baby last van domperidon via bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Dit is de tweede keer dat ik dat denk: baby nogal hyper/wild.

    Ik heb 2 of 3 dagen 2x een half pilletje genomen om weer wat bij te kunnen kolven om genoeg te hebben voor een werkdag. Nu alweer gestopt en het is weer weg.

    Is dit bekend als mogelijke reactie? Of gewoon raar toeval?
     
  2. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    ik heb t met de 2de ook gebruikt kan me geen bijwerkingen herinneren.. lijkt me ook wel een vreemde bijwerking. maar wonderen zijn de wereld nog niet uit
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    hier geen bijwerkingen! aldus de apotheker zelf is het zooooooooooooooooo weinig wat ze binnen zouden kunnen krijgen. en dan nog, het is tegen de misselijkheid. (ik heb een refluxbaby:):))
    Ik slik meestal 2x2 tabletjes en merk niks bij mijn kindje.
     
  4. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Ok, klinkt goed. Wacht nog even af of er nog meer reacties komen.
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik heb hier een paar maanden 2 tabletjes per dag geslikt en niks gemerkt aan Irem. Irem krijgt ook zelf domperidon ivm reflux - nooit iets van gemerkt. Maar ze is altijd nogal hyper ;) maar dat was ze voor de medicijnen ook al dus dat is geen bijwerking, haha.
     
  6. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Bij m'n dochtertje nooit bijwerkingen opgemerkt, bij mijzelf wel. Ik heb Domperdidon 3 weken gebruikt, 3 tabletjes per werkdag om genoeg te kunnen kolven. Ik had heel veel last van buikkrampen vanaf de namiddag toen ik het slikte, ik kon niet eens meer rechtop staan door de pijn.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Domperidon kan het QT complex van het hart verlengen. Dat betekend dat het 'stroompje' dat je hard afgeeft om te kloppen iets langer er over doet. Er kan dan meer zuurstof in het bloedkomen waardoor je meer energie hebt.
    Weet ook niet of je nog andere medicatie gebruikt? Want met sommige medicatie kan domperidon een verhoogde bloedsuikerspiegel geven.
    Durf niet te zeggen of dit daadwerkelijk door de domperidon komt, want het is beide heel zeldzaam!
     
  8. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    #8 Babel44, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2011
    Bedankt voor de reacties!

    @Cin: Ik gebruik verder niets dan oxotocine, probiotica, vitamine en oogdruppels (die niet medicinaal zijn volgens mij). En zij ook niet.

    Mocht ze er idd zo gevoelig voor zijn dat ze zelfs met spoortjes ervan een van die bijwerkingen heeft, is dat iets om dan te laten onderzoeken? Kan ze dan bijv een "ontregelbaar" hart of bloedsuikerspiegel hebben bedoel ik? Of gevaar lopen als ze het zelf ooit zou slikken?
     

Deel Deze Pagina