Vanochtend ben ik met mijn zoontje naar een grote speeltuin geweest en heb ik vier opnames van hem gemaakt. Deze keer had hij niet zijn steunzolen aan, maar gewone schoenen met een goede binnenzool. Ik zou dit graag aan jullie willen laten zien en graag horen wat jullie hiervan vinden en het verschil met lopen met steunzolen ook vooral. Wij hebben namelijk het idee, dat hij beter loopt zonder die steunzolen. L. heeft een verticale talus, een botje wat afwijkend is gevormd in de voet en volgens mij, denk ik, moet dat operatief verbeterd worden, wat ik ervan lees op internet. Ik vind het alleen zo vreemd dat niemand ons daarop heeft gewezen, het staat wel in het verslag van de radioloog. Ook hebben we soms onze twijfels of harde steunzolen, zoals hij die heeft, wel het beste zijn, omdat hij een rigide platvoet heeft, geen soepele. Dat betekent dat zijn voetje dus niet van vorm wil veranderen zeg maar. Moet je dan wel van die harde zolen met een extreme welving erin onder zijn voetjes doen....... Gisteren, op blote voetjes, zagen we dat hij zijn voeten helemaal niet afwikkelt, maar gewoon stamp-stamp neerzet. Maar goed, vier korte filmpjes: wat vinden jullie? Let niet op mijn stem, wat er-rug als je jezelf terug hoort haha. Lennlopenzondersteunzolen1 - YouTube Lenn lopenzonder steunzolen 3 - YouTube http://youtu.be/XGWcxiSBK8s lennlopenzondersteunzolen - YouTube
Het derde filmpje kan ik niet bekijken, geeft aan dat ie privé is. Ik vergelijken met het filmpje in je eerste topic, vind ik dat hij op deze 3 filmpjes zonder steunzolen veel beter loopt. Hij helt niet zo over naar rechts en trekt veel minder met zijn rechterbeen. Lastig hoor dat je niet goed en/of volledig wordt voorgelicht.
ja, erg he. je bedoelt toch als ouder niet eigenwijs te zijn, maar we denken echt, hoewel er natuurlijk absoluut iets aan de hand is, dat hij beter loopt ZONDER. En het leuke eraan is : binnenkort valt de rekening voor deze zolen nog in de bus....... t derde filmpje heb ik nu ook op inzage gegeven. Dat is juist wel een goed, daar zie je dat het lijkt alsof hij zijn been niet hoog genoeg op kan tillen om over de rand heen te kunnen stappen...
Ik ben geen expert, maar volgens mij loopt hij op deze filmpjes veel beter dan op het filmpje in je andere topic!
Ik ben ook geen expert, maar dit lijkt me wel heel erg duidelijk. Zonder zolen loopt hij als een kievit. Ben benieuwd wat een professional hierover te zeggen heeft.
ik ga ze ook zeker nog via het emailadres van het ziekenhuis sturen, want dit is toch wel bijzonder..... nou ja, hij loopt niet als een kievit, maar wel een stuk beter heb ik het idee. Zeker.
Ik heb het filmpje met steunzolen ook gezien, maar toen niet gereageerd omdat ik het eens was met de reacties die al gegeven waren. En ook nu ben ik het eens met voorgaande reacties. Hij loopt veel "gemakkelijker" heb ik het idee. Trekt niet zo met zijn rechterbeen en helt niet zo naar rechts.... rechter schouder hangt minder af. Ik zou dit inderdaad eens laten zien aan de behandelend arts.
waar je wel rekening mee moet houden, ik vind hem sneller lopen. Maar als je goed kijkt loopt hij niet 'beter'. Zijn steunzolen heeft hij dus nog niet zo lang? Mijn dochter liep er verschrikkelijk op de eerste 5 maanden zeker! Het leek alsof ze moeite had om te lopen! Kwam omdat ze zo gewend was aan haar verkeerde manier van lopen (als een kiviet ook!) dat ze zo moest wennen aan goed te lopen dat dat bijna niet ging en ze dus haar probleem benadrukte. (1 slecht beentje qua spieren, doorgezakte enkel enz) na enkele maanden werd dit beter en beter, je zag haar ook steeds beter gaan lopen met zolen! Nu zie ik als ik haar op blote voeten zie lopen echt het verschil...ze loopt datn krom! en sleept met haar beentje, terwijl ze dat dus met de zolen niet meer doet. Misschien moet je het ook tijd geven.....hem laten wennen aan de zolen kan lang duren, hij heeft toch een behoorlijke beperking als ik het goed begrijp door verschil in lengte en misschien ook nog wel meer dingen.. Verder, vragen vragen vragen aan de artsen, ze zullen helaas...nooit iets uit zichzelf vertellen...vraag ze het hemd van het lijf! Dan krijg je antwoorden, anders niet......en niet teveel op internet op zoeken!
Dank je Antares. Ik neem t ook mee. Topic mag nu gesloten worden, ga de filmpjes weer op prive zetten. Iedereen bedankt!