Baby anderhalve week oud wil niet rechtop, boeren gaat niet/moeilijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mother321, 4 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother321

    Mother321 Lid

    23 feb 2019
    13
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.

    Ik heb een baby van anderhalve week oud. Een heel rustig mannetje dat inmiddels wel geplaagd wordt door krampjes. We merken dat hij na de voeding (borstvoeding) niet rechtop gehouden wilt worden. Wordt er heel onrustig van en wil zijn hoofd niet rustig neerleggen. Een boertje laten lukt dus ook amper. Hij wil tot nu toe eigenlijk alleen op zijn rug liggen. Ook een newborn draagzak geprobeerd, maar dat leverde groot protest op. Het zou fijn zijn als het boeren wat makkelijker ging, dan heeft hij misschien ook wat minder last van de krampjes.

    Omdat mijn oudste zoon precies het omgekeerde had (niet willen liggen en alleen maar rechtop), wordt ik hier een beetje onzeker van. Is dit 'normaal' of kan hij ergens last van hebben na de bevalling. Overigens ga ik dit ook navragen bij het consultatiebureau, maar ben benieuwd of anderen ook ervaring hebben hiermee.
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik weet niet of je hem tijdens het boeren standaard over dezelfde schouder 'gooit'?
    Zo ja, zou je misschien eens kunnen proberen of ie minder protesteert als je hem over je andere schouder gooit.
    Als je merkt dat dit helpt, kun je eens gaan letten op signalen van een voorkeurshouding. Zodra je kindje dan weer ligt kun je het beste observeren of hij z'n hoofdje standaard naar dezelfde kant toe legt. Maar goed, das alweer een stap verder ;)

    Daarnaast zou ik uitproberen wat het beste bij jou kindje past.
    In principe moet hun hoofd/nek nog ondersteund worden natuurlijk op die jonge leeftijd. Als je dat nog niet doet zou ik dit wel gaan doen.
    Maar als je dit wel al doet en je kindje blijft nogsteeds zo heftig met z'n hoofd zwaaien, kan het ook gewoon zo zijn dat je een kind hebt wat er niet van houdt om (op dat moment) begrenst te worden.

    Andere optie is hem zittend op je schoot houden. Je pinken onder z'n oksels en met je vrije vingers z'n hoofdje/nek ondersteunen en dan verticaal wiebelen/zacht schudden.
    Voor onze oudste werkte dat als enige.

    Lang verhaal kort: ik zou sowieso eerst nog even wat opties uitproberen (en niet maar eenmalig).
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    En met zn rug tegen jouw buik aan? Dat je hem omdraait?

    Onze oudste lag ook nooit lekker tegen je aan, wou hij niet: gooide zich gewoon van je af met zn hoofd. Wel omgedraaid. Genesteld in mijn arm zeg maar of gewoon tegen mijn lijf aan met zn rug, dan zat half liggend zodat hij lekker lag.

    En anders op rug laten liggen maar matras even tijdje omhoog aan 1 kant dat hij hoger ligt met hoofd.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Hier liet ik ze ook wel boeren door ze zitten op mn schoot te zetten. Met 1 hand het hoofdje ondersteunen, nekje tussen je duim en wijsvinger, kin op de binnenkant van je hand laten steunen en dan met je andere hand zachtjes op de rug kloppen. Hoop dat je het begrijpt zo.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Even plaatje van Google, maar zo dus.:)
     
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Dit indd! Op mijn werk doe ik dit heel veel zo!
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Zoals dit plaatje deden wij het ook. De jongste boerde zo altijd het beste.
    Ik zou toch eens wat verschillende houdingen proberen.
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Zoals plaatje op google

    Of voeten op salontafel zetten. Dat je met je benen in een driehoek zit, dus kniën omhoog. Snap je.
    En dan je baby erop zijn buikje opleggen.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Dit inderdaad!! En dan kwam me soms toch een boer voorbij dat je denkt hoe kan dat in zo'n buikje zitten.

    Dit was de enige manier waarop het echt goed ging. Die van ons had al verborgen reflux en dit zorgde er voor dat het niet nog erger was.

    Bedankt voor het plaatje, ik zat al te denken hoe leg je dat uit:roflmao:
     

Deel Deze Pagina