De laatste fles...

Discussie in 'Voeding' gestart door Hopje, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Wanneer geven/gaven jullie de laatste fles? Kindje wakker maken om 23 uur (of slapend geven dan) of kindje zichzelf laten melden in de nacht? Wat is beter met het oog op dat die fles ooit komt te vervallen?

Wij geven zelf voorkeur aan laatste optie, dus zelf laten komen. Hij kijgt nu een fles rond 19 uur, vervolgens komt hij tussen 1 en 2 en dan weer 's ochtends.

Wij slapen namelijk al lang en breed om 23 uur en een wekker zetten vind ik niet fijn. Ik word dan liever een paar uur later wakker wanneer hij zichzelf meldt... Of is dit uiteindelijk niet verstandig? :(

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nooit wakker gemaakt voor een fles.
    Hij maakt zelf een ritme wat voor hem fijn is. ;)

Hier om ong 19.30 laatste fles.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij hebben haar een klein tijdje een laatste voeding gegeven als we naar bed gingen. Maar al vrij snel werd ze zelfs niet meer wakker tijdens het verschonen dan ;), dus toen hebben we haar zelf laten komen. Een evt volgende zal ik gelijk zelf laten komen denk ik.

4. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Dan kwamen jullie kindjes dus ook in de nacht? En schoven ze die fles op den duur vanzelf op tot in de ochtend zodat je geen nachtfles meer had?

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb het bij allebei mijn kindjes zo gedaan. Meestal zat hij rond 19.00 uur aan een voeding en ging dan naar bed en dan liet ik hem zelf komen. Ze verplaatsten vanzelf de nachtvoedingen steeds later en na een paar weekjes sliepen ze al door. Mijn oudste met 2 weken en de jongste met 3 weken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef nog wel een fles om 22u want anders komt hij 9 vd 10 keer om 1 uur bijvoorbeeld en dan om 5 uur weer. Soms, als ik echt moe ben, dan ga ik lekker vroeg naar bed en laat hem zelf komen maar ik vind 't zo slopend als ik net slaap en een voeding moet doen. Hij kwam een poos lang zelf om 21.30 dat was wel fijn. Nu is 't meestal 22.00 en dan 5.00-5.30 ongeveer.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij maakte tot 8 weken wakker maar hierdoor kwam hij om de 3/4 uur dus ook snachts (we haalde hem uit zn diepe slaap blijkbaar) toen we de laatste fles om 8/half 9 gaven en niet meer wakker maakte kwam hij spontaan pas om half 6 en twee weken later sliep hij klokje rond.

Ik zou dus niet wakker maken en als je kindje toe is aan dooslapen dan doet hij dat vanzelf en zo niet komt hij vanzelf, lijkt me voor hem ook prettiger

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier nooit wakker gemaakt voor een voeding (dan wel BV gegeven).
    Heb het trouwens 1x geprobeerd om haar rond 23u wakker te maken met de hoop dat ze dan door zou slapen...haha...dat werkte natuurlijk helemaal niet!
    Moest de wekker zetten (want sliep zelf ook al om 23u), zij werd nauwelijks wakker en dronk dus niet goed, werd uiteindelijk rond dezelfde tijd 's nachts ook weer wakker...

Ze dronk dan rond 21-21.30u voor het laatst en dan kwam ze tussen 4-6u. Die tijd schoof vanzelf steeds verder op richting de ochtend...
    Totdat ik zelf vanaf 4u wakker lag met flink gestuwde borsten en mevrouw lekker door sliep.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja dat was hier ook.
    Ter voorkoming van 2 nachtvoedingen, gaven wij dus een droomvoeding als wij gingen slapen. We maakten haar er niet eens wakker voor. Dronk al (half)slapend.

Waar je jezelf lekker bij voelt. Als jij 01:00 prima vindt, omdat je al vroeg naar bed gaat, prima toch?

Maar denk wel dat je zo langer met een nachtvoeding bezig bent, want ze slapen eerst maar een uur of 7 door. Totdat ze klokje rond kunnen slapen, maar dan zijn ze al een maand of 4-5.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De oudste wel wakker gemaakt, om 22, dus als wij naar bed gingen nog even gezellig op het grote bed (in alle rust), hij sliep dan in een half uur weer verder.
    23 zou ik ook niet doen, dan wordt je eigen nacht ook kort.. Dan liever eerder erin en dan 's nachts effe snel.

De jongste pikte dat niet. Of we die 22/23 fles nou wel of niet gaven, hij bleef in de nacht komen, en kreeg dan echt een fles teveel binnen. Die hebben we dus op verzoek laten gaan, en opeens sloeg hij die fles over..

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon met 15 weken de fles afgebouwd en laten vervallen. We moesten hem wakker maken en hij vond dat echt niet leuk.

Dochter ging met 4 maanden naar 180/6 en toen hebben we de fles van 23:00 laten vervallen omdat ook zij nooit wakker werd.

Beide hebben altijd maar één nachtvoeding gewild (rond 4:00) en deze verviel tussen 6 en 8 weken en gingen ze doorslapen.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter heb ik wel 2 maanden de laatste fles gegeven (wakker maken / droom flesje) daar ze zichzelf niet melden voor een fles. Zij moest. Pas toen ze zichzelf begon te melden heb ik het aan haar zelf overgelaten.

Onze zoon heb ik het al heel snel zelf laten bepalen. Hij deed in de vroege avond een lange tuk, en als ik hem rond 23.00 wakker maakten of een droomflesje gaf was hij meteen wakker, en melden zich daarna strak om de 3 uur voor een fles. Hierdoor kwam ik erg raar uit (lees over de max hoeveelheid voeding heen).
    Wel heeft hij een tijd lang 2 nachtvoedingen gehad hierdoor. Daarna is het verschoven naar 1 nachtvoeding en sinds een maand of 2 geen nachtvoeding meer (vanaf 8 maanden), maar een vroege ochtend voeding (rond 04.00) en sinds een kleine maand (9 maanden) meld hij zich na 06.00 uur.

13. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Wat fijn dat jullie gereageerd hebben! Ik ga het gewoon zo laten dus, ik laat hem zelf komen. Vanacht was het 2 uur, toen om 6 uur kwartiertje wakker en toen is hij toch weer gaan slapen. Hij slaapt nu nog, dus blijkbaar nog geen honger.:p

's Avonds rond 19 uur krijgt hij een fles omdat ik anders bang ben dat hij al vanaf 17 uur zijn lange slaap gaat pakken (hij slaapt al vanaf 17 uur elke dag in diepe slaap). Die fles rond 19 uur is 4 uur na de vorige fles. Die fles 'bepaal' ik dus al voor hem. Dan laat ik de fles daarna liever hem zelf bepalen.

Ik kan me er nog niks bij voorstellen dat hij de klok rond gaat slapen ;). Hij is nu 4 maanden trouwens. Die ene nachtfles vind ik helemaal niet erg, het is even eruit, fles erin en ik slaap weer verder. En hij ook :D

Met mijn vraag bedoelde ik meer: Wanneer begin je met 'opvoeden' en dan in de zin dat nacht nacht is en overdag gegeten wordt. Als ik elke nacht om 2 uur een bord yoghurt eet, dan weet ik zeker dat ik over een week er zelf wakker voor word en pas verder kan slapen als ik die yoghurt eet. (Ik spreek uit ervaring, zo ging het in mijn zwangerschap :p)

Het cb zit trouwens nu te zeggen dat hij wel naar 4 flessen kan. Dan denk ik: Wie bepaalt dat? Mijn zoon toch zeker?!

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij een baby werkt dat nog niet zo hoor. Die worden gewoon wakker van honger of een vieze luier. Zeker tot een jaar kun je ze nog niet verwennen daarmee. Ik gaf met 4 maanden wel eens een flesje met rijstebloem en daar sliep hij heerlijk op door.

En het aantal flessen heb ik hem ook altijd een beetje laten bepalen. Meestal was het 7 uur- 11 uur- 15 uur-19 uur en nacht voeding tot hij door ging slapen bleven er nog 4 flessen over. Met 5,5 maanden begonnen met fruit en groenten en toen kwamen we op een gegeven moment uit op 3 voedingen en liet hij de 11 uur fles ineens vallen nou prima. Nu krijgt hij 's ochtends een granenpapje en rond 11 uur fruit, slapen en rond 14 uur een fles, 17 uur warm eten en na 19 uur een gewone fles.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Klopt, de tijd werd steeds verder verschoven.
    En de hoeveelheid flessen bepaald de kleine dus ook zelf inderdaad..

Deel Deze Pagina