uitstel bmr en MenC vaccinatie een risico?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Afgelopen woensdag was ik op t cb voor het 14maanden consult en toen moest ze ook gevaccineerd worden. echter zat ik al 2weken onder de koortslippen en de arts vond t toch beter om het uit te stellen. ze zei, mocht ze besmet zijn door jou dan komt die prik extra hard aan.
    ze zou nu aankomende vrijdag moeten, maar nu was er gisteren een vriendin op bezoek met een koortslip en die vond t nodig mijn dochter uitgebreid te knuffelen. dus nu heb ik de vaccinatie nog 2 weken verplaatst. uiteindelijk krijgt ze hem nu 3 weken later. een week voordat ze 15 maanden wordt. Enerzijds denk ik prima. maar anderzijds denk ik, stel dat ze nu MenC oploopt. dat zou ik mezelf nooit vergeven. Maar ik durf de prik nu ook niet te laten zetten. voel me zo naar nu. zal wel weer door mijn angsten komen.
    wat denken jullie? En wat zou je doen als het jou kind was en je zat in mijn situatie?

Alvast bedankt dames!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had het de tweede keer niet uitgesteld maar zou me nu niet druk maken. Mijn oudste zoontje kreeg de bmr echt 4 maanden later pas ofzo.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dan zou ik me helemaal naar moeten voelen! Mijn meisje moet de 2e en de 3e enting nog hebben, ze is inmiddels 8 maanden.
    Daardoor schuiven alle prikken op dus ook de BMR..

Zal wel loslopen relax!! :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb bij beide kinderen pas met 18 maanden de BMR en MenC laten zetten omdat me dat beter leek (wat ouder).
    De kans dat ze iets oplopen is erg klein maar mocht je nog op vakantie gaan kijk dan even of er waarschuwingen voor mazelen zijn.

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Of stel je hem uit nav je topic van vorige keer?

Volgens mij moet je wat meer relativeren, ik kreeg die MenC pas op mijn 16e en ik ben er ook niet slechter van geworden

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vorige topic ging hierover en ik heb het besproken met de cb arts. zij heeft mij het advies gegeven om het uit te stellen. ik heb dit dus niet uit mijn eigen angst besloten. zij vond het risico ook aanwezig.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier ook met 15 maanden, CB arts was ziek. Als het echt nodig was geweest hadden ze het vast door laten gaan bij ons denk ik.

Komt vast goed! Tip van Cygnet over mazelen wel slim :)

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Een kind kan ook een hersenvliesontsteking of mazelen krijgen voor die leeftijd dus het nog een maand uitstellen kan echt geen kwaad. Wij hebben een jaar in een TBC-risicogebied gewoond en aan het einde van dat jaar kwam de ka met de vraag of hij wel ingeent was tegen TBC, niet dus. Kijk, dat is pas laat en was wel degelijk een risico maar om de inentingen die jij noemt zou ik me geen zorgen maken mede omdat een groot deel van de kinderen wel ingeent is en de ziektes dus minder vaak voorkomen. Maar zoals al gezegd, als je nog naar het buitenland gaat, uitkijken.

9. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Mijn dochter krijgt m morgen en die is 17 maanden, t kwam iedere x niet uit, volgens mij maakt t echt niet uit hoor.

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dank jullie. hopelijk kan ik t van me afzetten

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook pas met 15 maanden gehad!

12. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey bloemmm gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dankjewel!!

Deel Deze Pagina