Baby 6 weken, snap niks van de FV!

Discussie in 'Voeding' gestart door o0Noa0o, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Mijn kindje is nu 6 weken en drinkt nog steeds om de 3 uur de fles, dus 7 flessen per dag. Ze krijgt per fles 135 cc en die drinkt ze eigenlijk altijd leeg.
    Nou belde ik vanmorgen het CB en die zeiden dat dat helemaal niet goed was. Ze moet vanaf 6 weken naar de 5 voedingen en die 135 cc per voeding nu was veel te veel. Ze bracht het over alsof ik mijn kind aan het vergiftigen was. Ze moet over op 5 flessen van 150 cc. Nou heb ik gister toevallig 150cc geprobeerd, maar die drinkt ze niet leeg.

    Als ze om de 3 uur blijft komen kan ik nooit naar die 5 flessen... maar die 7 flessen waren ook niet goed zei ze.
    Dus nu snap ik er geen hout meer van! Ik heb ook nooit echt voorlichting gehad over de fles omdat ik begonnen ben met de borstvoeding.

    Nou krijgt ze nutrilon omneo gemengd met normaal (50/50) omdat ze van omneo alleen vreselijk dunne ontlasting kreeg. Nu met die nutrilon gemengd poept ze ook veel minder (1 keer in de 2 dagen) maar wel dikker.
    Nou wil ik als deze blikken nutrilon leeg zijn over op de friso, dat is volgens mij net zo goed maar wel een stuk goedkoper (aangezien ik niet een eeuwig budget heb)

    Nou zouden ze morgen van het CB terug bellen, omdat vandaag mijn wijkverpleegkundige op cursus is.
    Maar ik voel me behoorlijk slecht nu, vergiftig ik me kind nou echt? of overdrijven ze daar nou?
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Don't worry, ze overdrijven ;)

    Ieder kind is anders, drinkt anders en daar houden ze bij het CB nog niet altijd rekening mee.
    Zolang ze nog 7 flessen wil blijven drinken kun je daar toch niet veel aan veranderen (tenzij met dwang en dat lijkt me de bedoeling niet) en zolang je in totaal niet meer dan 1 liter melk per dag geeft is er sowieso niets aan de hand.

    Toch zou ik persoonlijk wel 150 cc aan blijven bieden, de kans is groot dat ze snel wél die 150 cc helemaal opdrinkt en dan uit zichzelf een fles laat vallen.

    En Friso is prima hoor, kun je best op overstappen.
    (mijn persoonlijke ervaring is wel dat ze van de omneo beter poepen dan van de comfort)
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Je kunt ook altijd met een dietiste van Nutrilon of Friso bellen. Die helpen je echt heel goed. En zijn 24 uur per dag beschikbaar.
     
  4. Geeft helemaal niks, Sem kreeg tot ruimj 8 weken 7 voedingen, en zit nu pas net op 5 voedingen van 150, sem dronk toen ook nog niet de 150 op, het lukte hem niet, en om de 4 uur ging ook nog niet, dus heb toen lekker om de 3 uur 120 gegeven, op het cb hier vonden ze dat prima.
     
  5. deb1

    deb1 Actief lid

    28 nov 2006
    256
    0
    0
    7x 135 is misshcien wel wat veel, maar goed ze vraagt erom dus zou ik het ook gewoon geven.

    ik zit nu met 8 weken op bijna 4x 180cc. dat is minder als jou kleintje, maar als ik dat op het CB zeg zal het ook wel weer niet goed zijn, omdat ze nog niet op 4 voedingen mogen zitten. maar ik geef gewoon waar hij om vraagt.

    je kunt wel proberen inderdaad die 150cc aan te blijven bieden. ze gaan dan vanzelf een fles laten vallen. dat zou voor je zelf natuurlijk ook wel prettig zijn. en zolang ze inderdaad maar niet over 1 liter gaan is het prima toch! .

    ook Friso is geen probleem hoor. geef ik ook!
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd is 7 flessen nog vrij normaal. 135cc is wel een beetje veel, want je komt dan met 7 flessen ruim over de liter per dag heen en dat is niet goed, zeker niet als ze zo jong zijn. Door de eiwitten en zouten in kunstvoeding raken de niertjes overbelast, en dat is niet gezond.

    Misschien kun je eens voeding voor hongerige babies proberen, dat verzadigd meer, of in de nacht meer water en minder poeder in de fles.

    Het gaat er vooral om dat je per 24 uur niet over de 30-33 schepjes heenkomt, omdat dat echt niet gezond is voor een baby!
     
  7. 135 mag hoor je zit dan helemaal niet boven de liter, 945 krijgt hij dan per 24 uur.
     
  8. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wat een vreemde reactie. Een kindje geeft toch aan wat het hebben wil? Ga inderdaad niet over de liter per dag en volg je gevoel. Zolang je geen gif in het flesje doet, vergiftig je je kindje echt niet hoor ;)

    Succes en laat je niet gek maken!
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    7 x 135 = 945, 7 x 150 = 1050 en dat al met 6 weken. Je zit dan echt al op het randje van wat nog kan en je moet nog een paar maanden vooruit. Geen wonder dat het CB dan toch even aan de bel trekt.
    Het kan natuurlijk gewoon bijtrekken, misschien maakt je kind net een groeispurt. Maar blijf voorlopig wel een newbornspeen op de fles gebruiken zodat het niet verder oploopt!
     
  10. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik gaf Mitchell altijd gewoon wat hij wilde hebben. En ze gaan vanzelf over op grotere flessen, met meer tijd er tussen. Ik zou wel voorzichtig zijn met steeds wisselen van voeding/merk.
     
  11. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Gelukkig is het de laatste dagen flink bijgetrokken. Ze zit nu op 5/6 flessen per dag van 150 cc. Die 6e fles hangt ervanaf hoeveel ze snachts wil. Overdag zit er nu 4 tot 4 enhalf uur tussen.

    Ik ben dus idd 150 cc gaan geven zoals caithlin zei en na de 2e fles sliep ze al lekker 4 uur door en bleef om de ruim 4 uur komen.

    Het CB zou mij vrijdag terugbellen, maar die belde op verkeerd moment, dus vroeg ik of ze me na 30 minuten weer wouden bellen, en dat was goed.... maar heb helemaal niks meer gehoord sindsdien :S

    Maar hier gaat het dus de goede kant op nu.
    Geef nu om en om friso en nutrilon, tot die nutrilon op is. Heb gister Friso gehad en daar heeft ze geen krampjes van dus ga ik over op die.
     
  12. Super dat het de goede kant op gaat!
     
  13. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Idd je kindje moet hebben wat die nodig heeft ik gaf toen ook meer eten dan dat ze eigenlijk moest volgens hun gaf ik ook veel te veel ik heb me dochertje gewoon meer gegeven en ze zeiden op het cb ohh wat is ze goed gegoeit en ze weegt precies goed je moet doen wat je gevoel je zegt en niet het cb soms hebben ze wel eens dingen waar je wan aan heb.
     
  14. HammyQ

    HammyQ Actief lid

    8 jun 2007
    115
    0
    0
    Onze kleine meid is bijna 6 weken en krijgt nu al ruim een week 140cc aangeboden (120cc fv en de rest aangevuld met gekolfde borstvoeding).
    We hebben dit geleidelijk opgevoerd om haar er aan te wennen en na de fles van 120cc liep ze soms nog te sabbelen. We hadden haar toen op 6 voedingen en in de nacht zat er dan soms 5uur tussen. Sinds een dag of 3 is het echter weer hommeles, schema weer overboord en mevrouw wil weer 7 voedingen. De 140cc gaat ook niet op elke keer.
    Nu dus weer proberen haar in het ritme te krijgen want straks moeten wij ook naar 5 flessen.

    Wat ik wil proberen is om een voeding te delen. Als ze 7 flessen wil dan niet volledig 140 maar eens ietsje minder zodat eerder komt en daarna een volledige voeding te geven om zo ook te proberen die 2 nachtvoedingen weer terug te krijgen tot 1x.

    Ik begin nu eindelijk ook minder te kijken naar die "richtlijnen" van het CB en te vertrouwen op mijn meisje. Mijn kind is geen "richtlijn" :(

    Bij mijn laatste bezoek aan het inloopspreekuur vertelde ik aan de wijkverpleegkundige dat ik m'n dochter nog steeds een klein beetje borstvoeding bij geef, nadat ik bij het intake gesprek nog twijfelde om te stoppen en bijna borstontsteking had. Ze had toen heel sneaky ook nog 3 folders over borstvoeding achter gelaten. Tsja daar kan ik niets aan doen dat volledig borstvoeding geven niet lukte en met het beetje kolven wat ik doe kan ik mijn dochter toch nog wat meegeven.

    Ik moest haar maar meer geven was haar reactie dan die 20cc....tsja zeg....meer komt er niet uit.....en ik ben er best wel trots op hoor dat ik na een moeizame start nu nog kan zeggen dat ik een beetje borstvoeding geef.

    Het CB is misschien wel goed dat ze er zijn maar soms moet je ze wel met een korrel zout nemen, dat hoor ik van meerdere moeders. Kijk naar je kind en doe wat je hart ingeeft.
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Tja, ik zou ook niet zo op al die CB-bureau richtlijnen letten en wat er op het pak staat. Ik zit ook op de 6 a 7 voedingen en ze zou volgens mij op de 5 moeten zitten. Daarnaast let ik ook niet op de hoeveelheden, ze kan amper 165 cc op, meestal stopt ze bij 120. Ga ik haar daarna toch meer geven, dan krijgt ze krampjes en is het gillen. Ik geef ook nog gedeeltelijk BV. Ach, zolang ze goed groeit, zal het allemaal ook wel goed zijn. Bij mij zeiden ze zowaar ook bij het CB, maakt niet uit hoe je het doet, maar ze groeit goed, dus ga zo maar lekker door en maak voor jezelf uit hoe je het doet en hoeveel je geeft.
     

Deel Deze Pagina