Baby gaat midden in de nacht kletsen, hoe slapen wij daar doorheen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emmamick, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ons dochtertje is nu 7 maanden en vannacht ben ik er 3x uitgegaan omdat ik het gezellige geklets toch wel zat was zo midden in de nacht. Ik liet haar een minuut of 10 brabbelen en hoopte dat ze dan weer verder zou slapen, maar langer hield ik dat niet vol :p Als ik haar dan dr speentje geef slaapt ze meteen weer verder.

    Ik baal er een beetje van dat ik er toch voor uit ga, terwijl er in principe niet echt iets is. Ze huilt niet en heeft het dus naar dr zin, maarja, wij niet. Onze slaapkamer is om de hoek en alle deuren staan altijd open zodat we haar horen (geen babyfoon). Het is een gehorige woning dus we horen elk kikje en dus helemaal haar conferenties.

    Ik vroeg me af of 7 maanden al ook genoeg is om met de deur dicht te slapen? Als ze huilt horen we dat ook met de deur dicht, maar misschien dat het net het geklets wat dempt zodat we daar niet van wakker worden? Moet eerlijk zeggen dat ik dat een beetje een eng idee vind, met haar deur dicht slapen, maarja, dit is ook niks ;)
     
  2. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Als je toch om de hoek slaapt, waarom niet???
    Volgens mij deden wij dat toen ook al wel en wij sliepen op zolder...
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik zou het met deze leeftijd ook wel aandurfen om de deur gewoon dicht te doen, als ze gaat huilen, hoor je haar echt wel.
    Gelukkig zijn het vaak fases dat geklets 's nachts. Klinkt heel schattig en gezellig, maar je doet anders geen oog meer dicht.
    Anders zet je de eerste nachten gewoon nog even de babyfoon op je nachtkastje (als je die hebt), dan zul je zien dat je dat mocht ze gaan huilen ofzo, je haar dus ook hoort met de deur dicht, alleen voor je eigen gemoedsrust is dat wel handig om aan te wennen.
    Heb je een doekje ofzo aan haar speen? Dat scheelde hier aardig wat, want losse spenen vielen steeds uit bed of kon hij niet meer vinden, maar met zo'n doekje er aan, hoefde hij alleen met zijn handje door het bed tot hij het doekje voelde en kon zelf de speen er in stoppen.
     
  4. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik lees even mee,hier ook een brabbelkont,was vanacht ook weer raak.
    En ook een gehorig huis,ik kan zijn deur dichtmaken,doe ik ook welens,maar dan hoor ik hem nog:(!
    Ben een erg slechte slaper,en hoor s'nachts echt elk geluidje.
     
  5. Mama van Sepp

    Mama van Sepp Fanatiek lid

    5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    :) wel grappig omm te lezen dit. Mijn gehoor is tijdens de zwangerschap van mijn eerste al zo verbeterd dat ik toen begonnen ben met oordoppen in te doen tijdens het slapen. na de bevalling heb ik dit gewoon volgehouden maar dan wel een babyfoon naast mijn bed gezet op vol geluid (terwijl wij ook een erg gehorig huis hadden) wel de deuren dicht verder. Ik ben eigenlijk vrij snel met die babyfoon gestopt omdat ik hem met oordoppen in en deuren dicht toch alsnog hoorde ;) Nu met mijn dochter hetzelfde verhaal terwijl wij nu in een nieuw huis wonen en wij slapen ook nog eens op zolder. Volgens mij hoor je als moeder je kind altijd. Of je moet wel heeeeeeel vast slapen. :D
     
  6. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Dat van een doekje aan het speentje vastbinden is geen slecht idee. Alhoewel ik niet denk dat dit het 'probleem' is. Ze kletst namelijk ook vaak tegen haar speentje aan. Die stopt ze dan erin en eruit. Pas als ik de speen uit haar handjes neem en er rustig weer in stop en dan even mijn hand tegen haar wangetje leg gaat ze weer slapen...
     
  7. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou de deur dichtdoen! Als je elke nacht gaat kijken, wordt het een gewoonte en gaat ze het juist doen!!!!! Dan weet ze dat mama toch wel komt!
    Wij hebben altijd de deur dichtgehad van het kamertje.
     
  8. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi hier hetzelfde. ik slaap ook met oordoppen in, nog wel met de babyfoon naast het bed, maar ik hoor het nog steeds. Vannacht was ik hem vergeten aan te zetten, nou niks aan de hand hoor. Ik hoor het toch wel ;)
     
  9. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden begint ook al een aardige kletser te worden en wij hebben onze slaapkamerdeur en zijn slaapkamerdeur gewoon dicht zitten, niks engs aan haha.
    Als hij begint te huilen horen we het echt wel, zo'n keel kan hij opzetten tenminste.
     
  10. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij sliepen vanaf dag 2 apart en met de deur dicht.
    ook geen babyfoon, maar hier ook vanaf 6 a 7 maand praten snachts ik ging steeds heen en vertelde hem dat we moesten slapen en niet praten. na een week was het over. even een fase denk ik.
    nu doet hij het nog wel eens dan ga ik gewoon heen en vertel hem dat iedereen slaapt dus hij ook moet slapen. en de speen er in en dan slaapt hij weer. het is wel gezellig haha.
    maar idd ik kan dan ook niet slapen ben een hele lichte slaper!
     
  11. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik wil ook niet telkens gaan kijken,maar sinds kort ligt hij vaak overdwars in zijn bedje,of hij is helemaal naar boven gaan liggen.
    Heb dan toch zorgen of hij wel lekker ligt als hij brabbelt,en of hij dan niet juist daarom aan het kletsen is.
     
  12. Bloemie

    Bloemie Bekend lid

    7 jul 2006
    666
    0
    0
    Mijn zoontje heeft dit ook een tijdje gedaan, Ik had hier alleen geen probleem mee, vond het zo gezellig klinken! Maar kan me voorstellen als je de volgende dag moet werken, is het er vervelend.

    Ik denk dat het vanzelf minder word. Die stem is nu natuurlijk reuze interessant, zonde om niets mee te doen, als je toch wakker bent! ;)
     
  13. redchevy

    redchevy Actief lid

    23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Hier ook al een poosje aan de gang.....alleen ligt ze te grommen als een grizzly beertje, met hoge kreetjes gecombineerd. Ik persoonlijk lig dan helemaal in een deuk maar als manlief late dienst heeft gehad ziet ie er iets minder de humor van in. :)
     
  14. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Het is dus een veelvoorkomend 'probleempje' :p
    Nou vanavond blijft de deur mooi dicht en we zien wel hoe het gaat! Bedankt voor jullie reacties.
     
  15. fafje

    fafje Niet meer actief

    haha hier doet mijn zoontje dat dus NU al...na een nachtvoeding gaaat ie een partij kletsen, omdat ie zo lekker vol zit en tevredne is..nou lekker dan haha...zodra zn speentje in zn mond zit, valt in slaap..heeel gek :p

    hier is de deur overdag trouwens ook dicht, zelf van de woonkamer en nog hoor ik em bij zn eerste kik!
     
  16. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik zou ook gewoon lekker de deur dicht gaan doen. Wij hebben ook geen babyfoon en slapen ook met de deur dicht. Zowel onze deur, als die van Ayla, maar als ze huilt wordt ik er altijd wakker van.
     
  17. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    vanacht heeft uk heerlijk geslapen.
    Is 1 keer wakker geweest omdat hij de speen kwijt was,en hij lag helemaal met zijn bolletje boven in bed.
    Ik hem goed gelegd,speen nog niet gevonden en ik zag het pruillipje al aankomen hoor,pfffff,onder zijn knijn lag speen...en toen sliep meneertje weer:D!

    Vanmorgen om 7.45 werdt ik wakker want hij was tegen knijn aan het kletsen,en met een grote lach werdt ik verwelkomt op zijn kamertje,das heerlijk de dag beginnen zeg.
     
  18. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Hier vannacht ook wat rustiger. Ik hoorde haar pas om 5 uur. Weet niet of ze derest van de nacht niet heeft gekletst of dat ik haar gewoon niet heb gehoord met de deur dicht, maar het was dus ok. Vandaag is ook haar 1e tandje doorgekomen, dus misschien had dat nachtelijke wakker worden en kletsen daar ook wat mee te maken?
     
  19. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier komt ook langzaam een tandje aan volgens mij:D
     

Deel Deze Pagina