6 maanden controle

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe ziet bij jullie in NL de 6 maanden controle er uit? Over 3 weken heeft mijn zoontje weer controle en aangezien ik in het buitenland woon, vraag ik me af waar ik eventueel op moet letten, eventuele belangrijke vragen moet stellen.. Heb een hele slechte kinderarts hier en heb een ander gevraagd nu dus hoop dat deze beter is! Hoor er iig wel positieve verhalen over

2. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Toevallig hadden wij eergisteren de controle van 6 maanden
    Wat werd gedaan: wegen, meten, hoofdomtrek meten.
    Heupjes werden gechecked.
    Of plooitjes symetrisch zijn.
    Of ze blokjes kon vast pakken.
    Hoe houding / reflex van beentjes is als je baby oppakt onder oksels
    Hoe ze op de buik ligt.
    Verder ging het over voeding en kregen we tips hoe we de voeding wat kunnen uitbreiden.
    Het stelde dus niet zo veel voor.
    Oh ja, en het was belangrijk dat een baby veel brabbelt en geluidjes maakt...blijkbaar, want dat vroegen ze..

3. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Wat Jen zegt was hier ook.
    En ze kijken met je naar een eet schema.
    Mocht mijn meisje van nu net 6 mnd al brood en yoghurt enzo geven.

Ze is ook erg groot van stuk.
    Ruim over de 10 kilo heen nu en 76,5 cm.
    En ze eet de oren van mijn hoofd nu .

Beter dan der zus van 3 :p

4. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hey jouw kindje is ook van 11 december zie ik :)
    Wat leuk.
    :D

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok thanks!
    Mijn zoontje is nog niet begonnen met bijvoeding dus ik ben benieuwd wat ze me gaan opgeven qua eetschema :) Hier ook een grote kerel met ongeveer 9 kg en 73 cm! Wordt dan pap nog wel aangeraden? Ik geef namelijk bv dus misschien dan alleen met groente en fruit beginnen

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Idd een grote dochter zeg! :D

7. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Knap dat je borstvoeding geeft al zo lange tijd.. ik heb het maar bar kort volgehouden... de een raad wel pap aan, de andere niet..
    De een zegt dat pap veel calorien bevat en niet nodig is als je al een flinke meid/zoon hebt, de ander zegt dat pap met vezels goed is voor de poeperij.
    Wij hebben het in ieder geval nog niet gegeven en geven smorgens om 0915 fruit en savonds om 1715 groenten maar we gaan NU naar de markt nieuwe groentes EN aardappelen kopen want dan schijnt nu te 'mogen'...
    Wanneer is je afspraak en in welk land woon je? (als je dat wilt zeggen uiteraard, hoeft niet;)

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik woon in spanje. Ik vind het zelf best wel prettig zo met het borstvoeden! Gelukkig gaat het al die tijd best prima qua voeden en je hebt eten/drinken altijd bij de hand of als troost :) Natuurlijk is je kindje wel mega afhankelijk van jou wat het soms wel lastig maakt. En nu ook met kolven op het werk, dat is vrij vermoeiend. Ik ben benieuwd wat ze hier aan gaan raden als hij de 6 maanden controle heeft, qua hapjes en hoeveelheid borstvoeding etc in combinatie daarmee!

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou niet aan pap beginnen, kan ook verstoppend werken.
    En zolang je bv geeft dat blijven doen en rond 11 maanden eens kijken naar andere melk.

En nu idd beginnen met groente, rapley of gepureerd.
    Evt al broodkorsten laten knabbelen tussendoor?

10. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik zou je eigen gevoel volgen en bespreken. Ieder kind is anders...
    bij mijn dochter werd pap geadviseerd omdat ze juist wat verstopt is en vezels in pap zitten.

Deel Deze Pagina