Baby bezig houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vibe, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Hoi allemaal

    Mijn dochter is nu bijna 8 maanden oud en een erg nieuwsgierig kind; op schoot zitten houdt ze meestal nog geen 3 minuten vol, dan ziet ze allang weer iets anders dat haar aandacht trekt. Ze zichzelf in de box of op het speelkleed rustig anderhalf uur vermaken. Tel daar de voeding bij op en het is alweer tijd om naar bed te gaan. Natuurlijk geef ik haar wel aandacht door tegen haar te praten, soms even bij haar te zitten of wat dan ook, maar echt spelen vind ik lastig. Ik ben dus heel benieuwd of jullie je kinderen op andere manieren bezig houden of vermaken...? Hier is het vaak zo dat ik wel in de kamer in haar nabijheid ben, maar dat ze zelf speelt.
     
  2. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ja ik heb haar ook weleens op schoot met zon ding die dierengeluidjes maakt diekan ze zelf nog niet vasthouden...
    en spelen tjah dat is haar dan meer laten lachen.. kietelen enzo ga weleens ibj haar op de grond liggen..
     
  3. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Samen liedjes zingen en handjes laten klappen vindt ze prachtig hier, dieren kijken in plaatjesboeken, in babyboekjes bladeren samen, blokken stapelen, met ringen spelen, dat soort dingen. Oh ja, en samen ronddansen. Succes verzekerd! :)
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ik lees ook boekjes met haar..doe lekker gekke dingen (rond springen samen met haar enzovoort vind ze geweldig)..rondlopen en dingen bekijken in het huis, gekke bekken trekken voor de spiegel, liedjes zingen (ze herkent echt al een paar liedjes zo leuk!) zoals klap eens je in handjes..genoeg te doen dus!
    En geef haar gewoon eens wat dingen uit huis in haar handjes..Indy kan helemaal wild worden van een lepel of reclamefolder die ze lekker stukscheurd!
     
  5. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    missX hier ook hetzelfde

    ik zet haar ook gewoon op de grond voor een stapel blokken
    nu begint ze ook de lade van de kast open te trekken en de cd's eruit te halen haha

    ga ook wel eens voor de pc zitten als ze jengelig is dan valt ze in slaap
     
  6. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Anderhalf uur zichzelf vermaken! Wow dat heb ik nog nooit meegmaakt. Hier wil ze niet lang op schoot, niet in de box, maar wel vermaakt worden door mama met liedjes, boekjes, wandelen, kijken enzzzz.............. Nou laat ik er wel alleen spelen hoor, maar dat is snel huilen geblazen
    groetjes bianca
     
  7. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik speel wel met hem maar lang niet zoveel als jullie. Ik probeer hem te leren om zelf te spelen. Hij kan zich lekker vermaken in de box (niet zo lang meer) en vindt het geweldig om de kamer door te gaan. Gooit zijn speelgoed voor zich uit en gaat er achter aan.
    Ik heb gezien bij iemand die altijd de kleine maar bezighield dat die later heel veel problemen hadden omdat het kind ging zitten wachten tot het entertainment-team kwam opdraven. Echt hangen op de bank en nergens mee kunnen spelen. Jongen is inmiddels puber en verveeld zich nog....
    Ik probeer heel bewust de aandacht te doseren. Bij Bas ook gedaan en die kan ook lekker zelf spelen en ik zie het Sam nu ook al gaan doen.

    Niet als kritiek bedoeld maar dit is bij allemaal jullie eerste kindje? Dan heb je ook nog de tijd om zo veel te spelen met de kleine. Bij een volgende is daar ook gewoon minder tijd voor.
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zou ook lekker genieten van het zichzelf vermaken hoor!
    De tijd dat ze wel door jou beziggehouden wil worden komt écht nog wel! :)
     
  9. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Hmm nou dan wachten we daar maar op :) Veel van bovengenoemde dingen doe ik ook met haar, maar dan is haar concentratie al weer vrij gauw gevlogen, zeg maar :eek:
     
  10. missmama

    missmama Actief lid

    6 aug 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    ik ga veel met Jesse naar buiten, hij vind het heerlijk om een rondje door de tuin te doen, bloemetjes vind hij geweldig en als het weer goed is leg ik hem op een kleed op het gras en dan vermaakt hij zich prima!


    Groetjes Missmama
     
  11. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik ga ook veel naar buiten(heb de mazzel dat ik vanuit his werk, en maar 2 halve dagen buitenshuis) veel naar de speeltuin, naar het strand, wandelen... of op het fietsje zitten, en haar rond rijden. ook heeft ze thuis zo een loopding, waar ze overings niet veel meer aan vind. dan heeft ze haar ballen en blokken en kruipt ze door het huis om dingen te onderzoeken, vermaakt ze zich prima! ik lig veel op de grond dan gebruikt ze mij als klimrek, maar vind het leuker om zelf te spelen heb ik het idee. dansen met mij vind ze geweldig, zet ik lekker muziekje op en begint ze te bewegen, en dan pak ik haar op en dansen we samen.. voorlezen heeft ze geen geduld voor:( wel vind ze alle tijdschriften interesant, bladert ze heel netjes in, en dan scheurt ze de hele boel:)
     
  12. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn heeft zijn momenten van in de box spelen (alleen) en buiten de box spelen met mama én buiten de box spelen alleen.
    Op de overloop is alles Glenn-proef gemaakt, dus een blind paard kan daar geen schade aanrichten. Zo kan ik mijn was vouwen/strijken/opruimen en Glenn speelt heerlijk.
    Als we samen spelen, is het zingen, dingen in huis bekijken, blokjes stapelen enz.
    Hij heeft zijn favo-cd meestal in de huiskamer opstaan.
    Wat ie ook geweldig vind, is zichzelf op foto's zien.
     
  13. sim

    sim Niet meer actief

    wauw anderhalf uur , jaloers jaloers :D van de week heeft ie het bij ons 45 minuten uitgehouden in de box, ik was zo blij als een kind 8)
     
  14. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    moet je opbouwen he ;)
    Sam hield het nog geen 2 minuten vol in de box. Inmiddels gaat het zonder problemen. Gewoon er in zetten en ga maar stofzuigen ofzo als ze beginnen te brullen. Na een tijdje zie je ze echt denken: Hmmm, nou dan ga ik maar een spelen. En dan aandacht geven als ze NIET brullen.
    Sam vindt het nog steeds het leukste om de vloer af te schuimen hoor....
     
  15. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Hier ook rustig 1,5 uur alleen spelen in de box of op het kleed. Ik ga af en toe naar haar toe voor een aai of liedje zingen maar ik hoef haar niet te vermaken ofzo. Ik zou zeggen geniet er nog maar even van, doe ik ook. Als je kind er happy mee is...
     
  16. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    knap hoor 1,5 uur.. momentel is het drama hier,

    hij probeert nu te kruipen maar dit lukt niet.. dus telkens is het huilen..

    een half uurtje wil nog wel eens lukken hoor. maar langer ook niet
     

Deel Deze Pagina