meestal 3 kwartier tot een uurtje nadat hij zijn fles heeft gehad. Hij maait met zijn armpjes en trappelt flink met zijn beentjes. Buikje is dan ook gespannen. Hij is dan ontroostbaar en pakt zijn speen dan ook niet.

    Lijkt mij geen honger. Maar het kan zijn dat hij wel nog een enorme zuigbehoefte heeft, daarom heb ik toch de prematuur speen voor de dr. Browns besteld.

    Vannacht is het overigens echt een stuk beter gegaan. Ook net gesproken met de verloskundige (belactie vanuit hun) en zij begon dus zelf over de infacol. Kan totaal geen kwaad, is op homeopathische basis en kan gewoon gebruikt worden als hulpmiddel. Verder zei ze dat krampjes er nou eenmaal bij horen.
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Krampjes horen er idd helaas bij. De een heeft er meer last van dan de ander. Nu zaten onze hongerlapjes aan het eind van de kraamweek al op flessen van 90+3. Nu is A pas net een paar dagen verhoogd naar 120 die niet op gaan, het trekt zichzelf wel recht.
     

Deel Deze Pagina