Baby Björn Wipstoel of stokke newborn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lalaatje90, 8 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat zouden jullie aanschaffen?
    Een Baby Björn wipstoel, de Soft Balance of de Stokke Newborn set?

    En vanaf wanneer zou je die gebruiken?
     
  2. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Lastig vergelijk, de een is een wipstoel, de ander een "passief" zitje voor op de kinderstoel.

    Stokke kan al vanaf de eerste weken. Handig om je baby dichtbij te hebben als jullie aan tafel zitten en later voor de eerste hapjes.

    De babybjorn is wat later weer heel fijn als je kindje al iets stabieler is en daar lekker in kan "wippen" en spelen. Mijn kinderen vonden de babybjorn super. Een stil/vast stoeltje vonden ze maar niks.
     
    Lalaatje90 vindt dit leuk.
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.855
    7.803
    113
    Amsterdam
    Beide!! Het stoeltje van stokke voor tijdens het eten. En in de wipstoel heeft hij met name de eerste weken gewoond!! En nu vind hij het nog fijn en dan zelf lekker er ook al in wippen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Allebei :D

    Ik heb de baby bjorn ooit gewonnen. Ik vond hem erg fijn. Ik zat vaak op de bank en dan hapjes geven. Ook kan hij redelijk plat dus je kan hem vrij vroeg al gebruiken, al verzoop ze erin in het begin :roflmao: Ze gebruikt hem nu als stoeltje om tv te kijken en haar avond fles te drinken. Banner klopt niet, ze is 19 maanden.

    Ik had de stokke newborn set niet, maar als er een tweede komt ga ik deze wel aanschaffen.
     
  5. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Hier ook de stokke newborn set voor aan tafel en een aparte wipstoel waarin hij lekker kon spelen. Allebei dus!
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Alleen ervaring met de stokke newborn set. Echt ideaal!
    Vanaf de eerste week kon ze er al in. Was fijn om haar op goede hoogte te hebben aan tafel. Ook stond de kinderstoel vaak bij mij in de keuken als ik aan het koken was.

    Doordat ze zo klein is, heeft ze t/m 9 maanden erin gezeten. Heeft zijn geld dus wel opgebracht. :)
    Ze had er langer in kunnen zitten, maar toen kwam de behoefte om rechtop te kunnen zitten.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.468
    113
    Beide! De stokje voor aan tafel en de wipstoel voor andere momenten waarbij laag zitten geen probleem is.
     
  8. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Bedankt voor jullie tips :)
    Ik ga eerst voor de newborn van stokke.
     
  9. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.006
    288
    83
    Hier niet zo'n goede ervaring; mijn kids vonden het in de Stokke helemaal niks. Huilen, onrustig.
    In de box of wipper werkte beter. Dus hier een andere ervaring:)
     
  10. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik had de stokke newborn set en een doomoo zitzak. Ideaal! Ze vond het beide heel fijn. Als wij aan tafel zaten zat ze erbij in de stokke en ook voor de hapjes enzo. Verder in de doomoo.
     
  11. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Baby bjorn wipstoel bevalt hier heel goed! Was al vanaf heel klein te gebruiken en ze kunnen hem ook heel vlot zelf 'wippen.' dochter is 19 maanden en zit er nog regelmatig in. Ze klimt er nu zelf in en uit (zonder riempje) en ligt er heerlijk in voor de tv te wiebelen.
     
  12. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Voordeel van de Stokke is dat hij hoog is. Je hebt trouwens ook de Stokke Steps. Dit is wel een wipstoel toch? Ook los te gebruiken of op de Stokke. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

    De Baby Born hebben wij bij onze 2e dochter gehad. Vonden wij een heule fijne wipstoel! die zou ik zo weer kopen.

    Hier een website over wipstoeltjes en waar je op moet letten; https://www.voedingsaccessoires.nl/baby-wipstoel/
     
  13. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik had beide
     

Deel Deze Pagina