Baby 7 weken zo wisselend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kikker84, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker84

    Kikker84 Lid

    9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Sinds 7 weken zijn wij gezegend met ons 3e kindje. Een flinkerd (gisteren bij de controle 5,5kg en 60cm). Over het algemeen voeden we op verzoek en drinkt hij tussen de 150 en 180 cc. Hij hoeft zeker niet altijd heel de fles leeg te drinken en geeft echt heel goed aan wanneer hij genoeg heeft, dus echt zorgen ofzo maak ik me niet. Maar het is zo vreemd...afgelopen weekend was hij heel onrustig en heeft hij alleen bij ons geslapen. Geen punt natuurlijk, maar voor grote broer en zus wel een beetje lastig omdat die ook aandacht nodig hebben (gezien de temperatuur buiten hebben we bewust geen draagzak gebruikt en deze week ook niet..veel te warm). Gisteren was hij al een heel stuk rustiger en vandaag...ik ga me bijna zorgen maken zo rustig dat hij is...
    Vannacht heeft hij geslapen van de laatste fles rond 22.15u, moest hem vanochtend om 7.00u wakker maken om te eten (150cc op), zodat de andere kids op tijd bij de opvang waren. Daarna thuis even wakker, 8.30u op bed, en vervolgens om 11.30u wakker gemaakt om te eten (160cc op). Ik heb getwijfeld om hem te laten liggen, maar was dan een beetje bang dat hij op maar 4 voedingen uit zou komen vandaag. Dat is echt te weinig voor deze leeftijd (toch??). En ja...we hebben echt al geprobeerd om hem kleinere flessen te geven, maar dan sliep hij helemaal niet tussen de voedingen, of alleen maar bij ons en onwijs onrustig. Ookal krijgt hij flesvoeding, ik ben ervan overtuigd dat hij heel goed kan aangeven hoeveel hij nodig heeft, de flessen hoeven niet leeg, is hij ook duidelijk genoeg in. Maar toch...dat wakker moeten maken vind ik soms toch echt wel lastig. Nu slaapt hij ook weer als een blok en was het bijna strijd om hem überhaupt te laten drinken. Het is onze 3e, maar ik merk dat ik vaak toch weer onzeker ben (onze 2e had een kmea dus helemaal niet te vergelijken, hij huilde het eerste half jaar bijna alleen maar en sliep overdag nooit vanwege de pijn).

    Iemand tips voor als hij een dag heeft als deze??
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.974
    17.013
    113
    Vrouw
    Wat is zijn 'normale' schema dan?
    Ze kunnen soms wat onrustig zijn door regeldagen bijv. En de wakkertijd voor zo'n kleintje van 7 weken is ook maar iets van een uur, daarna worden ze vaak alweer moe.
    Qua hoeveelheid voeding kun je 150ml per kilo lichaamsgewicht aanhouden. Soms een dag wat meer of minder is ook niet erg, dat kunnen ze wel goed zelf aangeven.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.974
    17.013
    113
    Vrouw
    Over het wakker moeten maken zou ik mij niet te veel zorgen maken :) misschien is hij wel verzadigd met wat hij krijgt en kan het daar wat langer op doen.. als je 150x 5,5kg doen kom je uit op: 825ml. Gedeeld door flessen van 180ml = ongeveer 4,5 fles. Ene kindje heeft wat meer behoefte dan de ander, dus helemaal prima lijkt mij.
     

Deel Deze Pagina