Baby 6 weken al verkouden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos1978, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

    Roos1978 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Onze zoon is nu 6 weken en sinds een paar dagen verkouden, zo sneu... Vooral snot in z'n neus en hij begint nu ook te hoesten (meer kuchen).
    Op zich red ik me wel met hem. Spuit voor elke borstvoeding z'n neus door met zoutoplossing en dan drinkt hij best goed, komt wel vaker en slaapt redelijk.
    Eigenlijk alleen de vraag of er meer moeders zijn waarbij hun kind al zo vroeg verkouden is?! Ik vind het zo jong.... Dacht altijd dat ze langer beschermd zouden zijn. Maar goed, grote zus is ook mega verkouden dus die zal hem wel hebben aangestoken.
     
  2. maantje85

    maantje85 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was 12 dagen toen ze verkouden was, ze is toen ook opgenomen in het ziekenhuis omdat ze niet meer wilde drinken en een veel te snelle (benauwd) ademhaling had. Nu is ze morgen 10 weken en helaas weer verkouden. Ze hoest heel erg en heeft weer een snelle ademhaling. We zijn dus ook weer met haar in het ziekenhuis geweest. Gelukkig mocht ze weer mee naar huis, maar dit was geen garantie voor het verloop van de griep. Wat ik dus wil zeggen ondanks dat je je wel red, ga naar de huisarts. Die kleintjes kunnen zieker zijn dan ze lijken.

    Succes!!
     
  3. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier is zoon van10 maanden nu al vanaf geboorte verkouden lijktgeen einde aan te komen

    Let goed op of geen koorts krijgt
    Slecht drinken
    Grauwe kleur en ontdekkingen op borst en neus vleugels
    En fontanel niet bol of ingedeukt

    Beterschap
     
  4. Roos1978

    Roos1978 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Jemig maantje, wat heftig met 12 wk al zh opname. Was er sprake van veel slijm in de longen?
    Hij is niet benauwd, geen koorts en drinkt en slaapt nog best goed. Goede plasluiers. Alleen snot achter in z'n neus en hoesten.

    Mama201, bij jou tot nu toe geen zh opname? Heftig de jele tijd een ziek kind...
    Vanwaar letten op fontanel? Waar kan dat op duiden?
     
  5. maantje85

    maantje85 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ze had het rhino virus. Is voor ons gewoon verkouden maar voor baby's kan het heel gevaarlijk zijn. Ze heeft aan de zuurstof en een sonde gelegen bijna 2 weken😞
     
  6. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hier ook een meisje met snot in haar neusje en bijna 7 weke. Niet super verkouden, maar wel hinderlijk. Begon al bij 2 weken. Maar voor de rest hoest ze niet, drinkt goed, is actief, slaapt goed. Ook van broerlief gekregen. Niets aan te doen, zolang ze maar niet koorts krijgen. Je kan ook borstmelk gebruiken voor haar neusje. Schijnt ook goed te werken.
     
  7. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hier was ze al vanaf het begin verkouden ze was 3 weken oud. Achteraf gezien had dit te maken met haar koemelk allergie want sinds ze over is gegaan op de Nutramigen is dr verkoudheid ook verdwenen. Wel heeft ze voor ze aan de Nutramigen zat en nog op depti zat een rs virus opgelopen en daarvoor ook in het zkh gelegen.
     
  8. Nuf

    Nuf Actief lid

    6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hoe vanaf dag 4 tot 4 weken verkoudeb eb met 9 weken luchtweginfectie eb sindsdien constant verkouden
     
  9. Cupcake7

    Cupcake7 Lid

    19 aug 2015
    21
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hier ook met 6 wkn vreselijk verkouden en hoesten. Hij werd steeds benader en is toen 2 dagen later is hij in het ziekenhuis opgenomen met het rs virus.

    Het is nu ongeveer 3 maanden geleden maar hij is nu weer voor de 3de keer verkouden en het cb zegt dat het aan zijn afweer systeem ligt omdat dat nog niet optimaal is zeg maar.
     
  10. Puck123

    Puck123 Bekend lid

    22 dec 2014
    582
    291
    63
    Mijn zoon was ook met 6 weken verkouden en wat verhoging. Het is even vervelend maar de ergste verkoudheid duurde niet lang (2 á 3 dagen). Hij dronk en sliep gelukkig wel goed. Inderdaad goed in de gaten houden dat je baby genoeg drinkt. Beterschap!
     

Deel Deze Pagina