Baby beweegt teveel..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxYasmina, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Zwangerschapshersenen: aan.

    Ons kleintje beweegt echt superveel! Eigenlijk de hele dag door, ongeveer. Op vaste tijdstippen (vooral als ik net wakker ben, of net heb gegeten) nog net even wat meer, maar eigenlijk de hele dag wel door. Ik ben er heel blij en dankbaar voor omdat ik er echt van geniet, en ook maar al te goed besef dat het bij lang niet alle vrouwen, en in lang niet alle zwangerschappen zo vanzelfsprekend is om de baby te voelen.

    MAAR, soms denk ik wel eens, hey, baby, pak eens je rust. Die energie hebben ze toch eigenlijk nodig om te groeien? Maar deze hier lijkt het meer te gebruiken voor, nouja, van alles en nog wat.

    Dus mijn vraag luidt: is er een max aan wat een kindje zou moeten bewegen? Heb je daar als mama enige invloed op?

    (Ik weet het, zonder invloed van hormomen zou ik dit waarschijnlijk niet hebben geplaatst, maar ik doe het lekker toch..)
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Eehhmm nee.... Je kan m moeilijk vast binden ;)

    Mijn zoontje was ook altijd heel druk..
    En zit nog steeds geen 3 min stil ;)
     
  3. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Gewoon lekker van genieten!
    Als die er de energie niet voor zou hebben zou die niet zo actief zijn :D
     
  4. Samba2013

    Samba2013 Bekend lid

    27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi dat heb ik ook een week of 2 terug gedacht, maar nu sinds een paar dagen is ze ineens heel rustig...als ze hun energie ergens anders voor nodig hebben passen ze hun activiteit dus vanzelf aan ;)
     
  5. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ben jaloers :( Ik voel echt niks.

    Ik lees alleen maar verhalen van meiden die hun (eerste kind) al met 16 weken voelen. Soms beangstigd het me zelfs..
    Leeft ze nog? Is er iets mis?

    Ik kan niet wachten tot ik m'n kindje voel bewegen
     
  6. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was echt hyper in de buik, zo hevig dat ik vroeg tijdige weeën kreeg.
    De baby die nu in mijn buik zit, is een stuk rustiger.
    Deze zwangerschap houdt ik wel rekening met mijn voeding:
    koffie, cola en drop neem ik niet, aangezien caffeïne bij de baby komt, en in drop ook een drukmakend stofje zit.
     
  7. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Mijn oudste was ook zo druk, soms schopte of duwde ze zo hard dat ik dacht dat ze dwars door mijn buik heen kwam. Altijd maar in beweging overdag/s'nachts in rust of als ik bezig was het maakte niets uit.
    En zo was ze als baby ook bijna overactief, erg alert en vooral erg pittig...
    De 2e daarentegen was een wereld van verschil die voelde ik bijna nooit en daar werd ik erg onzeker van, ook als baby was ze erg rustig, maar dan heb ik toch liever zo'n druktemakertje in mijn buik dan he...
     
  8. Derbi

    Derbi Niet meer actief

    Je kindje slaapt het grootste gedeelte van de tijd, maar zoals iedereen beweegt het in zn slaap. Afhankelijk van waar de placenta zit en hoe je gebouwd bent, voel je dat. No worries!!
     
  9. Bosuiltje

    Bosuiltje Actief lid

    15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ik heb laatst het ziekenhuis gebeld voor de zekerheid, omdat ik me zorgen maakte omdat de baby zo druk was. Ik dacht dat ie zich misschien niet lekker voelde ofzo.
    Maar niets aan de hand! Beweeglijke baby's voelen zich lekker, als ze zich níet fijn voelen, houden ze op met bewegen, is mij verteld. Sindsdien maak ik me niet meer ongerust :)
     
  10. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nahla2013; dat lijkt me inderdaad heel rot! Hopelijk komt het bij jou ook snel. Ik las wel laatst iets dat het hartje van buitenaf ook te horen is met een wc-rol (wel in een later stadium dan hoever je nu bent hoor). Vraag het anders eens na bij je VK..als het niet door je bouw/ligging van je placenta ligt kunnen ze je misschien een beetje op weg helpen ermee, dan kan je partner in ieder geval het hartje horen kloppen!
     
  11. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @de rest; bedankt voor jullie reacties! Dat belooft dus nog wat, haha. Inderdaad, bosuiltje, dat dacht ik dus ook (eventjes dan, haha): straks zit die kleine daar hartstikke ongemakkelijk en denk ik alleen maar ohhhh wat schattig. Gelukkig is dat het dus in ieder geval NIET!
     
  12. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Zoals al gezegd.. Je kan ze moeilijk vastbinden in de baarmoeder haha. Als je kindje moe is dan zal die echt zijn rust wel pakken.
     

Deel Deze Pagina