Baby 6 maand snachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamavan2liefstekids, 9 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2liefstekids

    8 jul 2020
    3
    0
    1
    Helloo mama's,

    Mijn ventje is 6 maand.. gezond erg lief en was erg makkelijk..
    Tot 2 maand geleden ging slapen heel makkelijk echt fijn!
    2 maand geleden begon hij snachts wakker te worden en ik gaf de speen en hij sliep verder.. dit snachts 8 x ongeveer oke viel nog mee ik kon verder slapen..maar nu begint hij rond 3 uur ook te jammeren soms lachen kletsen.. niet erg leuk op dit tijdstip.. geven we een speen maar hij blijft met zijn handjes maaien..

    Iemand tips? We zijn echt kapot.. zijn zusje word er soms wakker van en zitten we met 2 wakkere kindjes:(

    Hij doet smorgens en smiddags een slaapje van 1.5 en slaapt vaak rond 6 uur savonds.. later wil niet omdat hij echt moe is.. een kort slaapje rond 4 uur of half 5 lukt niet meer..

    Wat denkenh jullie?
    Speen afbouwen? Zodat hij hieraan went?
    Inbakeren? Zodat die armpjes rust krijgen
    Laten jammeren? Dit hebben We geprobeerd.. maar dat is hij echt tot 6 uur wakker en dan is hij de hele dag oververmoeid..

    Wat wel een beetje helpt is achter het bedje zitten handjes strak onder dekentje houden speen in knuffeltje tegen hem aan.. maar dit kan een dik uur duren wat snachts ook best pittig is..

    Dus hopelijk heeft iemand een gouden tip
     
  2. Mamavan2liefstekids

    8 jul 2020
    3
    0
    1
    Hij krijg trouwens geen avond /nacht fles al 3 maand sowieso niet meer..
    Als we hem smorgens uit zijn bedje halen leggen we hem eerst in de box zodat we zijn zus eten klaar kunnen maken.. dan speelt hij zonder te jammeren dus hebben niet het idee dat het honger is
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik zou toch eens gewoon een fles geven in de nacht
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik zou ook een fles geven. Als ze meer ontwikkelen hebben ze soms perioden dat ze meer honger hebben.
    En ook dat ze opeens weer wakker worden. Heel normaal.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zo vroeg al geen nachtvoeding meer... lijkt me wel erg vroeg..
    Tot een jaar zijn nachtvoedingen eigenlijk heel normaal.
    Ik denk dat je je hele situatie eens om moet draaien. Wat fijn dat de eerste maanden slapen zo goed gingen. Dat is eigenlijk heel bijzonder. Dat t nu minder gaat is dus jammer maar meer normaal baby gedrag dan doorslapen.

    Ik zou ook een nachtvoeding aanbieden.

    en sowieso komt rond 8 maanden een moeilijke tijd qua slapen. Bij de een iets eerder als bij de ander.

    Mijn dochter is bijna 3,5 en slaapt pas sinds kort de nachten door. Alles uit de kast getrokken en uiteindelijk maar geaccepteerd dat t niet de beste slaapster is. Er is niet altijd een reden voor het snachts wakker zijn.
     
    Celika, Cindy1977, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk ook honger. Ik zou gewoon een fles geven.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Voeding geven. Hier komt de kleine van bijna 6 maanden om 22:00, 1:30 en 4:30

    Heel normaal die nachtvoeding, fijn geven ;)

    Inbakeren is gevaarlijk als ze omdraaien
     
  8. Mamavan2liefstekids

    8 jul 2020
    3
    0
    1
    Oh wauw bedankt voor jullie reacties!
    Ik dacht juist heerlijk die voeding is niet nodig..
    Maar nu ik dit lees ga ik dit proberen als hij wakker word..
    Doen jullie de voeding zo rustig mogelijk en dan gelijk in bedje?

    Als dit de oplossing is ben ik er heel blij mee:)

    We hebben alleen met onze eerste veel moeilijkheden gehad niet slapen huilbaby altijd ziek.. gaat nu beter maar daardoor was ik heeeeel blij met onze in het begin slaapwonder
    Maargoed we kunnen dat proberen
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ik denk ook honger. Baby's groeien zo snel dat ze tijdens een groeispurtje vaak extra honger hebben. Vanaf 3 maanden geen nachtvoedingen meer vind ik sowieso wel heel snel. Hier alle kindjes zeker wel tot 12-18 maanden nachtvoeding(en). Ik zou de nachtvoeding inderdaad zo rustig mogelijk houden. In het donker voeden even knuffelen voor het boertje en weer terug leggen.
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    hier ook hoor, heb 2 weken goede slaap gehad rn nu is t weer rond 1 uur en 5 uur. En ik geef dan gewoon bv. Vaak kan ik haar dan zo weer wegleggen maat soms is t geen honger maar andere onrust (ook door haar darmpjes die nu moeten wennen aan vast voedsel en veranderende ontlasting). Dan wieg ik bijv ook nog en duurt t allemaal iets langer.
     
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    oja en bv geef ik in ons bed (ze ligt nog bij ons op de kamer) fles zou ik ook bijv bij jullie in bed doen.
     
  12. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik denk ook honger! Maar ik zou ook proberen om zijn speen af te bouwen. Hier ook gedaan, hij vond het wel gezellig dat ik die elke keer kwam geven, als ik me omdraaiden om weg te lopen trok hij hem er weer uit. Heeft een weekje geduurd. Ik geef zijn speen nu niet meer, hij zit wel aan een knuffeldoekje die in zijn bed ligt. Soms doet hij hem nu zelf in. Prima! Maar ik kom hem niet geven.
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Lekker een flesje geven. Mijn oudste werd tot 14 maanden wakker voor een flesje en vanaf het één op andere moment sliep hij door.

    De jongste begon met 6 maand door te slapen (klokje rond 19.00/07.00) maar rond 8 maanden werd hij 's nachts wel weer eens wakker en gaf hem dan gewoon een flesje van 90/3. Hij sliep daarna weer lekker verder tot 07.00
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Dit! :)

    Eten erin en doorschuiven naar bed en zzzzz
     
  15. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Misschien honger ja. Snachts lekker flesje maken en aan hem geven en dan weer terug in bed. Helpt meestal wel. Ik heb tot 9 maanden gevoed in bed. Daarna was het meestal even troosten snachts door alle ontwikkelingen.
    Mijn persoonlijke ervaring is dat je niet te lang moet doorgaan met voeden omdat ze er op den duur echt wel aan gaan wennen. Dus misschien nog een paar maanden en dan stoppen.

    Succes
     
  16. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    6 maanden is ook momebt van slaapregressie. Hun slaappatroon verandert in meer volwassen slaapgedrag wat soms even lastig is.
     
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Zou ook gewoon een fles geven.
    Hier 20.00 23.30 ( soms ) 3.00u en dan rond 6.00 weer. Gaat vanzelf hopelijk wel een keer over.
    Als ik een fles geef slaapt hij zo weer.
     
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ze zeggen vaak afbouwen vanaf 9 mnd idd. Maar ook dat werkt niet bij ieder kind. Het gaat altijd over, okk als je bljft voeden, alleen dan miss wat later. Ik hfb mijn zoontje altijd gegeven en kwam vanzelf goed
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ja want voor je het weet zit je 's nachts je 18 jarige een flesje melk te geven :rolleyes:

    Nee zonder gekkigheid. Kindjes stoppen echt vanzelf met nachtvoedingen. Die kleintjes ontwikkelen zich zo snel en hun maagjes zijn zo klein dat nachtvoedingen geven gezonder is voor hun ontwikkeling en suikerspiegel dan als ze "s nachts geen melk krijgen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  20. Hannekevs

    Hannekevs Lid

    6 aug 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Grappig, die van mij heeft een beetje hetzelfde. Ook 6 maanden. Al snel doorslapen en geen nachtvoedingen meer nodig. Wel nog steeds een avondfles rond 22:00, een kleine. Zitten nu op 90ml+3. Maar we zijn die juist aan het afbouwen. Hij heeft, als hij 's ochtends wakker wordt geen honger - kan nog makkelijk een half uur eerst een beetje knuffelen/spelen/rondkijken als ik hem kom halen.
    Maar, ook die van mij wordt vaak ergens tussen half 5 en half 6 al wakker, dan moet ik hem zn speen geven en valt hij weer in slapen. Soms ook niet.
    Ik probeer nu de volgende dingen:
    - niet voor 6 uur aandacht geven. Vaak, als ik hem dan nog even een speen kom geven (ook voor 06:00, valt hij wel weer in slaap.
    - niet voor 9:00u weer naar bed voor een dutje. En als hij dan echt om 05:00 al wakker wakker is, dan probeer ik hem rond 7:00 nog even een 'overbruggingsdutje' te laten doen van 10-15 min. zodat hij het red tot 09:00. Maar eigenlijk valt hij altijd nog wel weer even in slaap.
    - consequent zijn met uit bed halen. Bij ons is dat tussen 6:45-07:00
    - toch nog 20/30 min proberen te laten slapen rond 16u. Hij slaat hem weleens over maar dan is de tijd dat hij wakker is tussen de middagslaap en 's avonds veel te lang. En oververmoeide baby's slapen slechter.

    Ik zou zeker niet gaan inbakeren, gezien het gevaar bij evt rollen naar de buik.
    Speen afbouwen schijnt voor 6 maanden te 'moeten'. Hebben wij niet gedaan vanwege reflux, die speen helpt hem om zn eten te verwerken. Maar als dat niet zo was geweest had ik de speen graaaaag afgeleerd voor die 6 maanden werd ;)
    En ik ben de avondfles dus juist aan het afbouwen. Hij slaapt er bij ons doorheen, 's ochtends geen mega honger en wellicht helpt het hem juist met doorslapen.

    Succes! Hopelijk worden die vroege vogels snel iets minder vroeg :)
     

Deel Deze Pagina