Baby achtergelaten in auto

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bloempjelief, 8 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/moeder-vergeet-baby-auto-werk/?fbclid=IwAR3V9bXtzIU13HdJNmJKDTUup9lf1H2cKB6cGbU3X3MTeoySM3GPGGDrIQM_aem_th_AWkAwXXQqyYj362aBVAEPwut9KtEfUln8KJ_PpsYWo8vwDbjaQyZrkCA3mm0dEdX4KY

    Echt, HOE dan? Ik kan er al niet bij om je kind te vergeten in de auto, maar dan komt er hier nog bij dat het haar eerste dienst na haar verlof is. Is er dan niemand die heeft gevraagd hoe het met haar/haar kind gaat? Dan moet er toch direct een belletje gaan rinkelen? En de oppas? Die had dat kindje toch moeten verwachten?
    Arm arm kind :(
     
  2. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.445
    1.834
    113
    Vrouw
    Onvoorstelbaar…..arm kindje
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Echt afschuwelijk :(
    Waarom heeft de opvang geen belletje gedaan? Ik vind dit toch wel standaard protocol, dat er gebeld wordt bij niet opdagen.
    Arme moeder, ze zal hier de rest van haar leven mee moeten dealen, lijkt mij ondraaglijk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Zoveelste keer...

    Vind het onvoorstelbaar dat dit toch weer steeds kan gebeuren.
     
    Zuul en Sado vinden dit leuk.
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Het is ook standaard protocol.
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Maar blijkbaar niet gedaan.

    Afschuwelijk! Arm kindje, maar ook arme moeder, zij moet verder met de wetenschap dat ze een fatale fout heeft gemaakt.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Het was wel in België, ik weet niet hoe het daar werkt. Lijkt mij inderdaad dat dit overal standaard protocol moet zijn..
    Ergens kan ik mij wel indenken hoe zoiets gebeurd, zeker wanneer de planning wat anders is dan normaal. Ik had vandaag ook dat ik even 2x moest nadenken. Normaal breng ik onze jongste naar m'n schoonvader nadat we de oudste op school hebben afgezet, maar nu moest ze een dag extra naar de opvang. Moest echt even schakelen om het niet te vergeten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Dit en misschien heeft ze al maanden slecht geslapen, oververmoeid, nog geen routine, baby ligt te slapen… het is echt een situatie met alleen maar verliezers.
     
    Ysabella, Zonnestralen en Bloem2310 vinden dit leuk.
  10. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Het is al het derde bericht wat deze week in de media verschijnt, zal ook zeker niet de laatste zijn.

    Verschrikkelijk voor de ouders.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad.. en voorheen ging ze naar haar werk en lag er ook geen kind in de auto, dus je beland onbewust weer in je oude ritme... zo verdrietig..
     
  12. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Vreselijk :(

    Ik had eerder ook gelezen over een vader die normaal nooit z’n kindje naar de opvang bracht, en op de dag dat hij dat wel moest doen, reed hij volledig op automatische piloot naar z’n werk. Hij had het geluk dat hij z’n tas op de achterbank had gezet en daardoor de baby zag liggen slapen in de maxicosi. Dat was dus ook meteen de tip; leer jezelf aan bv je tas of jas achterin te leggen, zodat je niet zonder na te denken je spullen van de passagiersstoel pakt, auto verlaat en gaat werken.
     
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    Ja dit inderdaad. Ik kan me juist heel goed voorstellen hoe dit kan gebeuren vanuit haar perspectief.
    Echt vreselijk…
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Een situatie met alleen maar verliezers, verschrikkelijk gewoon.

    Ook al zijn er heel wat redenen en blijkt het echt iedereen te kunnen overkomen dit is toch iets waarbij ik mij niet goed kan voorstellen hoe zoiets kan gebeuren.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Dit kan iedereen gebeuren. Ik vind het zo erg dat er altijd mensen zijn die een ouder veroordelen. Het is niet dat ze opzettelijk haar kind achterliet. Deze moeder zal ook vast voor die tijd gedacht hebben bij zo'n bericht: dat overkomt mij nooit. Heel triest :(

    De gouden tip is vaak ook: leg iets neer op de achterbank dat je áltijd meeneemt. Je telefoon/portomonee oid. Dat als je zelfs afwijkt van de routine je uitstapt en denkt 'o shit mijn telefoon ligt nog in de auto'
     
  16. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Ik vind t altijd zo treurig hoe mensen er op reageren. Alsof het slechte of lakse ouders zijn.

    heel erg veel dingen die je op een dag doet zijn geautomatiseerd, je doet ze zonder er echt bewust over na te denken. Schoenen aantrekken, voordeur op slot draaien, gas uit na het koken.

    als iets buiten je routine valt is het helemaal niet gek dat je het vergeet. Zeker bij een nieuwe moeder die waarschijnlijk doodop is en in haar hoofd bezig is met haar werk waar ze net weer start.

    ik ben zelf wel eens op het station ‘wakker’ geworden en besefte me dat het een weekenddag was. M’n wekker ging en ik was er niet helemaal bij met m’n hoofd. En nee, tijdens m’n hele ochtendritueel heb ik niet 1x bedacht welke dag t nou eigenlijk was.

    Bij ons gaat ophalen en brengen ook rommelig, we hebben geen vast schema. Ik ben me bewust dat dit een risicofactor is qua dit en vraag mijn partner eigenlijk elke ochtend (dat hij brengt) hoe het brengen is gegaan (kind fijn aan t spelen, moest kind huilen). Dit doe ik ‘stiekem’, partner weet niet wat er achter mijn vraag zit.

    daarnaast verwacht ik wel van de opvang dat ze even bellen om te vragen waar m’n kind blijft. Is toch gek als er zonder afmelding iemand niet komt? Is ook een keer gebeurd toen we vergeten waren af te melden en een keer toen we een stuk later waren dan normaal.
     
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij na maanden thuis zijn juist wennen om in het ritme te komen om te gaan werken. Lijkt mij ook veel
    logischer dan dat je na 8 maanden ongeveer thuis zitten weer gelijk in je oude routine zit.
    En daarnaast snap ik ook niet zo goed hoe het dan op haat werk is gegaan na zo’n periode. Ik kan me alleen maar voorstellen dat er dan interesse is vanuit collega’s en er gevraagd wordt naar je kindje, enz..
     
    citroenrasp, Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Juist op je allereerste werkdag na je verlof kan ik me hier niks bij voorstellen. Juist op zo’n eerste dag vragen collega’s toch voortdurend naar je baby en of hij/zij naar de opvang gaat en hoe het afscheid vanochtend was, verder zijn er waarschijnlijk extra contactmomenten met het kinderdagverblijf op zo’n dag, even appen met de papa om te kletsen over hoe het gaat, etc. Als zoiets al maanden of jaren routine is kan ik me misschien voorstellen dat dit je kan overkomen, maar op een allereerste werkdag?! Daarbij, kijken de ouders wie dit overkomt dan ook nooit in de ouderapp? Ik refresh dat ding de hele dag om te zien hoe het slaapje is geweest, wat voor leuke activiteiten ze ondernemen en of er nog leuke foto’s zijn. Hoe dan ook, wat een verschrikkelijke tragedie. Geen idee hoe je ooit zoiets te boven komt, mijn hart gaat echt uit naar de moeder en haar naasten :(
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik krijg pas foto's in het portaal nadat mijn kind thuis is. Ze plaatsen het pas later, kan ook zelfs een dag tussen zitten omdat ze het zijn vergeten. En ik weet ook niet hoe het in België is geregeld.

    Maar dit kom je nooit te boven denk ik. Ik hoop dat ze ooit op een punt komt dat ze wel met zichzelf kan leven en zichzelf kan vergeven :(
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  20. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    887
    1.289
    93
    Ik kan me zeker voorstellen dat je het vergeet om de redenen die al genoemd zijn. Ik kan me er echter helemaal niets bij voorstellen dat je er pas aan het eind van de dag achter komt dat je het vergeten bent.
     
    zegenwens, Spectre, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina