HELP!!! hoeveel slaapt een baby???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mausi, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    HELP!!! Ik weet het zo langzamerhand ECHT niet meer...
    Onze dochter slaapt *big smile* eigenlijk al vanaf een week of 2 door 's nachts! Ze slaapt tot 6:00 uur en dan gaat mijn vriend er uit en ik geef haar de fles. Daarna leg ik haar terug in bed en slaapt ze meestal tot een uurtje of 9:30. Maar daarna is het over en uit! Ze wil de hele dag niet meer slapen, vanaf dag 1 al niet... hooguit als ik ga wandelen, dommelt ze in de kinderwagen weg of als ik weg ga in de maxi cosi, maar leg ik haar daarna in bed 's middags, dan slaapt ze hooguit nog een kwartier, als het niet minder is.
    Soms doe ik haar in de buikdrager, tot ze in slaap valt, daarna hetzelfde verhaal, of ze is meteen weer wakker of hooguit nog een kwartier.
    Heb haar ook al eens heeeel lang laten huilen :), maar NIKS helpt, ze wil niet slapen, ze lijkt absoluut niet moe en lacht de hele dag door en leggen we haar 's avonds op bed, slaapt ze METEEN en dat doet ze netjes tot 6:00 uur, elke nacht! :)

    Moeten baby's echt slapen 's middags?!?! Iedereen zegt tegen me: 'slaapt ze NOU NOG STEEDS NIET 's middags?' ik word er zo onzeker van.... maar telkens moet ik zeggen: NEE... nog steeds niet....;)

    Iemand tips!?
     
  2. Ik had in het begin hetzelfde probleem, bleek dat mijn zoontje wakker werd, omdat hij met zijn armpjes om zich heen sloeg. Nadat ik een puckababy had aangeschaft ging het veel beter. Weet niet of dir probleem ook bij jouw dochtertje is, maar het zo kunnen helpen.
     
  3. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    's nachts slaapt ze in een puckababy. Dat werkt super! Overdag leg ik haar ook in de puckababy, maar schiet totaal niet op. Ze huilt zich helemaal overstuur.... (en echt niet in slaap).... van de week begon ze helemaal te kokhalzen van het huilen (dus 'maar even later huilen' zoals iedereen tegen me zegt) werkt echt niet... dan schreeuwt ze gewoon 1,5 uur lang, tot ik het niet meer aan kan horen :p
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Ik zou zo'n kleintje echt niet zo lang laten huilen, klinkt echt vreselijk!

    Als jij geen gevoel hebt dat ze ergens last van heeft EN dat ze gewoon tevreden is overdag zou ik het zo laten. Die kleintjes gooien hun ritme om de haverklap om, dus misschien gaat ze volgende week wel gewoon overdag slapen.

    Alleen goed in de gaten houden dat ze goed drinkt (dat ze niet te moe is ) en dat ze goed groeit!
     
  5. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Alles gaat goed, groeit goed, drinkt goed, lacht er flink op los, alleen dus dat slapen niet....
    Las hier ergens op het forum als tip om dan 10 minuten te laten huilen, daarna naar haar toe, rustig opnieuw speen er in e.d. Dus zo heb ik dat nu 2 keer geprobeerd, maar na 1,5 uur dat dus volhouden (niet 1,5 aan één stuk laten huilen hoor....:p) sliep ze dus nog steeds niet.... Ik heb er gewoon geen 'zin' in elke dag deze strijd aan te gaan... want ze lijkt het niet nodig te hebben dan blijkbaar al die slaap overdag... maar anderen maken me zo onzeker, vooral mijn schoonmoeder, die zegt steeds: 'tsja, blijven volhouden he, ze moet wel slapen!!!!!!!' Terwijl ik dan liever haar in de buikdrager neem en ga wandelen of met de kinderwagen op pad, dan dommelt ze ook lekker weg en hebben we beide lol! Van het huilen krijg ik alleen maar buikpijn en raak ik gefrustreerd....
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Maar dan slaapt ze toch? Het hoeft niet perse in bed te zijn, en al helemaal niet als jij haar liever tegen je aan hebt :)

    En laat je niet gek maken door andere mensen, vooral niet door je sm. Mensen zullen altijd wat aan te merken hebben joh, wacht maar totdat je met bijvoeding begint :p
     
  7. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik had dit ook, bij mijn zoontje ging dit over toen hij van zijn wieg naar zijn ledikant ging. Hij kon hier op z'n buik slapen omdat ik daar aerosleep in heb. Slaat zichzelf nu niet meer wakker en het helpt tegen eventuele buikpijn/krampjes die hij in het begin wel eens had. Ook kan hij nu om zich heen kijken wat in de wieg niet kon. Sindsdien slaapt hij wel 20 uur per dag. Soms huilt hij wel 5 minuten voor hij gaat slapen (zachtjes), maar dit deed ik zelf ook als baby.
     
  8. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Inderdaad, anderen weten altijd ALLES beter, vooral de ongevraagde adviezen naast je neerleggen waar je niks mee wilt/kunt. Je weet als moeder zelf het beste wat je kind nodig heeft en waar jij je prettig bij voelt.
     
  9. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    In dat geval!! Dan zou dat helemaal dé oplossing zijn, zeker met dit mooie weer, dan wandel ik gewoon met haar, laat haar nog even in de kinderwagen liggen daarna tot ze wakker wordt en dan heeft ze toch geslapen.... Geen strijd meer boven in haar bedje... maar lekker naar buiten!

    Onwijs bedankt voor jullie lieve reacties, jullie hebben helemaal gelijk, ik moet me niet gek laten maken, maar je word er soms zo onzeker van als je elke keer die vraag opnieuw krijgt.... :) probeer me dan steeds te verantwoorden, waarom ze niet slaapt, maar ik weet t zelf ook niet :p
     
  10. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    sommige babies slapen in draagdoek hun overdag slaapjes, bij mama!je moet doen wat bij jou werkt.
     
  11. bloem2

    bloem2 Niet meer actief

    Laat je inderdaad niet gek maken door anderen! Ik wordt daar zo moe van dat sommige mensen denken dat ze je eigen kind beter denken te kennen pff.... en daarbij slaapt ze snachts toch prima in haar bedje, heerlijk toch! Als ze ouder wordt zal ze vanzelf wel in haar bedje gaan slapen overdag.

    Mijn zoontje slaapt overdag ook niet veel, meestal 3x een half uurtje. Zodra hij wakker is lacht hij en is hij vrolijk dus meer slaap heeft hij niet nodig. Nu moet ik zeggen dat hij steeds vaker langere slaapjes heeft:D Vanochtend heeft hij een uur geslapen en nu ligt hij ook al een dik uur in zijn bedje... dus wie weet komt het lange slapen vanzelf wel.

    Geniet lekker van het wandelen met je moppie en doe waar je jezelf het beste bij voelt, dan is het altijd goed:)
     
  12. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hoe lang slaapt ze totaal op een dag? Gaat ze om 7 uur naar bed? Dan om 6 uur half uurtje fles en dan slapen tot 9.30 = 14 uur.

    Ja, mijn zoontje sliep op die leeftijd bijna de hele dag, maar slaapt nog steeds nket door en nooit langer dan 10,5 uur per nacht.

    Zo is ieder kind anders.

    O, als mijn zoontje in de wagen in slaap viel, al was het maar voor 10 minuten, dan kreeg ik hem niet meer in bed. Dan bleef ik of lopen (geen straf met dit weer). Of probeerde het dan na een uurtje nog eens, wang als ik de wagen stil zette, werd hij wakker.

    Wat je thuis kan doen is; rust en regelmaalt inbouwen en bij de eerste tekenen van vemoeidheid te slapen leggen in het eigen bedje. Sommige kindjes zijn erg gevoelig en kunnen daardoor overdag niet slapen in ruimtes waar het licht en gehorig is.
     
  13. Nureen

    Nureen Actief lid

    12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijkt de mijne wel....overdag vrolijk en veel wakker. snachts lekker slapen, met onderbreking voor 1 flesje.

    wat te doen: genieten en als de kleine wakker is gwn accepteren.

    Ik had me ook druk gemaakt, maar vanaf de dag dat ik t accepteerde ging t beter; lees voelde ik me beter.
    Als ie goed eet, groeit en vrolijk is, is er geen probleem.
    De puckababy heb ik ook alleen voor de nacht.

    En nu sinds 1 week slaapt hij spontaan in zn bedje overdag. ik hoef er geen moeite voor te doe. ik laat m na t flesje spelen en wanneer hij een beetje jengelt, leg k m in zn bedje met doekje over zn oogjes en na max 15 minuten ligt ie in diepe slaap. Dit had ik me nooit kunnen voorstelle.

    Dus heb geduld en geniet van de momenten dat ze wakker en vrolijk is.
     

Deel Deze Pagina