baby blijft honger houden

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door carpediem2010, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ze krijgt inmiddels flesvoeding voor hongerige babys, nu 6 keer 110, en dit lijkt nog niet voldoende.
    Ze is vandaag van 13.00 tot 20.00 al aan het huilen en doen.

    Consultatiebureau was er vandaag. en ze weegt nu 3640 gram, bij geboorte 3190 gram.
    Zij zegt dat ze al teveel krijgt voor haar gewicht, en ze niet meer mag.
    Alleen 3 keer per dag 50 ml water tussendoor.

    Dat water vanmiddag en vanavond gegeven, werkt dus echt niet.
    Ze had om 18.00 110 ml flesvoeding, en bleef huilen en sabbelen op handjes.
    water gegeven, hielp niet, net maar 40 ml flesvoeding gegeven, en nu slaapt ze.
    Dus toch honger.
    Vraag me af wat we hiermoe moeten.

    Denk bijna ga morgen maar is geven wat ze wil, en kijken hoeveel ze dan drinkt op een dag

    O ja bij je nemen helpt niet, en een speen ook niet.
    Een speen wil ze alleen als ze genoeg heeft gedronken.
    Krampjes lijken het ook niet, tis echt dat sabbelen op handjes
    __________________
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    #2 Adrienne, 3 aug 2010
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
    Hoi Eline,

    Lastig hoor dat ze honger bljft houden! Hoe lang doet ze over de fles? Ze moet er 15/20 minuten overdoen, anders zal ze zich niet verzadigd voelen en wil ze meer. Als ze er korter overdoet, kun je proberen een andere fles/speen te gebruiken.

    Ik heb net even de site van nutrilon zitten lezen. Daar staat dat je je kindje op verzoek mag voeden, en zolang je kindje aankomt en levendig is, en 4 flinke plasluiers heeft op een dag is het prima. Ik zag dat je de vraag aan de voedingsdeskundige gesteld hebt, dus ben wel benieuwd wat haar antwoord zal zijn. Ik vind het eigenlijk wel een goed plan om eens te kijken wat ze drinkt op een dag als je haar op verzoek voedt.

    Graag hoor ik terug van je!

    Groetjes Adrienne
     
  3. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Adrienne, dank voor je antwoord.
    We geven sinds een weekje ofzo de dyfrax s fles, ze doet zon 12 tot 15 min erover, maar moet hem regelmatig eruit halen, omdat ze nog steeds snel drinkt.
    Weet niet of er een fles is die nog langzamer gaat.
    Ze heeft op een dag denk ik al wel 8 plasluiers, dat blijft maar doorgaan.
    Vannacht sliep ze wel 7 uur achter elkaar, nu moet ze om kwart voor 9 weer, en heeft zich nog niet gemeld.
    Tis echt een lastig probleem.

    Groetjes eline
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Eline,

    De dodieflessen vind ik voor dit probleem de beste optie. Die zijn moeilijk te koop, maar op drogistonline.nl verkopen ze wel de spenen zag ik. Bij prenatal zijn de dr brown flessen te koop, is ook nog een optie. Hebben jullie de 123 speen van difrax? En dan op stand 1.


    Groetjes Adrienne
     
  5. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hoi,

    Gisteren belde het cb me, hoe het ging.
    Toen zei ik van het huilen, niet in haar bedje willen, willen drinken na fles.
    Zij denkt aan reflux, moet nu de voeding gaan indikken, en haar minstens 15 min omhoog houden na voeding.
    Als het van de week nog zo is, moet ik bellen, stuurt ze een verleegkundige.
    Ik hoop het maar.

    Groetjes eline
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Eline,

    Ik hoop voor jullie dat er snel duidelijk wordt wat het precies is, dan komt er weer rust!

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina