Baby komt niet goed aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Willemijntje19, 28 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Maak me zorgen!
    Ons zoontje is met 36+3 geboren en een infectie gehad ivm langdurig gebroken vliezen. Niet zo’n fijne start dus.

    Hij had een flink geboorte gewicht voor zijn termijn 3330 g. Alleen sinds hij uit het ziekenhuis is, is aankomen echt moeilijk. We hebben vanalles geprobeerd. Hij had een behoorlijk te kort tongriempje. Sinds dat verholpen is gaat drinken aan de borst goed. Heb ook een lactatiekundige op bezoek gehad. We hebben een tijdje bij gevoed met kunstvoeding en toen kwam hij wel beter aan. Sinds kort weer helemaal over op drinken uit de borst en ik had echt het idee dat hij goed drinkt. Hij heeft volle plas en poep luiers, maar alsnog was hij afgelopen week niet mooi aangekomen. Ik maak mezelf nu helemaal gek van ongerustheid, ik doe niets anders dan aanleggen en warm houden. We komen ook niet buiten oid. Onze andere vier kinderen waren binnen korte tijd over hun geboorte gewicht heen met alleen borstvoeding en waren altijd juist eerdere te dik.

    mijn zoontje is vorige week nog wel opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege een “ALTE” en een luchtweg infectie. De kinderarts zegt zich (nog) geen zorgen te maken over het niet goed aankomen, want klinisch is er niks op hem aan te merken. Hij is goed alert, helder, poept en plast enz. En er. Wat te vroeg geboren baby met een moeilijke start en een luchtweg infectie mag wat afvallen.

    iemand ook een baby gehad die moeilijk aan kwam? En iemand tips voor mij? Ik ben nu al zenuwachtig als ik er aan denk dat hij maandag weer gewogen wordt.

    bedankt!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik denk dat veel van z'n energie is gegaan naar het virus aanvechten en opknappen. Hij is in 3 weken 250 gram aangekomen, richtlijn is geloof ik 100gr per week dus daar zit hij net iets onder. Ik zou meegaan met de kinderarts. Hij groeit, valt dus niet af. Hij drinkt actief en plast en poept goed, waarschijnlijk heeft hij iets meer tijd nodig door z'n slechte start. Meld hij zich ook met regelmaat voor een voeding? Af en toe momentjes wakker?
    Hoop dat hij maandag gewoon keurig gegroeid is zodat je je wat minder zorgen hoeft te maken.
     
    Sado, Willemijntje19, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou het in de gaten houden. Wekelijks even naar weeguurtje.

    Mijn dochter groeide onvoldoende op de borstvoeding. Men zegt dat dat niet kan, maar het was toch echt zo. Ondanks 8 voedingen per dag. Dus 4x 30cc kunstvoeding per dag er naast. Pas met 6 maanden begon ze beter te groeien toen ze aan vaste voeding begon. Uiteindelijk met 9 maanden gestopt helaas. Werd te ingewikkeld vaste voeding, fles voeding en borstvoeding.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wij hebben tot 9 weken moeten bijvoeden. Eerste periode met kunstvoeding en daarna kreeg hij na de borst ook nog flesje/spuitje moedermelk aangeboden. Alleen uit de borst drinken, kreeg hij te weinig binnen. Ik moest kolven dus ernaast. Hij heeft overigens nog steeds geen goed gewicht.... is een probleem gebleven en blijft onder controle kinderarts.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Mijn zoontje is nu twee weken oud en is ook opgenomen geweest vanwege een infectie. Toen wij naar huis mochten, gaf de kinderarts aan dat aankomen er op dit moment waarschijnlijk niet in zou zitten, omdat al zijn energie naar het vechten tegen het virus zou gaan. Inmiddels zit hij net op zijn geboortegewicht en daar zijn we blij mee. Maar hij slaapt gewoon zoveel dat er van drinken nauwelijks komt. Ik ben blij dat de kinderarts dit tegen me gezegd heeft, anders had ik me ook zorgen gemaakt. Net wat je zegt: mijn andere kinderen zaten ook binnen no-time op de +1 of +2 lijn.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Waarom ben je gestopt met de bijvoeding? Als je merkt dat hij niet zoveel aankomt, zou ik daar toch nog even mee doorgaan. Of extra kolven en dat na geven. Of helemaal kolven en via de fles geven zodat je even bij kan houden wat hij drinkt. Maar ik zou zelf dan even voor de borst+flesvoeding na gaan. Succes!
     
    Willemijntje19 en Vero0504 vinden dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Omdat ik dacht dat het zo goed ging met drinken uit de borst. Totdat hij gewogen werd en afgevallen bleek te zijn. Ben nu inmiddels weer begonnen met wat fles bijgeven na de voedingen. Maandag komt de jeugdverpleegkundige weer wegen. Dank je wel!
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Fijn om jouw bericht te lezen! Blij te horen dat de kinderarts dit tegen jou heeft gezegd inderdaad. Voor mij was het ook echt nieuw dat een kindje bij mij niet goed aankomt met de borstvoeding.
     
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
     
  10. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Jouw woorden stellen me wel gerust. Hij is idd best wel ziek geweest en dan klinkt het idd niet gek dat hij wat minder goed aankomt. Hij meld zich idd goed als hij honger heeft en is ook best vaak wakker en heeft goede luiers idd. Ik hoop ook maandag op wat extra erbij op de weegschaal.
     
  11. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje. Fijn om wat herkenning te lezen!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel uitkijken dat je borstvoeding niet terugloopt op deze manier. Dus misschien als je wat fles bijgeeft, zelf nog even nakolven.
    Maar na wat aan ziekte heeft meegemaakt vind ik het ook niet gek dat hij even niet zo hard groeit.
     
    Zoe123 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja daar moet ik inderdaad voor uitkijken. Morgen komt een elektrische kolf binnen, dus dan ben ik van plan om veel te gaan kolven.
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was van 2865 gram afgevallen na 2635 gram. Heeft hier bijna twee weken geduurd voordat hij boven geboorte gewicht kwam.
    Eerst kunstvoeding bij gegeven. Daarna niet meer deed altijd tweede borst als toetje!
    Hier was zoontje te moe voor de borst dus kreeg eerst ook afgekolfde melk via de fles. En liet hem wel drinken om de bv te blijven stimuleren
    Heeft een lk kundige meegekeken?
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Mijn oudste kwam destijds ook niet helemaal lekker aan, die moest dus een poosje ook na de borstvoeding wat nadrinken. Ivm de productie was het dus wel heel belangrijk om na te kolven en zodra dit wat opleverde dit ook te gaan gebuiken voor het na voeden. De eerste paar keer dus wat kv gegeven omdat ik nog nauwelijks wat bv kreeg bij t nakolven, maar na een paar keer kwam dat op gang en kon ik dat gaan geven. Na verloop van tijd kon ze meer zelf drinken uit de borst. Sommige kindjes doen dit vanzelf door vaker te willen drinken. Maar zeker kindjes die hun energie even in andere dingen moeten stoppen of de kindjes die doordat ze te weinig drinken steeds meer gaan slapen om hun energie te sparen, de 'stille ondervoeders', hebben dit hulpje even vanuit jou nodig. Wil niet zeggen dat ze het niet alsnog weer zelf oppikken en zelf meer uit de borst kunnen gaan drinken.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Er heeft idd een lactatiekundige mee gekeken. Ze heeft ons geholpen met een andere voedingshouding, dat hielp goed gelukkig.
     
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Vandaag komt mijn nieuwe kolf binnen, dus dan ga ik het idd ook op deze manier doen.
     
  18. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken! Ik maakt me zo’n zorgen. Maar ons zoontje is vandaag ruim 100 gram aangekomen tov vrijdag :) zo fijn!! Van het weekend toch wat flesvoeding bij gegeven naast de borstvoeding, maar vandaag komt mijn nieuwe kolf binnen. Hopelijk kan de kunstvoeding snel weer achterwege blijven.
     
  19. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Hoe is het nu? Mijn zoontje begint nu ook aan te komen. Bij hem kwam er bij het spugen ook echt taai slijm mee, dus dat had hem ook echt nog dwars gezeten.
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Gebruik je trouwens de who curve? Die is gebaseerd op bv kindjes en houd ook rekening met geboorte termijn
     
    Willemijntje19 en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina