Heeft dit ook met t 'sprongetje' te maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin is niet meer zo tevreden, sowieso in de box vind ie niks meer aan lijkt wel.. Ook vraagt ie constant aandacht. Als ik m al neerleg, begint ie te mopperen.. als ie bij ons op de bank mag zitten, is t goed.. Ook begint ie (weer) zn flessen niet goed te drinken.. denk aan 120/150 cc per keer en dit 4x.. Ik probeer dan sinds vandaag om t restje met n lepeltje naar binnen te krijgen en ik moet zeggen.. T lukt goed, t is wel wat geknoei en ik heb t idee dat Justin daar echt al aan toe is.. Kan dit? En heeft dit dan ook met n sprongetje te maken ofzo? :rolleyes:
     
  2. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Volgens mij kan het wel met een sprong te maken hebben. De rest klinkt iniedergeval wel als een echte sprong en volgens mij stond er in het oei ik groei boek dat de flessen niet meer interrsant kunnen wezen en bijv wel de fruithap. Dus het zou wel heel goed kunnen volgens mij.
     
  3. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Klinkt als een sprongetje. Sluit me helemaal aan bij alkievalkie!
     
  4. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik sluit me er ook bij aan. Hier wel hetzelfde hoor. Ik geef dan bv, maar vandaag een fles. Ze moet naar de oppas straks al ik weer ga werken. Ja en de fles was erg leuk om mee te spelen. Ze heeft hem wel leeg gedronken, maar dat duurde wel even hoor.
    Verder wil ze de hele dag bij je zijn en aandacht hebben.
    Wat ik las in oei ik groei klopt dit wel hoor!
    Het blijft elke keer weer lastig
     
  5. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Rond 6 maanden hebben ze weer een sprongetje, dus het zou heel goed kunnen. Misschien dat het bij Justin al wat eerder komt? Misschien dat je het boxkleed op de grond kunt leggen? dat vinden ze meestal reuze interesant! Kunnen ze alles beter in de gaten houden... :D Noa wil ook alleen nog maar zitten lijkt het wel.....en alles willen zien.

    Denk dat Justin met dit sprongetje wat eerder komt. De sprong van 6 maanden (26 weken) is ook een heel heftige volgens het boek: "oei, ik groei" Wacht ik pak het er ff bij!

    "Hij is nu voor het eerst in zijn leven in staat de "relaties" tussen dingen om hem heen waar te nemen en te begrijpen. Een van de belangrijkste relaties die je baby nu kan waarnemen, is de afstand tussen twee dingen. Voor ons volwassenen is dat niets bijzonders, maar voor je baby is dit een allarmerende ontdekking, een heel radicale verandering in zijn beleveningswereld. Zijn moeder kan weglopen naar de aangrenzende kamer en als het haar niet kan volgen, kan ze wat hem betreft in het niets zijn verdwenen. Zelfs als hij al kan kruipen en haar wel kan volgen, beseft hij toch dat hij haar niet kan bijhouden en dat ze aan hem kan ontsnappen.

    Deze ontdekking is beangstigend voor je baby en de weken die volgen kunnen heel zwaar worden voor zijn ouders. Maar als je begrijpt waar het vandaan komt, kun je hem op allerlei manieren helpen. Zodera hij de afstand tussen zijchelf en de dingen die hij wil onder controlle krijgt, kan hij veel meer doen dan voorheen. Tot die tijd is hij echter afhankelijk van jouw steun.

    Rond 23 weken word je baby meestal wat hangeriger dan je van hem gewend bent. Hij merkt dat zijn wereld er anders uitziet, dat hij zijn wereld anders beleeft. Hij merkt dat hij onbekende dingen ziet, hoort, ruikt, proeft en voelt. en in de wirwar van nieuwe indrukken heeft hij er behoufte aan even terug te grijpen naar iets ouds en onbekends. Hij wil terug naar mama (of papa of verzorger). Daar kan hij even tot rust komen en het nieuwe tot zich door laten dringen. Deze hangerige periode duurt bij de meeste baby's vier weken. Maar kan ook vijf weken duren.

    Slechter eten, niet verschoond willen worden, niet slapen, misschien heeft de kleine nachtmerries (opgewonden tekeer gaan in hun slaap), eenkennig, vraagt meer aandacht, niet willen dat het lichaamscontact verbreekt, stiller zijn, vaker knuffel willen of speen. Het hoort er allemaal bij"

    Het is een heel verhaal geworden, misschien heb je er wat aan.

    Succes met je kleine "dondersteen"... ;)
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Komt me idd allemaal vrij bekend voor.. maar wist niet dat dit al weer de 6 maanden sprong was.. pfff wat gaat t snel allemaal.. :(
     
  7. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    leg je hem altyd op zijn ruggetje in de box? Misschien wilt hij namelijk op zijn buikje liggen...
    Hier is dat wel het geval namelijk meneer kan zich bijna (net niet) omdraaien naar buik. als hij eenmaal zo ligt wilt hij dus absoluuut niet terug op zijn rug....hihi:)
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij wil ie allebei niet hahaha, meneertje wil zitten en t liefst lekker bij ons! Doerak.. weet ons nu al zn zinnetje door te drijven.. ;)
     
  9. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hihi dan zal het wel idd zon sprongetje zijn...sprongetjes volgen inderdaad snel achter mekaar he....de een is net afgelopen en de ander komt alweer om de hoek kijken....
     
  10. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje wil de hele dag wel zitten.
    Is ook wel lastig hoor. Als zel wel ligt dan tilt ze de hele tijd haar hoofd...net buikspier oefeningen. Ik zou ze eigenlijk moeten doen.....

    Vind het wel leuk te lezen waar jij tegen aan loopt patrouschka, want zij is 25-02-2007 geboren. Dat scheelt niet zoveel. Moet wel zeggen dat ik de zelfde dingen zie bij mijn meisje hoor!
    Groetjes Bloem
     
  11. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Zitten hier ook ...als ie ligt je handen beet pakken aan mijn duim dan weet hij dat ik hem optrek tot zit:)
    hebben jullie beebs ook tijdens zon sprongetje dat ze echt de heeeeele tijd aandacht willen van je? Hier kan hij maar moeilijk alleen spelen ja ffies dan laat ie zich duidelijk horen waar ik nou blijf en dan ist weer goed:)
    geven julllie hieraan toe?
     
  12. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Jaa dit is zo herkenbaar, die kleine van ons wil ook niet meer in de box, heel even maar en dan is het huilen. Ik heb al een paar keer geprobeerd om hem eventjes te laten liggen, maar dan gaat wordt ie helemaal overstuur. Als Lucas bij mij op de bank zit is het goed. Ik denk dat Lucas ook met het sprongetje van 6 maanden bezig is. Ik heb zelf het boek ook, en het klinkt erg herkenbaar, vooral dat van het onrustig slapen.
    Hij is soms erg ontevreden, niets vind ie leuk meer. We hebben zo'n schommel en dat vond ie echt helemaal te gek, maar sinds een paar dagen vind hij het echt niet leuk meer....
    Nog eventjes doorbijten dan maar ;)
     

Deel Deze Pagina