baby bijna 1jr, tot wanneer laatste flesje?

Discussie in 'Voeding' gestart door RoIn, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ben daar eigenlijk gewoon benieuwd naar.

    Voorlopig krijgt ze nog gewoon haar fles voor het slapen gaan. Vanavond wilde ze eigenlijk wel meer na haar 150+5. Dus heb er nog 60+2 bij gemaakt. Dit dronk ze op een ligt nu heerlijk in dromenland.

    Ik ben zo benieuwd, tot wanneer gaven jullie die laatste fles en hoeveel en wat: gewone melk, dreumesmelk?
     
  2. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Onze dochter kreeg rond haar 1e verjaardag nog 's ochtends en 's avonds melk, ongeveer 180+6. We zijn toen eerst de ochtend melk gaan vervangen door gewone volle melk, we maken hier altijd een bordje pap van en de overstap ging prima. Daarna zijn we de avondfles gaan vervangen, eerst een paar keer gemixed en het idee was om de verhouding steeds meer naar volle melk te doen. Daar zijn we niet aan toegekomen, want zodra we begonnen met mixen hoefde ze de hele fles niet meer... Ze sliep er niet minder om, dus we hebben de hoeveelheid yoghurt als toetje wat verhoogd en het zo gelaten, weg was de fles!
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dank! Ik vind het zo verbazend hoe dat vanzelf gaat!
    Ik geef haar nu smorgens een fles (120+4) met een boterham. Dit is gebeurd na een periode van ziek zijn en grotere flessen er direct weer uit kwamen. Pap wil ze niet.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Hier tot 13 maanden. Toen at hij een flinke prak, een bak yoghurt en ook nog een fles, dat vond ik wel een beetje veel en de fles ging lang niet altijd van harte.
    Dus toen een poosje om 17.30 z'n prak en om 19.00 nog een bak yoghurt.
    Inmiddels krijgt hij gewoon warm eten met een toetje en voor het naar bed gaan nog een beker drinken.
     
  5. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Prima toch?! Als ze straks een jaar is kun je kijken of ze ook gewone melk lust en langzaam introduceren (onze dochter reageerde met diarree op teveel gewone melk de eerste keren, dus toen hebben we het langzaam opgebouwd). En als je dat wilt kun je ook overstappen op dreumesmelk ipv gewone melk. Wij vonden dat niet nodig, omdat dochter een goede eter is en dus alle voedingsstoffen kan krijgen uit haar eten, maar dat is een persoonlijke afweging.
    Ik heb me trouwens ook vaak verbaasd over hoe ze de hoeveelheid melk en daarna eten zelf regelt. Kindjes hebben een mooi natuurlijk vermorgen om te eten/drinken wat ze nodig hebben!
     
  6. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier krijgt dl nog steeds een fles(je) voor het slapen gaan. Is voor haar ook echt een rust momentje. Ze krijgt dan dreumes melk 90+3. Verder krijgt ze s ochtends en s middags een boterham met halfvolle melk. Daar zijn we vanaf 1 jaar mee begonnen.
    Bij het cb zei de verpleegkundige bij 12 maanden dat rond de 15 maanden de avondfles er wel af zou moeten zijn. Vorige week bij de arts geweest en die zei O prima toen we vertelde dat ze s avonds nog een fles krijgt. Gewicht was ook aan het afbuigen (ondanks dat ze super goed eet maar loopt ook sinds 4 maanden dus de hele dag bezig).

    Kijk vooral naar je kindje die geeft het vanzelf wel aan.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Hier krijgt ze al een tijdje geen fles meer voor het slapen gaan. Op een gegeven moment maakte ze er niks meer van. Toen hebben we de fles weg gelaten.
     
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Hier nog steeds een flesje van 120 of 150. Ik geniet echt van dat moment ♡
     
  9. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn dochter, bijna 1 jaar, krijgt ook nog steeds een flesje met een half pakje pyjamapapje, 120 cc. Toen ik met 9 maanden bij het cb was zei de arts al dat ik geen avondfles meer mocht geven, maar het zit helemaal in haar ritme. Ze heeft het niet meer nodig om s nachts lekker door te slapen, maar ik heb één keer geen fles gegeven en toen was het krijsen in bed. Dus ik vind het nog lastig...
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Hier tot max een jaar. Ik vind dat gewoon echt niet meer nodig daarna. Tenminste echt een fles melk. Een bekertje drinken voor het tandenpoetsen vind ik wat anders.
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier zei het cb dat de meeste kleintjes het nog wel Tot 1.5 krijgen maar het hoeft niet idd.

    Ik kijk maar gewoon naar mijn dochter.
    Van de week had ze flinke koorts. Wilde weinig eten. Dan ben ik toch nog blij met het flesje.
    Ze heeft antibiotica gekregen voor haar oortjes. Die nacht werd ze wakker om 4 uur. Heb haar wat laten rommelen maar het was duidelijk dat ze echt honger had. Flesje er in een ze sliep weer.

    Ik kijk maar gewoon naar mijn dochter denk Ik. Wrs regelt zich het weer vanzelf. Net als de andere fles/eetmomenten. :D
     

Deel Deze Pagina