Baby in het buitenland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MomK, 9 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Aanstaande dinsdag om 20.30 op net5 begint baby in het buitenland!

    Stukje van de site:

    In Grenzeloos Verliefd: baby in het buitenland worden de jonge ouders tijdens de periode voor de bevalling en in het eerste levensjaar van het kind gevolgd en wordt zichtbaar tegen welke dilemma’s ze aanlopen. Zo ontdekt de één dat het beste ziekenhuis in de stad met draden aan elkaar hangt en vraagt ze zich sterk af of ze daar wel wil bevallen. Een ander gaat op zoek naar een school en ontdekt dat deze uren rijden van hun huis vandaan ligt. Daarbij is er vanwege de schaarste een enorm tekort aan luiers en babyvoeding in het land. Hoe gaan ze dat oplossen?

    Gaan jullie ook kijken?
     
  2. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja! Lijkt me idd leuk om te zien. Maar ik vind grenzeloos verliefd ook leuk:)
     
    MomK vindt dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Ja lijkt mij ook leuk om te volgen. Ik keek grenzeloos verliefd ook altijd
     
    MomK vindt dit leuk.
  4. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik zit zeker ook voor de buis zometeen! Wij hebben dit zelfde meegemaakt.. heb mijn man op Curacao leren kennen, en ben daar ook in verwachting geraakt. Hebben ook op de blog van grenzeloos verliefd gestaan dus vind het zó leuk om dit te kijken!!
     
    Smienaatje en MomK vinden dit leuk.
  5. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jeetje, ik vond dit best wel heftig!! Met 8 vrouwen op een zaal liggen die allemaal weeën hebben en zonder je partner, die pas op het einde komen mag. Artsen die geen hechtmateriaal hebben terwijl ze je 2x ingeknipt hebben :eek:
     
    MomK vindt dit leuk.
  6. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik vond het ook heftig, maar is helaas wel echt de werkelijkheid. Mijn ervaring was al horror, maar dit sloeg alles. Vond mijn man ook overigens..
     
    MomK en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zo 'heftig' is dat toch niet?
    In het grootste deel van de wereld is de partner niet aanwezig bij de bevalling. In Europa ook pas in de laatste paar decennia.
    Ik lag ook in een kamer met 4 vrouwen samen te puffen, in een ziekenhuis in Nederland. Mijn man werd pas gebeld toen ik 7cm ontsluiting had.

    En in de meeste landen zullen ze het helemaal barbaars vinden dat vrouwen anno 2019 nog thuis bevallen met een 'vroedvrouw' terwijl het voor ons normaal is.

    Ik vind het prachtig om te zien hoe dit soort dingen per cultuur en per land verschillen. En alle (mooie) gebruiken erom heen.
    Het begraven van de placenta van ieder kind rondom je huis is bizar, maar de gedachte erachter vind ik prachtig: je wordt letterlijk geworteld op een stukje land op aarde.
     
    GossipGirlxoxo en MyMiracle vinden dit leuk.
  8. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dan ben ik misschien verwend, maar hier in het ziekenhuis krijg je gelijk een eigen kraamsuite, waar je partner gewoon kan blijven.

    Maar vond vooral het stuk geen hechtmateriaal heftig!

    En dat partners in veel culturen niet bij de bevalling zijn weet ik als geen ander, ben kraamverzorgster en heb meer dan eens geassisteerd bij bevallingen van vrouwen uit andere culturen, waar de man niet aanwezig was. Ieder zijn eigen gebruiken, maar ik zou het niet kunnen, dus ik vind dat heftig.
     
  9. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Ik vond het ook wel een heftig verhaal, met het inknippen zonder weeën kreeg ik de kriebels! En dat de arts met tegenzin zijn eigen hecht materiaal had meegenomen en er nog over klaagde ook. Ik snap dat het niet handig is dat er geen materiaal aanwezig is, maar een vrouw hoort ook een 'fijn' gevoel te hebben bij iemand zo in het ziekenhuis ipv zo'n klagende arts. Klagen doet hij dan maar bij anderen.

    Verder vond ik het een leuk stel!
     
  10. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik ben van menig dat je niet kan zeggen dat het niet heftig is als je het zelf niet hebt meegemaakt. En dan heb ik het niet over het stukje dat de partner er niet bij is..

    Ik denk dat we veelal niet beseffen hoe mooi en goed we het in Nederland hebben met onze zorgvoorzieningen, en dat wordt met zo’n programma nogmaals bevestigd.

    Ik ben het met je eens dat het mooi is om zo van verschillende culturen het te kunnen zien, maar voor een Nederlandse vrouw in een buitenlands land is dit een heel ander verhaal.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  11. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind het een interessant programma. Heb het gekeken en ga volgende week zeker weer kijken.:o:

    Of het bevallen op die manier heftig is, is natuurlijk relatief.
    Of het, in deze, heftig was is aan de kraamvrouw om te vertellen. Het gaat om haar ervaring en beleving. Zoals ze er over sprak leek het voor haar uiteindelijk best mee te vallen allemaal.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik lag op zaal te puffen met 3 anderen Maar..... Hoefde niet voor mijn eigen pleepapier mee te nemen, niet om mijn mok te denken en goddank was t hechtmateriaal aanwezig!

    Überhaupt om tijdens t inleiden te horen dat je zelf voor je wc papier moet zorgen, daar wil je toch op dat moment überhaupt niet aan hoeven denken?

    Mijn bevalling was dan wel vreselijk, maar super luxe vergeleken met die van haar. Brrrr
     
    geneeke vindt dit leuk.
  13. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Ik kijk met vertraging dus zit in het laatste reclame blok, maar wat een heftige intense aflevering.

    Ik weet bijna niet wat ik moet zeggen. Wat doen deze mensen een goed werk en hoe doen ze het, dag in dag uit. Onvoorstelbaar... Zoveel kinderen, zoveel bijzondere kinderen, eigen gezin, armoede om zich heen, altijd klaar staan voor een ander. Ongelofelijk.

    Ben alleen benieuwd of Susan nog contact heeft met familie in NL maar denk niet dat dat zo is. Of het moet in het laatste stukje nog komen.

    Wie heeft dit ook gezien?
     
  14. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb ook gekeken. Inderdaad enorm veel respect voor het werk dat deze mensen doen!!
    Vond het ook een enorme intense aflevering.
     
  15. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Wat een mooi programma, en een heftige aflevering gisteren!
    Ik heb ook vol verbazing zitten kijken..
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ja, zeker heftig. Wat een totaal andere wereld, problemen, misverstanden, angsten enz. als je het met Nederland vergelijkt. Super wat ze voor die kinderen daar doen, respect.
     
  17. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Wat een leuke aflevering en wat heeft Claire een leuke man! Heftig dat ze zo ineens terug wou en hij dan straks ineens alles moet achter laten. Maar het plan was sowieso om naar Nederland te gaan dus misschien valt het mee.
    Haar familie blij dat ze nu bij haar zoon zijn, en zijn familie moet hem ineens gaan missen.
    Maar wat een leuke man is hij.

    (blij dat mijn man en ik uit dorpen 10 km van elkaar komen, onze beide ouders daar nog steeds wonen, en wij er ergens tussenin :) )
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik vond het ook een leuke aflevering en een leuke man, ook fijn dat hij de tradities los liet. En wat mooi dat haar familie nu alles van dichtbij kunnen meemaken, maar ik denk dat zijn moeder wel erg teleurgesteld was.

    (Hier beide opgegroeid in hetzelfde dorp en wonen (net als onze ouders) nog steeds in hetzelfde dorp haha!)
     
  19. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Enige wat ik wel sneu vond is dat haar schoonzus ontslag nam voor haar en dat ze dan zo snel weggaat. Vind dat best heftig voor die vrouw.

    Ik vind alle afleveringen wel leuk tot nu toe. Soms zit ik echt zo o_O:eek: maar toch leuk om te zien hoe anders het allemaal is.
    6 uur wachten op de dokter.. koekkoek:o:
     
  20. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Zijn er maar 4 afleveringen? :eek: Vandaag komt het niet op tv zie ik. Jammer!
     

Deel Deze Pagina