Baby en peuter

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lolalili, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind eerlijk gezegd dat @Shakes juist goede tips geeft. Mijn zoontje zit nu twee ochtenden op de psz en dat kan echt heel fijn zijn voor iedereen.
    En ook toch soms even prioriteit geven aan je peuter i.p.v. het huishouden..
    Je zegt ‘dit werkt voor ons’ maar blijkbaar werkt het niet, anders had je dit topic niet geopend toch? Ik zou iets meer in mogelijkheden proberen te denken als ik zo vrij mag zijn om dat advies te geven..
     
    Shakes vindt dit leuk.
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik vind het erg lastig... Bijna alle tips of mogelijkheden die worden genoemd zijn moeilijk of niet mogelijk.
    Je dochter zal niet gaan veranderen, dat moet vanuit jezelf komen.
    Je hoeft toch ook geen ritme te hebben met de baby? Het was puur als voorbeeld.
    Je kan je baby ook in de box leggen en samen met je dochter de was doen. De keuken is geen hele ochtend werk en als je baby drinkt kan je met je dochter ook puzzelen of wat dan ook. Al ga je er alleen maar bij zitten, dat is al fijn voor dr, even aandacht van mama.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Je vraagt om tips wat je binnenshuis kunt doen, maar misschien is een vast buitenmoment misschien wel een betere optie? Als ik een dag alleen thuis was met peuter en baby ging ik standaard (tenzij het echt vreselijk hard regende) een rondje lopen door de wijk langs alle speeltuintjes en naar een punt waar we snelweg (voorbijrazende auto's) konden zien. Baby ligt dan meestal in wagen (te slapen, of meestal tevreden te wezen...) en het is makkelijk om te praten met je peuter, blaadjes verzamelen, tellen hoeveel honden langskomen etc, etc... Dan krijgt je peuter aandacht, lichaamsbeweging, 'a-change-of-scene' en frisse neus. Ook voor jezelf en baby geen slecht idee...

    Na zo'n uurtje buiten kon peuter zich weer een stuk beter vermaken en was ieders humeur vaak een stuk beter. Het brak echt de dag, in de positieve zin.

    Soms ging ik dan naar kinderboerderij, naar intratuin (kijken naar dieren/vissen is ook een 'uitje' voor peuter...), naar de buurtsuper om 1 of 2 dingetjes te kopen (en peuter mocht dan meeste werk doen).

    Maar goed, een bijna 4-jarige is gemiddeld toe aan uitdaging/school en is zelfs zonder de aanwezigheid van een baby vaak een draak. Bij mijn beide dochters was de leeftijd van 3,5-4 jaar een pittige... Wat dat betreft is het ook een fase...
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan kan je toch even samen werken met je partner om het snel klaar te krijgen? Of de een stopt de peuter in bed en de ander doet het huishouden.

    En anders zoals net gezegd inderdaad veel naar buiten. Prettiger voor iedereen, in mijn ervaring.
     
  5. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Ik wou graag wat tips om leuke dingen thuis te doen

    Helaas hebben wij niet de gelegenheid om van alles buitenhuis te gaan doen

    Ik wil hier de situatie verder niet uitleggen

    Maar ik zocht dus tips om ons kinderen te vermaken in huis

    Ze gaat al 2x een dagdeel naar de gastouder dit vinden wij meer dan genoeg en is al duur genoeg
    Aangezien ik gewoon 5 dagen per week thuis ben
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Koekjes bakken
    Pudding maken
    Pannenkoeken bakken en versieren
    Kamp bouwen in de woonkamer
    Samen poetsen
    Samen opruimen
    Haal een knutselboek in de bib en laat jullie gaan
    Leg een rol behangpapier door de hele kamer en teken samen vol.
    Maak gekke foto's voor papa
    Haal de verkleedkleren boven
    Bouw een treinspoor onder tafels en stoelen
    Maak een turnparcours door de woonkamer

    Helpt dat al iets?
     
    Paardenbloem en Lolalili vinden dit leuk.
  7. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Het is gewoon een hele pittige tijd met een baby en peuter, ik vond het ook heftig!

    Ik ging heel vaak wandelen. Peuter op de loopfiets. Baby lekker in de wagen. Stoepkrijten buiten, schommelen in de tuin etc.

    Verder kleien, stickers plakken, kleuren, spelletjes doen etc.
     
    Lolalili vindt dit leuk.
  8. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    als ze bijna 4 is, is de redding nabij. Naar school en wat je thuis ook verzint soms zijn kinderen er gewoon aan toe om naar school te gaan, Kinderen leren het meest van elkaar. Mijn oudste gaat nu bijna een jaar naar school. Heerlijk voor haar en voor ons. Ik heb een dinsdagmiddag vrij voor haar na schooltijd en woensdagochtend lekker met de jongste. alles is nu veel beter in balans
     
    Lolalili vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina