Baby bijt in tepel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RobinBird, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Aaaaaargh!
    Mn dochter van 6 maanden heeft sinds 3 weken ongeveer twee ondertandjes. Al die weken is het goed gegaan, maar zojuist heeft ze me twee keer gebeten tijdens de borstvoeding.
    Ik durf nu niet meer! Het deed zo een pijn! De tandjes zijn enorm scherp en ze beet en trok tegelijkertijd.....
    Iemand tips? Ook om de angst opzij te zetten?
    Liefs
     
  2. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Iemand?
    Ik moet straks weer :cry:
     
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Gelijk afkoppelen als ze het doet! En daarna weer aanleggen. Mocht ze het weer doen weer gelijk afkoppelen! Hier was het gelukkig na 1 dag klaar.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.075
    113
    Vrouw
    Au zeggen (al gaat dat automatisch haha) en gelijk afkoppelen. Daarna aanleggen of even wegleggen en iets later aanleggen als t eerste weinig succes heeft.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Volgens de adviezen moet je dan direct met je pink het vacuum verbreken als ze dat doen.
    Mijn derde ging met 8 maanden verschrikkelijk bijten. Tot bloedens toe, niks hielp. Toen ben ik na 2 dagen helemaal gestopt, niks afgebouwd verder (alleen een keer de ergste druk eraf gekolfd. maar hij dronk ook nog 6 tot 10 keer per nacht, ik was helemaal op)
     
  6. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #6 Kristel86, 25 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
    Wanneer een kindje actief drinkt kan hij/zij niet tegelijkertijd bijten, omdat de tong over de (onder)tanden ligt. Als je kindje bijt dan is hij/zij dus "al" gestopt (en dit kan zo in een seconde omslaan.)
    Onze middelste heeft dit best een tijdje gedaan (auw) en ik moest dit dus echt even goed in de gaten houden; zodra ze stopte met (actief) drinken zat ik al klaar met m'n pink om af te koppelen zodra het eruit zag dat ze zou gaan "spelen" ermee. (Voordat ze bijten kon dus.)
    Met geduld en vooral goed opletten zijn we (althans, ik beter gezegd) er zonder scheuren vanaf gekomen ;)
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Van vriendinnen hoor ik ook naar je toe drukken en niet instinctief van je af, want dan doet het extra pijn....
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Helaas kreeg mijn zoontje al heel vroeg tandjes met 4 maanden 2 tanden en hij bleef bijten dus toen ben ik gestopt, heb nog een poosje gekolfd maar dat bijten stond me zo tegen dat ik er wel klaar mee was.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Toen de oudste dit deed.... Dat deed pijn..... Ik riep heel hard auw en gelijkbweggehaald en gemopperd.
    Daarna heeft hij het nooit meer gedaan.
    Van de jongste kan ik me het niet meer herinneren
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Echt zorgen dat ze goed aan hapt. Niet gulzig en snel maar even rustig en goed sturen. Zoals eerder al gezegd kunnen ze niet bijten als ze goed aangelegd worden en drinken.
     
    RobinBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina