Baby in wieg laten slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ansj84, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik zit even met mijn handen in het haar.

    Mijn dochter is nu 5 weken en wil vanaf de geboorte al niet in de wieg slapen. S nachts slaapt ze tussen ons in op een voedingskussen en dan slaapt ze goed. Op zich niet ideaal maar wel te doen.

    Het probleem is nu vooral overdag. Als mijn zoon thuis is dan slaapt ze dus ook niet in de box of draagzak want hij maakt haar bewust en onbewust steeds wakker. Als ik de tijd probeer te nemen om haar boven toch in slaap te krijgen staat zoon beneden te gillen.

    Wie heeft hier voor een oplossing. Zoon opvoeden gebeurt al alleen als hij haar wakker heeft gemaakt is het leed al geleden en m laten spelen zonder geluid te maken is niet te doen.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wil ze ook niet slapen in de kinderwagen? Die kun je dan als ze slaapt in een andere ruimte rijden.

    Wat ook nog kan werken is je hemdje wat je in de nacht gedragen hebt bij haar te leggen. Dan ruikt ze je geur en dat is vertrouwd.

    Werkt het mss om je zoontje even tv te laten kijken zodat je je dochter in slaap kunt sussen? En daarna met hem knutselen oid, dat is een activiteit die weinig lawaai maakt.
     
  3. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Kinderwagen is hetzelfde verhaal helaas, behalve als we lopen. Doek met mijn geur ligt al in de wieg.

    Mijn zoon afleiden zou paar minuten wel lukken maar is geen kind dat (gelukkig) lang zoet te houden is met de tv. Ook knutselen en tekenen is leuk voor paar minuten. Het liefst is ie buiten aan het rennen maar met het weer van de laatste tijd komt dat er minder van dan ik zou willen.

    Ben vooral op zoek naar tips om dochter in de wieg te laten slapen. Ze sliep net bijv even, maar is na half uur weer wakker.
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Baby's die leeftijd willen lichaamscontact. Hier sliep de baby het eerste half jaar vooral in de draagdoek. Geluiden in de omgeving wennen ze aan. Misschien kun je veilig samen slapen opzoeken? Want op een voedingskussen tussen jullie in is niet veilig.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  5. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik ben bekend met veilig slapen. Van het voedingskussen is een nestje gemaakt, het ligt tegen het hoofdeinde aan en ze heeft een eigen deken. Nog steeds niet ideaal en volgens de regels maar anders slaapt ze alleen op ons en aangezien wij dat niet volhouden en dan ook in slaap vallen is dit veiliger. Zowel de kraamzorg als CB als de kinderarts vinden het op deze manier verantwoord.
     
  6. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Draaizak of draagdoek?

    Het is heel ingewikkeld. Ik snap je struggle. Hopelijk krijg je hier een gouden tip. Knuf.
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Is je dochter wel weg te leggen? Of is het dsn gelijk huilen?
    Hoe gaat voeden? Drinkt ze goed?
    Hoe doet ze verder? Huilt ze veel of overstrekt ze zich? Voorkeurshouding?

    Heel herkenbaar dat het lastig is je dochter weg te leggen in de wieg.
    Ze is nog heel jong. Zou het een optie zijn haar slapend weg te leggen in de wieg of kinderwagen?
    Die paar minuten zou je je zoontje even wat lekkers kunnen geven en tv kijken of boekje lezen.
    Verder als er toch misschien lichamelijk iets is, osteopaat.
    En ik zou gaan bedsharen. Dus gewoon bij jullie in bed. Volg hierin je eigen gevoel.
    Eventueel een cosleeper? Die kun je ana je bed vast makenen eventueel schuif je haar daar slapend in. Dan is ze dichtbij.

    En mocht het echt allemaal niet werken. Slaapje in de doek/zak en kijken of je haar vanuit daar weg kan leggen.
    Lukt dat niet, eventueel slaapje blijvend in de doek. Ondertussen js er dan ook aandacht voor je zoon.
    Succes. De overstap van 1 naar 2 vond ik ook behoorlijk heftig en juist hierom wat jij benoemd.
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  8. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Dank voor je tips verder. Helaas doen we alles al.

    Herken het totaal niet van mijn zoontje. Die sliep vanaf begin in de wieg (aan ons bed ook). Die heeft toen ie wat ouder was wel gehad dat we hem niet slapend weg konden leggen maar met wakker weg leggen en erbij blijven tot ie sliep bleef hij wel slapen...

    Denk toch kwestie van uitzingen en ondertussen blijven we het proberen en oefen ik op de dagen dat man en ik samen zijn of zoon op de crèche zit.
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Mijn dochter sliep op die leeftijd in de draagzak.
    En in bed op haar buik, dat doet ze nog steeds. Misschien is dat het proberen waard als je het aandurft, want 100 % veilig is dat natuurlijk niet.
     
    Ansj84 en NdNk vinden dit leuk.
  10. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Tja, eigenlijk heb je een echte baby baby... Je dochter wil nabijheid. Dag en nacht. Niets mis mee.
    Mijn dochter was ook een voorbeeldig kindje. Wegleggen en ze ging slapen. Perfect ritme. Alles goed. Man man man wat waren we verwend als nieuwe ouders. Toen kwam onze middelste. Nou... Die heeft me laten weten dat ik nog niks wist en dat alles anders kan.
    De jongste zit er tussen in ;)
     
    Zoe123 en Ansj84 vinden dit leuk.
  11. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Slaapjes van een baby zijn een half uur tot 3 kwartier. Dat is een slaapcyclus van een baby. Erna worden ze wakker. Of ze koppelen het aan een andere slaapcyclus en slapen verder. Maar de meeste zijn 30 tot 45 minuten. Als ze ouder worden dan slapen ze vanzelf langer.
     
  12. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al geprobeerd om haar in te bakeren of gebruik je een puckababy? Wellicht zou zoiets nog kunnen helpen..?

    Volgens mij heb je verder al vanalles uitgeprobeerd.. dus ik kan je verder helaas ook niet nog echt tips geven.. het enige dat hier nog wel eens hielp was stofzuigen :rolleyes: mijn zoon viel in slaap door t geluid o_O
     
  13. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    We gebruiken een puckababy. Inbakeren wordt ze echt woest van :(.

    Ik heb echt een enorme hekel aan stofzuigen :roflmao:. Maar is het proberen waard.
     
    MDK vindt dit leuk.
  14. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Toen ik erachter was gekomen dat stofzuigen bij hem hielp, hebben we deze gekocht:
    https://www.bol.com/nl/p/easidream-droomschaapje-ewan/9200000013963002/?bltgh=n6JH9abEsv-8kuPcqM5FZw.1_4.7.ProductPageUrl

    Dat schaap maakt geluiden waar hij rustig van werd... bij m’n dochter werkte t niet, dus helaas is t niet succes verzekerd ;)
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  15. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ah nog zo klein! Onze dochter sliep alleen tegen mij aan en op mij in bed (ja niet veilig, maar dan sliepen we tenminste). En dit heeft zo een 6 maanden geduurd. Vanaf ongeveer 4 maanden werd het overdag beter. In de kinderwagen lukte slapen redelijk maar stonden we eenmaal stil was.zijnweer wakker. Ook van alles geprobeerd, maar bij mama was de enige oplossing.

    Wij hebben van Spotify Womb Sounds with mother's heartbeat en Pulse sounds zelf in een playlist gezet en deze op repeat gezet. Dat hielp haar om rustig te worden (ze was ook een huilbaby) en om in slaap te vallen.

    Succes!
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  16. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Onze dochter sliep alleen maar met het geluid van een stofzuiger. Bij haar lag er standaard een telefoon op het nachtkastje. Je hebt een app white noise baby sounds, die heeft bij ons uren aangestaan
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  17. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Onze meid vond het in het begin ook lastig om weer zelf verder te slapen als ze wakker werd. Zelf in slaap vallen was nooit zo'n probleem. Wij hebben toen het muziekje van de babyphone gebruikt, dat was vertrouwd want daar valt ze ook altijd mee in slaap. Die kun je op afstand aanzetten en dan was ze zo weer vertrokken. Nu ze wat ouder is (4mnd) is dat niet meer nodig en kan ze prima even wakker zijn en zelf weer lekker verder slapen zonder te huilen.
     
    Ansj84 vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier ook die ervaring met 3 kindjes.
    Ze doen het op hun eigen manier.
    Je kan proberen te sturen maar geen garantie op succes.
    En inderdaad, laten we wel wezen, mensenbaby’s zijn eigenlijk ook niet gemaakt om alleen te zijn,
    zeker niet de eerste weken. Leuk als het wel lukt maar niet gek als een baby wel graag bij je wil zijn.
     
    Ansj84 en NdNk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina