Baby in ontwikkeling stimuleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hallo mama's!

    Mijn dochtertje is nu 10 weken en ze begint echt al dingetjes te ontdekken, zo prachtig om dit te zien. Ik klets heel veel tegen haar en soms maakt ze ook geluidjes terug. Soms is ze al eerder wakker en ligt ze gewoon heerlijk te spelen in haar bedje, dan laat ik haar lekker liggen, zo leuk om dit te zien! Ze is nu ook een beetje haar handjes aan het ontdekken.

    Wat doen jullie om jullie kleintjes te stimuleren in hun ontwikkeling?

    Ik praat, zing en houd speeltjes voor en soms op het wippertje achter een speelboog. Wat kan ik nog meer doen?

    Hebben jullie leuke ideeen?
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Kylian heb ik op die leeftijd al gewoon onder een babygym gelegd, eerst bleef het bij kijken maar al snel werd er tegenaan gemept en wilde hij zich vrij snel al omdraaien omdat hij dan bij de speeltjes aan de zijkant kon komen.

    Ook ik lul de hele dag tegen hem, als ik afwas en hij zit erbij benoem ik gewoon alles wat ik in de handen heb.

    Groetjes Anita
     
  3. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik deed toen hetzelfde...hier klets ik de hele dag door tegen haar. Is wel zo gezellig en zij vindt het prachtig. Ze kijkt vooral naar mijn mimiek en dan haar gezicht. Ik lig soms echt in een deuk!
     
  4. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Wendy,
    ik herken jouw vraag... ik heb gisteren bij ikea een babygym gekocht en vandaag Steven eronder gelegd. Geweldig vond hij het... slaan tegen de speeltjes, geluidjes maken en kijken!
    Hiervoor lag hij rustig te liggen in de box, af en toe een lachje tegen een knuffel, te kijken naar zijn boekje (speciaal boekje met grote contrasten voor kleine baby's, dat vindt hij ook helemaal geweldig!)
    Dingen pakken lukt nog niet echt, al hoewel hij nu wel vaak de spuugdoek te pakken heeft en vast houdt. rammelaars zijn leuk, maar onze hebben allemaal een veel te breed stuk om vast te pakken... en wat ik veel doe en hij helemaal geweldig vindt, is "klap eens in je handjes"-liedje. Hij ligt dan lekker op een kussen op mijn schoot en bij het "zo varen de scheepjes voorbij" pak ik het kussen vast en beweeg ik hem vrij "wild" heen en weer. Dat vindt hij super. Begint bij voorhand nu al te lachen. Ik deed dat laatst bij mijn ouders, had hem niet op het kussen liggen, dus had ff tijd nodig om hem vast te pakken, begon hij al van te voren te lachen en toen het ff wat langer duurde vertrok de lach.... pruillipje.... en toen weer lachen toen ik eindelijk hem zo heen en weer kon bewegen....

    en inderdaad vooral VEEL kletsen.... heb hem vandaag de krant voorgelezen... tja soms weet je niets meer te vertellen en wil je ook ff wat van het nieuws te weten te komen ;) haha en hij praatte terug! :)
     
  5. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Haha, geweldig!

    Ja wat we allemaal niet doen om die kleintjes het naar hun zin te maken! Super om te lezen!

    Ja, die babygym van Ikea heb ik ook, vindt ze wel aardig geloof ik. Ze is sowieso altijd heel erg druk met armpjes en beentjes en dan dus ook, tja en dan slaat ze wel eens ergens tegenaan..maar of dat bewust is? hehe...

    Heb ook wel es gelezen dat het juist niet goed is zo'n babygym omdat je het ze dan te makkelijk maakt..juist beter om speeltjes verder te leggen zodat ze om moeten rollen om het te kunnen pakken...tja...

    Nou omrollen doet ze nog niet hoor..hoe kan je dat stimuleren?

    Ik wil meer verhalen lezen, leuk!
     
  6. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    volgens mij duurt omrollen nog wel even...

    enneh om inderdaad altijd je kindje onder een babygym te leggen lijkt me ook geen goed idee... gewoon af en toe wat afwisselen?

    Ik ben ook benieuwd naar andermans ervaringen...
     
  7. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ja afwisselen doe ik zeker.

    Meestal eten, dan effe knuffelen, even op schoot spelen en dan in de box. Ze kan zich prima alleen vermaken en soms kom ik even boven haar hangen om te kletsen! En soms er weer even uit, onder de babygym of in het wippertje met speelboog.

    Druk druk druk...hehe

    oh ja, ik heb ook al es een cd met kinderliedjes opgezet...maar ik denk dat ze daar iets te jong nog voor is..lol! ;)
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik leg dano vaak op een kussen op mijn schoot en zing dan voor hem, komt een muisje aangelopen, en kiebel dan op zijn buikkie. hij gaat dan breeduit lachen.

    ook houdt ik een rammelaar voor en beweeg deze langzaam, het volgen gaat al goed. :D
     
  9. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Wat hier een groot succes was zijn rammelsokken en zo'n polsrammelaartje van de Hema.
     
  10. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ha Nou ehm hier gaat meneer slapen onder het genot van een achtergrond muziekje.
     
  11. ik26

    ik26 Lid

    27 jun 2007
    8
    0
    0
    Hoi,

    Ik zit nu toevallig dit onderwerp te lezen en net het tijdschrift WIJ en daar staat een artikel over de eerste drie maanden van de baby en wat ie allemaal kan.
    Mijn meisje is 6 weken oud en doet dus eigenlijk al de dingen van een 2 a 3 maanden baby.
    Ze is heeeeeeel nieuwsgierig, houdt haar koppie heel lang omhoog, als ik haar optil dan staat ze met die kop boven mijn schouder te zoeken in alle richtingen waar Papa is of oma of wie dan ook. Ze Schaterd 2 keer per dag en sinds gisteren zegt ze A.oo als ik hallo zeg. Gisteren zij ze Hi en ik zei: wij zeggen Hallo en prompt kwam daar A.oo uit. Nu deed ik dat vanochtend weer HALLO en ze keek me aan en luisterde nog eens en zei toen met een grote glimlach A.oo. Een half uur geleden heeft ze me 3 keer nagezegt en ook Hi als ik Hi zeg. :p Rammelsokjes vindt ze geweldig en als ik in de kamer loop kijkt ze me helemaal na en als ik dan kijk steekt ze dr armpjes naar me uit. Ook houdt ze al vanaf de eerste week zelf haar speen vast in dr mond. En ze doet hem ook zelf met haar hand eruit als ze hem zat is.

    ALs ze een echte hevige huilbui heeft waar ze met onze hulp niet uit komt dan doen we de muziek van Coldplay aan Yellow. Die hebben we altijd gedraaid en gezongen toen ik nog zwanger was en zodra Hij begint te zingen, stopt ze meteen, doet haar handje in dr mond en slaapt .

    Is dit normaal voor een 6 weken oude baby of is ze echt zo ontzettend snel met dingen. Ik hou het allemaal niet meer bij hoor. Man de eerste week was het een baby die veel sliep hihi en nu kletst ze aan 1 stuk door met zich zelf, handjes gevouwen als een oud wijf die aan de koffie gaat met een koekje haha. En wat ik nog steeds niet begrijp is waar ze tegen praat s'morgens. Dan ligt ze 2 uurtjes in mijn bed en heeft ze hele verhalen tegen de rechtermuur. Gaat gewoon een uur door met lachen en vertellen. Doet ze ook in de maxicosi richting de kast. Ziet er echt niet uit hihi.

    Zijn jullie baby's ook zo?

    Groetjes Jik
     
  12. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    GEWELDIG! hahaha praten tegen de muur! hihi...
    ja ze is wel snel met babbelen denk ik maar leuk toch?! De ene ontwikkelt snel met babbelen en de ander met motoriek las ik..:)

    Mijn kleine meissie doet het ook al goed op haar buik. Vandaag deed ze voor het eerst haar armpjes langs haar lichaampje en haar benen omhoog en wiebelen maar! het leek wel alsof ze probeerde om te draaien naar haar rug! Tja haar vader kon ook al omdraaien met 3 maanden dus wie weet, haha...:)
     
  13. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hehe keira vind dat muisje nog steeds geweldig!lacht er nu echt heel hard om!
     
  14. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Volgens mij gaat het stimuleren van je kindje ook wel van zelf je wil ze de hele dag goed laten vermaken doordat je zoveel dingetjes doet met ze nemen ze eigenlijk al heel veel op. Trouwens ik neem Cecile ook de keuken in als ik ga afwassen. Vind ze erg leuk!

    Groetjes Anna
     
  15. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Jong geleerd is oud gedaan.... wowsie jij hebt straks geen vaatwasser meer nodig ;)
     

Deel Deze Pagina