Baby drinkt slecht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Loetje88, 31 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Onze meid is 3 maanden en drinkt al een week of 6/7 af en aan slecht. Vanaf de geboorte dronk ze super goed en sliep ze ook heel goed. Na een paar weken sliep ze al door na haar flesje van 23:00 tot 6:00/7:00 uur. Maar ineens uit het niets liet ze van elke fles van 165cc standaard zo’n beetje 30cc staan, waardoor ze totaal toch een hele fles miste op de dag. Twee weken daarna werd ze ziek, waarschijnlijk RS virus, met een pufje is ze de benauwdheid doorgekomen. Jullie snappen al, nog slechter drinken, zo slecht dat ze tegen uitdroging aan zat. Toen ze weer wat opknapte ging ze wel weer wat beter drinken maar is het nooit meer “goed” gekomen. Bij de laatste controle bij het CB paar weken terug bleek dat ze wel goed gegroeid was gelukkig. Ik dacht dat ze inmiddels wel beter zou gaan drinken maar het is nog steeds ruk. Ze woog de laatste keer met 10 weken 6,1 kg. Dus ze mag best al wat hebben maar we zitten nog steeds op 5 flesjes van 5 schepjes waarvan ze soms maar 80/90cc drinkt. Soms halen we net de 500cc per dag. We hebben voor ons gevoel al alles geprobeerd. En ene kant denk ik ze groeit en lijkt tevreden overdag, ze is vrolijk en alert en plast gewoon goed. Maar voor mn gevoel is het zo weinig wat ze drinkt en bovendien slaapt ze dus daardoor snachts ook nog slecht. Sinds ze om 19:00 echt naar bed gaat maken we haar wakker voor haar fles om 23:00 maar daar drinkt ze bijna niks van. Geprobeerd die fles over te slaan en te kijken wat ze doet. Maar dan wordt ze dus om 2 uur wakker. Je zou denken dan heeft ze echt honger. Maar dan nog drinkt ze meestal maar 100cc. Als ze niet meer wilt begint ze meestal gewoon de speen eruit te duwen en met haar hoofd te draaien. Opwarmen hebben we geprobeerd. Soms werkt dat. Soms niet. En soms begint ze wild te spartelen en te krijsen, alsof ze krampen heeft of iets. We gebruiken dr brown en/of Avent. ook daar zijn we zoekende mee.

    Nogmaals de nuchtere kant zegt ze plast goed en is alert, vorige keer gewoon gegroeid (afgelopen weken weet ik dan niet, moeten 12 feb naar CB) maar ik vind het zo frustrerend dat ze zo weinig binnen krijgt en dus snachts ook zo slecht slaapt daardoor. Nu net ook heeft ze 5 uur niet gedronken. En heeft ze dus maar 80cc gedronken, daarna wil ze echt niet meer. Je zou toch denken die heeft honger. Ze heeft overigens ook wel eens flessen van 180-200 cc op, dus het is niet zo dat ze het niet op kan. Maar dit gebeurd dus maar zelden. Met onze jongens dit probleem nooit gehad, die dronken altijd heel goed, dus ook geen ervaring met slechte drinkers.

    Wie heeft er tips/trucs/op en of aanmerkingen??
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Andere speen geprobeerd? Met grotere opening zodat het makkelijker drinkt? Rond de 10wk gingen wij over op speen 2. Oortjes nagekeken?
    Als ze goed groeit zou ik me niet meteen zorgen maken. Ze kan straks ineens een groeispurt krijgen en dan meer willen drinken.
     
  3. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja grotere geprobeerd, het gekke is dat ze de ene keer heel goed uit een 2 drinkt en de andere keer is het weer te snel. Het hele geheel van voeden is gewoon zo’n onrustige bedoeling geworden. Begrijp het gewoon niet. Wat de ene keer werkt werkt de andere keer weer niet. Van de week hadden we op een tijdsbestek van 12 uur zelfs maar in totaal 1 flesje erin in plaats van 3 flessen. Je zou toch denken dat ze dan honger moet hebben? Waarom dronk ze het eerst wel en ineens niet meer. En dat is dus al 6/7 weken zo. En in die tussentijd is ze groter geworden dus zou ze nog meer ‘’honger’’ moeten hebben zou je denken...
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En heb je al eens andere voeding geprobeerd?
    Hier werd nutrilon de eerste 6wk goed gedronken en toen de krampjes begonnen wilde ie het niet meer drinken. We zijn toen overgestapt op kruidvat voeding en dat wilde hij wel.

    Wat zegt het cb of huisarts ervan?
     
  5. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    gebruiken nu kruidvat. Wel over na gedacht een andere te proberen. Nog geen overleg met cb of huisarts gehad over het drinken. Ja de vorige keer toen ze ook ziek was maar die zeiden toen ook zal wel beter gaan als ze beter is.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heb je al eens een paar dagen precies opgeschreven hoeveel ze per voeding/tijd drinkt, en in totaal in 24u binnen krijgt?

    Soms helpt dat, want blijkt ze toch meer binnen te krijgen dan je aanvankelijk dacht. En anders heb je meteen een overzicht om mee te nemen naar Bijv de huisarts om je zorgen te bespreken.
     
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    ja ik hou het bij idd. Vind dat fijn voor mezelf om overzicht te houden
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    En als je overdag wat vaker een flesje geeft? 6 of 7 keer 120/4.
     
  9. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    hebben we geprobeerd toen ze ziek was. Toen kreeg ze net iets meer in totaal binnen dan normaal. Maar ik moet zeggen dat ze totaal niet hongerig lijkt ook. Dat vind ik t gekke ook. Ze sabbelt dan op haar handjes rond de tijd dat ze mag drinken dus dan denk ik ja die heeft honger. En dan vervolgens weer maar 80/100cf drinken. Dan lijkt ze alweer vol. Het is ook namelijk niet dat ze eerder komt overdag. Alleen snachts slaapt ze dus onrustiger.
    Ze spuugt ook vaak (wel kleine beetjes) en dan soms na drie uur nog met brokjes melk enzo.
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    100 cc is niet weinig, dat is een mooie hoeveelheid juist.
    Bij borstvoeding zie je juist dat kinderen op deze leeftijd nog 8-12 voedingen drinken van zo’n 80-100 cc per keer. Je meisje laat dus heel natuurlijk gedrag zien.
    Ik zou nog eens proberen hoe het gaat als je een stuk vaker flesjes van 100 cc aanbiedt. 180 cc per keer drinken is totaal niet nodig.
     
    Zoe123 en Loetje88 vinden dit leuk.
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Heel herkenbaar. Hier ook een meisje van 3 maanden dat weinig drinkt. Haar oudste broer was zo gulzig dat hij al aan de 1 liter zat toen hij zo oud was. Zij komt soms niet eens aan de 500 cc, en idd, dan komt ze sowieso in de nacht. Maar na weer geklier met die fles, die mijn moeder gaf (ze duwt hem dan steeds weg met haar tong en handen, dan jammert ze en wil ze weer een paar slokken en dat de hele tijd tot ze 100 cc op heeft) zei mijn moeder: zou de speen niet te langzaam gaan?
    Ik dacht van niet, omdat ze zich zelfs met de S speen wel eens verslikt. Toch de M speen er op gedaan en vanavond dronk ze opeens 200 cc :eek:
    Daardoor komt ze nu wel weer richting de 600 cc vandaag. Ze was waarschijnlijk gewoon geïrriteerd dat die melk zo langzaam ging.
    Ik denk dat ze alsnog gewoon weinig nodig heeft hoor, want ze dronk na een nacht van 10 uur (dat was voor het eerst dat ze zo lang sliep) vanmorgen maar 40 cc. Het blijven vaak flesjes van 40 tot 100 cc en meestal huilt ze daar dan niet om maar vind ik het na 4 uur wel weer tijd voor een fles.
    Dus misschien dat een grotere speen bij jou ook helpt?
     
  12. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    B42BDDBF-3300-4EF1-8BB2-8687D71996BC.png
    ja lijkt heel erg op ons verhaal. Grotere spenen hier geprobeerd maar maar net als met alles lijkt het een keer te helpen en dan weer niet. Ze heeft nu alweer een week avent met speen 1. Speen 2 wel geprobeerd maar verslikt ze zich en loop alles langs haar mondhoeken.
    Ik las trouwens op internet alles over reflux. Als ik de symptomen lees kan ik ze allemaal afvinken! Maar ze heeft gewoon goede en slechte dagen. Afgelopen dagen drinkt ze wel iets beter alleen spuugt ze ook veel zuur en veel slikken en hoesten. we merken dat als ze een dag met veel spuug heeft ook huileriger is. Maar alsnog blijft het een vrolijke tante. Woensdag cb dus dan ga ik wel even vragen hoe en wat.
     
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Maar juist bij reflux zijn kleine flesjes echt beter.
    100 cC is dan een prima hoeveelheid.
     

Deel Deze Pagina