Baby 8 weken slaapt alleen op arm, verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Schildpadje89, 10 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Moeilijk om je kindje zo te zien he! Klinkt overigens precies als bij mijn 2e, verborgen reflux.
    Ik zou zeker wat indikken met jbpm (en een grotere speen, koop er een paar bijv de M, L, 1-2-3 en probeer uit wat voor jouw kindje (en zuigkracht) werkt. Het is even aanmodderen maar probeer het uit.
    Als je merkt dat hij minder klachten heeft na de fles Dan doet de jbpm wel wat. Merk je niets? Ophogen maar. Ik begon vaak met de helft hoeveelheid met wat er op het pak staat.
    En maakte (Jaja ontaarde moeder hier) de speen soms ietsje groter met een sate prikker, als de vervolg speen nog te groot was.
    Bij mijn 3e hielp dit maar die had verborgen reflux in mindere mate Dan mijn 2e.
    Toen ik bij kind 2 merkte dat de onrust bleef tijdens het drinken, zag ik dat dit met de speen en jpbm en de leefregels naleven van jbpm niet voldoende was.
    De onrust en het gekrijs en gehik bleef. Toen Ben ik ( rond 8 weken was dat) naar de huisarts gegaan, heb de klachten beschreven, zei zelfverzekerd dat deze klachten passend zijn bij verb reflux en vroeg medicijnen. Na het 1e gebruik had ik een totaal ander kind zonder pijn!
    Terwijl het cb waar ik lovend over was tot toen, mij het advies gaf om een huilschema (say what!?) Bij te houden. Niet gedaan dus!
    Medicijnen heb ik met 16 mnd weer afgebouwd.

    Oh, en ieder kind lag hier ingebakerd. Zeker onze 2e was daar enorm bij gebaat in zo'n pacco doek.
    Tip om dat ook te proberen, want dat is een andere (fysieke) onrust waar je wel wat aan kan doen.

    Sterkte!
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Vanwege de ervaring met dochter heb ik de eerste twee nachten zoon in de gaten gehouden en daar zn melkschema op gezet. Elke 1.5 uur een flesje...jooooy.

    Nu zitten we nog op elke 3 uur met een 80cc flesje, gewapend met alle reflux leefregels die je maar kan bedenken en volle lading in de "anti darmkramp" (lactose is hier ook een ding) en gaan we t ook niet lang meer voor kunnen blijven vrees ik.

    Voeding begonnen we al met frisolac, die is licht te verteren. Toch nog niet laag genoeg in lactose dus nu 1 frisolac, 2 omneo en dan afgieten tot 80.

    We zijn nu nog in de wisselfase door ophoging, straks vermoed ik toch jhbpm inzetten want na 1.5 uur is t bal en krijgt hij ineens last van t zuur. Hopelijk helpt dat m, ik betwijfel t overigens. Bij dochter hielp t wel maar daar was t enkel t laatste zetje en hier zijn we nog iets verder daarvan verwijderd.

    Ben er ook nog niet achter of na 1.5 uur een voeding al uit de maag is of niet, want als dat wel het geval is gaat die jhbpm geen zak uitmaken die is dan met voeding al elders. Zag wel dat maagzuur elke 2 uur ongeveer vernieuwd wordt. Ben geen fan van medicatie maar iets zegt me dat dat meer zoden aan de dijk zet dan jhbpm bij dit manneke.

    Alternatief voor jhbpm is overigens gelilact, heb er geen ervaring mee nog, wordt in belgie wat meer ingezet. Heeft ook zn voors en tegens maar in elk geval niet die darm ellende die je van jhbpm mogelijk wel zou kunnen krijgen. (had dochter niet overigens)
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Vervelend voor jullie! Ik heb twee kinderen volledig de fles gegeven en twee kinderen volledig de borst ,mijn ervaring is dat de klachten die jij beschrijft toch veel meer bij de fles voorkomen en op zichzelf ook niet heel ernstig Klinken maar wel natuurlijk vervelend voor jullie. De draagzak zou ik vooral blijven gebruiken. Met een goede draagzak zou je niet heel veel rugklachten moeten hebben en anders misschien zelf toch even flink paracetamol slikken. Verder is het verstandig om zo klein mogelijke flesjes te geven. Liever vaker een kleine fles dan niet zo vaak een grote fles. Welk schema zit je nu op?
    Laat hij wel goed boertjes na de voeding?

    Welke instanties of therapeuten je nu ook zal inschakelen, grote kans dat het in de komende weken vanzelf beter gaat!

    Johannes brood pit meel hebben wij bij onze oudste gebruikt en werkte best wel goed en is vrij onschuldig . Medicatie zou ik gezien jouw verhaal ook niet zo snel gaan gebruiken. Zoals je zegt kun je bij jonge baby's het beste zo min mogelijk medicatie geven en deze klachten lijken me als ik je verhaal zo lees nog niet ernstig genoeg daarvoor
     
    Schildpadje89 vindt dit leuk.
  4. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ik heb (gelukkig!) geen verstand van kinderen met reflux.

    Maar dit is een goede tip en wilde dit toch even quoten. Wij hadden eerst ook een draagzak waarbij je na een kwartier met een jonge baby al pijn aan je rug en schouders gehad.

    Daarna in een speciaalzaak een draagzak geprobeerd en gekocht, en dat was zo'n verschil!! Wij hebben de draagzak heel lang en veel gebruikt dus dat was zeker de investering waard!
     

Deel Deze Pagina