Baby komt na 9 dagen nog niet aan

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suuske1, 4 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Onze zoon Noud is is vorige week geboren met een gewicht van 3770 gram.
    Alle dagen drinkt hij mooi goed en op dag 5 was zijn laagste gewicht 3400 gram.
    De laatste 2-3 dagen drinkt hij net iets boven de 500cc verdeeld over 7 of 8 voedingen.
    Zijn gewicht is al sinds dag 5 nagenoeg gelijk op 3420.

    Gisteren heeft hij al 4 dagen geen ontlasting gehad en is de verloskundige gekomen om zijn ontlasting een beetje op gang te helpen door rondom zn kontje te masseren en het op te wekken met een thermometer.
    Wij begonnen ons nu langzaam zorgen te maken waarom hij totaal niet bijkomt.

    Iemand enig idee?
    Hij oogt wel verder fit, los van wat (verborgen) reflux.
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Heeft hij voldoende aan deze hoeveelheid? mijn zoon kon na 1.5 week 90 per voeding drinken. En hij had het nodig ook.
    Misschien kan je elke dag 10 cc extra aanbieden kijken hoe dat gaat ?
     
  3. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Dat krijgt hij er echt niet in. De 500 gaat echt met moeite. Gemiddeld 75cc met een enkele uitschiet naar 80-85 maar dan staat daar weer een 60 of 40 tegenover. Aan het einde van zn fles is hij ook echt helemaal op. Halverwege zie je aan hem dat die ook zwaarder gaat ademen.

    Bij proppen lukt ook niet, want dan vliegt het er in no time weer uit.

    Als ik kijk naar onze andere dochter die had ook een slechte start met een gewicht van maar 2kg. Maar zij had echte spuitluiers waardoor ze als het ware leeg liep. Toen ze op dag 10 koemelkarme voeding kreeg, vloog het gewicht er zo bij.

    Misschien dat het meer in die hoek moet zoeken?
     
  4. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Geef je eigen merk voeding? Daar is mee bekend. Daar begint groei later mee. Heel raar maar hadden wij bij Anouk 8 maanden geleden. En dat zei onze verloskundige. Komt meen ik door vet percentage zo uit mijn hoofd. Was iets waar verschil in zit met eigen merk en Nutricia.
     
  5. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Nee we gebruiken de gewone hero 1 voeding
     
  6. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Onze dochter kwam eerst ook niet genoeg aan. Ze kon zichzelf niet goed op temperatuur houden en had 's nachts vaak een lage temperatuur. Volgens de kraamhulp ging daar dan alle energie naartoe, waardoor ze niet veel aankwam.
    Kan dit bij jullie misschien ook aan de orde zijn?
     
  7. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Nee dit is bij ons totaal niet het geval. Hij is sinds de geboorte maar 1x op 36.5 geweest en gemiddeld altijd 36,7. We leggen er wel voor de zekerheid nog kruiken bij. Dus de energie lijkt daar niet naartoe te gaan.
     
    Deb89 vindt dit leuk.
  8. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Misschien dat het meer in die hoek moet zoeken?

    Had deze zin over hoofd gezien. Als je dochter ook kma heeft dan zou ik zeker in die hoek zoeken. Onze dochter en twee zonen hebben ook kma. En groei kan dan zeker achterblijven.
    Dat was bij ons ook geval.
     
  9. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    En onze dochter poepte maar eens in de week. Ook dit was onbekender symptoom. Heeft je zoon nog andere klachten?
    Ik zou zeker even door verwijzing vragen naar kinderarts.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.043
    113
    Hier een lactose issue (geen KMA) maar daar had ze zoveel last van dat ze daardoor veel energie kwijtraakte aan het aanspannen van spieren en huilen (plus verdraaide weinig slapen). Andere voeding (frisolac) en probleem was over. Die was lichter te verteren voor dr, minder lactose (6,7 ipv +-8) en ze groeide gelijk als kool.

    Voor dr reflux gaven we vaker over de dag kleinere flesjes. Dus ipv 500ml verdelen over 5 flessen (ik noem maar wat) hadden wij 7 flessen bijv. Het overstappen was ff een paar keer mopperen totdat ze gewend was daar aan.
     
  11. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Nee geen andere symptomen behalve groei en Miss obtisipatie. Onze dochter had dan het ook alleen maar het tegenover gestelde spuit luiers.
     
  12. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Na het drinken van koemelkarme voeding poepte ze dan vaker?
     
  13. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier begon onze kabouter pas vanaf dag 7 weer aan te komen. Hopelijk bij jullie ook zo en gaat hij nu toch ineens aankomen!
     
  14. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Ja. Uiteindelijk poept ze om de dag.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Alle drie mijn kinderen kwamen wat langzamer aan ;) De oudste en jongste vielen af t/m dag 7 en de middelste t/m dag 9 (daarvoor ook opgenomen geweest).

    Vanaf een dag of 12-14 begonnen ze pas echt goed aan te komen. Daarna nooit meer problemen met het gewicht gehad.
     
  16. Suuske1

    Suuske1 Lid

    4 nov 2021
    7
    1
    3
    Afgelopen 5 voedingen stopt die ook met drinken na 40cc en is hij helemaal ko.
    Ook vanochtend is zijn poep weer opgewekt en deze was kei en kei hard.
    Toch maar de ka ingeschakeld en besloten te starten met pepti voor koemelk. Hopelijk op korte termijn verbetering maar de 2 laatste flessen krijgt hij ook niet weg.
     

Deel Deze Pagina