Baby last van warmte?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Kvido, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kvido

    Kvido Lid

    24 sep 2007
    47
    0
    6
    Hoi

    Ik heb een baby van nog geen 2 weken. Vanaf gisteren doet ze anders dan anders. Eerder viel ze na het voeden (BV) vrijwel direkt in slaap en sliep door tot de volgende voeding.

    Ze wil niet slapen maar ik zie dat zij wel slaperig is: ze gaapt en gaat steeds met haar handjes over haar oogjes wrijven. Gisteren nacht bleef ik met haar bezig tot middernacht (laatste voeding om 22 uur, daar hebben we nog geen echte ritme in, ik voed sowieso op verzoek)
    Ze is nogal hangerig en wil het liefst bij mij zijn. Dan wil ze nog effe in slaap vallen als ze bij me is. Ze wil vaker aangelegd worden, dan drinkt ze kleine beetjes, valt oppervlakkig in slaap en wordt weer wakker na een kort slaapje (maximaal een uurtje)

    Ik laat haar beneden slapen want boven is het bloedheet.
    Hoe kan ik deze situatie het beste aanpakken? Dit weer houd de hele week aan en ik kan me niet voorstellen dat we zo hele week door moeten gaan!
    Alvast bedankt!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kan ze aan het regelen zijn? Dan wil ze meer drinken (soms elk uur), hangerig, uit het ritme.
    De voeding wordt op deze manier afgestemd op de vraag van je kleine. Het beste advies is je eraan toe geven. Laat de boel de boel en leg je kleine steeds weer aan als ze daarom vraagt.
    Na een paar dagen zal je merken dat er weer meer regelmaat komt.

    Ilja
     
  3. Kvido

    Kvido Lid

    24 sep 2007
    47
    0
    6
    Dat dacht ik eerst ook maar het is toch raar dat als ze uiteindelijk in slaap valt kan ze zo ook gewoon 4 uur doorslapen.
    Afgelopen middag en daarna de nacht was het weer raak (en de nachten ervoor ook), ze huilde en huilde en het enige waarmee ze stil was te krijgen was de borst. Ze wilde niet drinken maar even sabbelen.
    Ze wil niet slapen, niet in haar bedje en niet in de wagen, maar wel bij me (ook in bed, en dat is niet handig)
    Ik weet het echt niet meer. Kan haar toch niet elke nacht bij ons nemen? (afgezien van het feit dat dit ook niet veilig is voor haar)
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu?
     
  5. Kvido

    Kvido Lid

    24 sep 2007
    47
    0
    6
    Gelukkig is het wat afgekoeld...
    De laatste hete dag was een drama. Ze had last van warmteuitslag, was helemaal uit haar doen, huilde en wilde niet slapen. Wilde bij me zijn maar ja, dat is nog warmer dan in haar bedje.
    Ze houd ervan om strak gewikkeld in een dekentje te slapen maar met het warme weer is dat niet mogelijk dus dat was ook probleem.
    Het gaat nu dus beter. Ik den echt dat het aan de hitte lag.
    Bedankt.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn dat het beter gaat. Vervelend als ze zo'n last van de warmte hebben.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina