Baby 7.5 drinkt flessen niet leeg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 24 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi. Ik zit beetje met mijn handen in het haar.

    Onze knul van 7.5 week drinkt zijn flessen steeds niet leeg. Hij weegt rond de 5.5 kilo en komt nog niet aan de 650 ml per dag.
    Valt elke keer halverwege in slaap en is amper wakker te krijgen.

    Eerst kreeg hij er enorm maagzuur van en veel lucht. Daardoor dronk hij ze niet leeg. Toen jbpm gaan gebruiken. Lujtslikken en maagzuur was daarmee opgelost. Toen dronk hij 2 dagen netjes elke keer 135cc op. Dat was 2 weken geleden. Tien ging hij meer vragen en bood ik 150 water rn 5 scheppen aan. Dus 165 cc. Dat ging ook een paar keer op. Nu is het steeds tussen de 70, max 120 en daar doet hij gewoon 45 tot 50 minuten over.
    Hij valt steeds in slaao en krijg hem amper wakker. Ik weet gewoon niet hoe ik er meer melk in kan krijgen.
    S machts laat ik het gaan. Dan hoort hij toch te slapen en hij wordt er niet eerder wakker door. Maar overdag zou hij dan toch wel wat meer moeten nemen.

    Zal dde volgende fles weer eens zonder jbpm proberen. Kijken of dat iets uit haalt. En amders weet ik het echt niet...

    Iemand tips?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou vaker kleinere flessen geven. Ik vind 150/5 echt groot voor een baby van 7,5 week.
     
    Jessi79, Vero0504 en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Uden

    Uden Lid

    21 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Heb je geprobeerd om een speen met een groter gat te gebruiken? Mijn zoontje viel op die leeftijd ook telkens in slaap tijdens het drinken. Bleek dat het hem gewoon teveel energie kostte om de melk uit de fles te krijgen. Het was even wennen aan een grotere speen, maar dat was voor ons wel de oplossing.
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hij vroeg zelf om meer.
    Maar goed. Hij komt als nog niet aan de 650 per dag terwijl hij 800 zou moeten krijgen
     
  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja al geprobeerd. Maar dan laat hij het uit zijn mond lopen of verslikt zich constant
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Als hij goed groeit hoeft hij niet meer te drinken. Het is een richtlijn.

    Verder zou ik eerder vaker kleine flesjes geven dan er grotere flessen in willen krijgen.

    Is er al eens naar de mondanatomie gekeken?
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    “Moeten”, het is en blijven richtlijnen/gemiddeldes. Mijn zoontje zou bijna 900ml “moeten” maar drinkt gemiddeld 750ml en daar doet hij het prima op.

    Heb je het idee dat hij ook echt te weinig heeft aan wat hij drinkt? Zo niet zou ik me niet te veel aantrekken van wat “moet”.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nee opzich niet. Soms slaapt hij er 5 a 6 uren op snachts vaak 7.

    T is ook zo onduidelijk want dan drinkt hij 70 ofzo en valt hij in slaap en half uur later wil hij dan nog 40 of 50 bij.. dus zo ben je dan continue bezig met voeden soms. Dat is vaak s avonds.
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Klinkt alsof hij aan het clusteren is s avonds.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja dat doet hij ook wel hoor. Vanaf t begin al. Maar overdag doet hij het soms ook.

    Ja t klinkt allemaal heel rommelig als ik het zo terug lees. T is ook elke dag weer anders. Feit is dat we al 7.5 week aan het klooien zijn met die flessen en kan mijn vinger er maar niet op leggen wat het is..

    Mijn oudste dronk gewoon volgens het boekje perfect zijn flessen leeg. En als alle flessen leeg gingen, gingen we 10 cc omhoog. Dat is nu even andere koek want hij heeft nog nooit al zijn flessen leeg gedronken. 2 dagen dat hij eens 3 of 4 leeg dronk maar dan: grote fles (135) kleine fles (70/80) en dan weer groot, dan weer klein. Etc.
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik zou t proberen met iets minder jbpm als een grotere speen niet werkt. Klinkt echt alsof hij er teveel moeite voor moet doen en daarom de fles niet leeg krijgt en in slaap valt.
    Evt ander merk fles/speen nog proberen?
     
  12. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Fles hebben we al verschillende geprobeerd. Haalt niks uit. Speen proberen we wat door te prikken.
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Update:
    Gister zat hij op nog geen 500 ml per dag en gilde het uit van ik denk pijn aan zijn schouder. Heeft een heftige geboorte gehad waar ze echt hard aan hem hebben getrokken met een sleutelbeen rotatie en beurse rechterkant tot gevolg.
    Dus ik vanmorgen naar de huisarts want ging me toch wel zorgen maken.

    Hier onder het bericht dat ik naar mijn moeder stuurde hoe dat is verlopen:

    Huisarts kwam ik woedend van terug. Die keek naar hem en even voelen en zei: mwa, ik zie een tevreden kindje en geen reden om je door te verwijzen. Nou. Daar kon ik het mee doen. Dus even naar pa gegaan. Even flink stoom afblazen. Even tot rust gekomen. En vervolgens consultatie bureau weer gebeld.

    Consultatie bureau hoorde mijn verhaal aan en ze zei: "Ik heb de groeicurve er bij gepakt en hij is wel heel zwaar voor zijn lengte. Wat heel goed zou kunnen, ik zeg niet dat het dat is, maar we zien wel vaker dat die kindjes weer terug willen op hun eigen groeicurve. Dus het kan goed dat hij nu pakt wat hij nodig heeft, en aangezien hij zat spek heeft, kan hij daar prima op leven. Zolang hij 4 natte luiers per dag heeft en minimaal om de dag een beetje ontlasting en alert is als hiibwakker is, dan is er niks om je zorgen over te maken" Nou dat stelde me enorm gerust.

    Over die schouder zei ze dat als ik voor donderdag merk dat hij te veel pijn heeft en de huisarts weigert me door te verwijzen dat ik gewoon naar de hap kan gaan. Maar ze zou het in het dossier zetten dat de kinderarts daar donderdag nog een keer extra naar kijkt en als hij zo gilt gewoon filmen, dan zien ze wat hij doet.

    Dus voor nu even gerust gesteld. Beter dan die achterlijke huisarts.
     
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Fijn dat je gerustgesteld bent door het CB. Ik denk ook echt dat als ze gewoon alert zijn, voldoende plasluiers hebben etc. het echt niet erg hoeft te zijn als er even wat slechter wordt gedronken. Natuurlijk wel in de gaten blijven houden.

    Voor zijn schouder zou je eventueel een osteopaat kunnen overwegen als je daar voor open staat.
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja weet niet zeker of hij daar echt last van heeft. Dus wacht cb effe af donderdag
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nieuwe update: we zijn vanavond met hem naar de HAP geweest. Hij sliep niet vandaag. Alleen maar huilen. Elk uur mini beetjes drinken en nog meer huilen. Eind van de dag kon hij niet meer. Hij had zin honger, maar was zo moe dat zuigen gewoon niet lukte. Ik heb hem met een spuitje moeten voeren en dat was de druppel.
    Ze kwamen daar met verboden reflux en wat die meneer vertelde klopte precies met wat wij hier zien en "gelukkig" liet hij dat daar ook zien.
    Hij kon voor nu niks voor ons betekenen. Alleen door gaat met voeding indikken voor de nacht en goede spuitjes meegekregen dat hij iig tot morgen kan drinken zonder al te veel moeite. Morgen op het cb met de jeugdarts verder kijken.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Had je al in het andere topic gelezen. Kijk in het blog van @Averlhach, link staat in haar handtekening. In haar blog staan de leefregels van reflux. Indikken ben je al mee begonnen lees ik net, dat is eigenlijk gelijk al stap 2. Normaliter begin je met de leefregels, is dat onvoldoende dan indikken, is dat onvoldoende dan pas medicatie.

    In jouw situatie, laat indikken gewoon even nog staan. Pas de leefregels strikt toe, veel kleine flesjes (meestal om de 2 uur zoiets ookal zitten ze normaliter op de 4 of 5 flessen, dat kan uit t raam bij reflux), rollend verschonen, goed boeren o.a.. CB van ons had ik geen bal aan met reflux, dat werd echt kinderarts maar goed, hopelijk heb jij het lichtend voorbeeld van CB.

    Draagdoek is voor deze guppies een uitkomst. Lekker rechtop, dicht bij papa en mama. Heb je nog geen draagdoek, kijk of je CB een draagconsulent heeft of een leenservice. Je hebt een ergonomisch nodig, geen babybjorn constructie die is echt niet geschikt (snap ook niet dat ze verkocht mogen worden, wij tuinden er ook in).

    Hoor je van CB niks van leefregels (de term is algemeen gehanteerd) en/of een draagdoek, trek dan de kennis gerust in twijfel. Ook zij hebben een landelijk protocol hierover, niet iedereen kent het alleen. Dankzij de tips van @Averlhach en andere forummers zijn wij hier wel goed doorheen gekomen, huisartsen en cb had ik echt geen bal aan. Pas met 4 mnd kinderarts (ivm echo stuitligging) die het ongevraagd direct oppakte en ook herkende maar toen hadden wij alles dankzij de dames hier in kannen en kruiken.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina