Baby kijkt tv!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

    Ik merk de laatste tijd vooral dat mijn zoontje volgt wat hij ziet op tv.
    Hij kijkt erg onder de indruk naar wat er gebeurt. :eek:
    Omdat ik dit gemerkt heb zet ik doordeweeks op kro kindertijd zeppelin(sesamstraat enz komt dan) aan en hier is ie gewoon echt mee zoet :D

    Hij ligt dan vanuit zijn box te kijken(wel 2 meter afstand) :)

    Is dit vreemd? doen meerdere babies dit? :(

    Ik hoor graag!

    groetjes
     
  2. MamavanTim

    MamavanTim Actief lid

    6 mei 2007
    104
    0
    0
    Als ik mijn mini voedt, doe ik dat tegenwoordig ook voor de tv. Soms laat hij de borst links liggen omdat de televisie zo interessant is, dus dan zet ik hem uit :)

    Ik denk dat hij reageert op het geluid en de verandering van het beeldscherm ;)
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ons kindje vindt het ook interessant, maar ik vind hem daar nog veel te jong voor. Dus ik leg mijn kindje anders neer zodat hij het niet kan zien of ik doe de tv uit.
     
  4. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Helemaal mee eens! Ik vind tv kijken vanaf één jaar vroeg genoeg - En dan nog met mate en 'goede' programma's!

    Heb laatst een artikel gelezen waarin stond dat het niet gezond is om baby's tv te laten kijken. Ze schijnen 'aan het beeld vastgeklonken' te worden en kunnen daardoor ook niet loskomen ervan. Bovendien zijn dat veel te veel prikkels in één keer als je het mij vraagt...

    Groetjes Six
     
  5. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ik laat mijn dochter (7,5 mnd) alleen 's ochtends even tv kijken, een kwartiertje ofzo. Kan ze net Pieter Post zien :)
    Het is voor haar wel ff lekker bijkomen zo na de fles en ze heeft er echt lol in, zit altijd met een smile te kijken. Ik doe hem daarna trouwens wel uit.
     
  6. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    mijn meissie kijkt ook direct naar de tv, als ik even niet oplet... ik vind haar daar ook nog veel te jong voor, en doe m dan uit, of ik draai haar ervan weg...
    liefs elfje
     
  7. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Wat is nou een leeftijd dat je ze kan laten kijken..
    ivm prikkels enzo.
    Britt kijkt ook heel graag maar ze is tejong. klaar dus zet hem uit. Ook savonds bij de laatste fles van half 8 normaal keek ik dan graag even het nieuws enz...als ik hem niet uit zet kijkt ze en vergeet tedrinken;)
     
  8. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Danischa kijkt ook elke dag wel ff naar de tv.Ik heb baby tv van upc en dan vind ze erg leuk :)
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zet ze er niet bewust voor, maar ik ga de tv ook niet voor ze uitzetten hoor, vind ik absoluut niet nodig.

    Soms kijken ze gezellig ff mee na de fles ofzo, maar echt lang ernaar kijken doen ze niet, vinden ze nog niet interessant genoeg denk ik.
     
  10. wendy80

    wendy80 Bekend lid

    21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Zoey vind de tv ook heel erg interesant.
    Vooral als 'Meneer de Uil er op is'
    is ze helemaal in haar sas.
    Ik zing dan altijd knetterhard mee en dan ligt
    ze helemaal in een deuk en ik erbij.
    Maar verder kijkt ze niet vaak hoor,
    dat zijn zorgen voor later.

    Liefs Wendy
     
  11. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn vind babytv helemaal gewéldig! Vooral Babychef en Booba Booby.
     
  12. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb even wat zitten klikken en dit heb ik gevonden: :confused:

    Tv kijken slecht voor kinderen
    Geplaatst op 03-08-2006 18:01 door Marc G in categorie onderwijs
    Waarschijnlijk kon u het al vermoeden, maar tv kijken is echt slecht voor jonge kinderen. Hoewel het wel eens verleidelijk kan zijn om de kleine even voor de Teletubbies te zetten, hebben onderzoeken aangetoond dat elk uur dat uw baby of peuter voor tv zit, het risico’s op concentratiestoornissen, of ADHD met 10% toeneemt.
    Andere studies hebben het tv kijken geassocieerd met obesitas en agressiviteit.

    Het groeiende brein van een nieuwgeborene ontwikkelt zich snel gedurende de eerste drie jaar van zijn leven. Overstimulatie in die periode kan een permanente verandering in het brein teweeg brengen. Spelen met de vingers, grijpen, ontdekken, enz… creëert neurale verbindingen in het brein, terwijl wezenloos voor de tv zitten die neurale verbindingen niet creëert.

    Het goede nieuws is dat opvoeders wereldwijd al vijftigduizend jaar kinderen zonder tv hebben opgevoed. Het is dus mogelijk.


    Hier laat ik de tv dus voorlopig maar uit als de kleine wakker is, kleine moeite ;)
    Groetjes Six
     
  13. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Nou, dan had mijn man 100% ADHD moeten hebben! Want die is met de tv opgegroeid.
    Ik denk dat er een hoop in de genen zit met ADHD en niet dat het met de tv te maken heeft.

    En ik snap de link niet van tv kijken met obisitas op een jonge leeftijd. Natuurlijk heeft een kind beweging nodig, en ik zal daar zeer zeker ook op letten, maar kom nou zeg.......overgewicht door tv kijken..........
    Als ze nou de jeugd van tegenwoordig bedoelen....ala, want die zitten voor de pc, ps, wii.
    Maar peuters ed..........nee.
     
  14. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Maar echt goed kan het toch niet zijn tv kijken, dat ben je hopelijk met me eens...?

    Waarom zou je een baby tv wìllen laten kijken, er is toch genoeg anders te ontdekken en spelen? Ik heb de tv helemaal niet nodig voor mijn uk. Daarnaast denk ik ook dat die kleintjes dat wat ze zien maar moeilijk kunnen verwerken.

    Groetjes Six
     
  15. sim

    sim Niet meer actief

    hier ook baby-tv! elijah vind het geweldig, en dan vooral tullie (die roze slak) en die pinquins!
    ik vind het geen probleem dat hij tv kijkt, bovendien heb nog een dochter die nickelodeon kijkt en dan kan ik moeilijk mijn zoon in een andere kamer leggen,

    en ik vind het een beetje overtrokken dat het adhd of dikte zou veroorzaken, dus aan de ene kant maakt het ze lui en aan de andere kant maakt het druk (verbrand ook weer calorieen ;) )
    maar zonder gekheid, beetje overdreven...
     
  16. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar jíj moet het er toch mee eens zijn dat eventjes op schoot en de blik op de tv heel wat anders is dan een kind uren voor de buis te zetten ;)
     
  17. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Tuurlijk ben ik met je eens dat tv kijken niet je van het is voor kids!
    En Glenn kijkt heus geen uren hoor. Maar een minuut of 10 per dag wél.
    Ik heb bewust voor Babytv gekozen omdat daar geen snelle fragmenten in voor komen. Het zijn wél felle kleuren, maar niet iets waar de ogen een voorwerp niet kunnen volgen omdat het te snel gaat zoals bij andere progamma's.

    Verder kijkt Glenn géén tv. Het is voor mij het momentje om even in de huiskamer te stoffen oid en rustig in de box ligt tv te kijken.
    (ja hij kan tv kijken in de box, maar daar ben ik niet de enige in)
     
  18. sim

    sim Niet meer actief

    ik ben het er ook mee eens dat uren voor de tv niet goed is voor een baby, maar voor wie wel?

    maar dat het adhd en dikte veroorzaakt :rolleyes:
     
  19. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Idd, het is voor niemand goed om lang tv te kijken. Ben blij dat jij die link van ADHD en obisitas ook niet snapt bij kleine kids.
     
  20. sim

    sim Niet meer actief

    beetje onlogisch, dan zou het elkaar opheffen ;)
     

Deel Deze Pagina