baby met dubbele nationaliteit (marokkaans-nederlands)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MarionM, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Mijn man is in nederland geboren uit marokkaanse ouders. Hij heeft zowel de nederlandse als de marokkaanse nationaliteit. Ik heb alleen de nederlandse nationaliteit.
    Nu vroeg ik me af wat de voordelen en nadelen zijn van je baby aangeven op het marokkaanse consulaat. Oke; 1 voordeel is dat als je op vakantie gaat naar Marokko je kind geen visum hoeft te kopen. Maar wat voor voordelen zitten er nog meer aan? En zitten er misschien ook nadelen aan?
    En als we het kind niet aangeven bij het consulaat, krijgt het dan toch automatisch de marokkaanse nationaliteit (naast de nederlandse natuurlijk) of is dat alleen als beide ouders een dubbele nationaliteit hebben? Ik hoorde namelijk dat als beide ouders dubbele nationaliteit hebben de nederlandse gemeente automatisch dit ook voor de baby invult. En ik hoorde ook dat als de vader marokkaanse is de baby dit ook automatisch wordt, maar geldt dit als de vader zowel de nederlandse als marokkaanse nationaliteit heeft?
    Kortom ik begrijp er allemaal niks meer van hoe dit nu allemaal zit en ik hoop dat iemand hier er meer over weet :D
    Het marokkaanse consulaat bellen heeft weinig zin want ze zijn telefonisch amper te bereiken hoorde ik en ze spreken nauwelijks nederlands dus daar word ik niets wijzer ;)
     
  2. Niet meer actief

    misschien moet je gewoon ff bellen met je eigen gemeente huis. Die kunnen je dat vast prima uitleggen!
     
  3. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ja inderdaad dat ga ik maandag ook wel even doen, maar ik hoop dat hier ook iemand wat meer weet! Of wat hun beweegredenen/ervaringen waren enz. ;)
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman heeft de dubbele nationaliteit.
    Mijn man ook.
    Automatisch krijgt een kind bij de gemeente de nationaliteit van de moeder, geloof ik.
    Geen idee hoe dat met de Marokkaanse gaat.
    Wij zijn haar gaan aangeven bij het consulaat, zodat ze ook in het familieboekje bijgeschreven werd.
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa heeft ook de dubbele nationaiteit, turks, belgs.
    mijn man heeft dat ook we hebben het gewoon moeten aanvragen en naar het consulaat moeten gaan maar waarschijnlijk is dat bij ons in belgie weer helemaal anders dan in nederland

    groetjes talia
     
  6. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Mijn vriend heeft ook een dubbele, nml Nederlands en engels.. maar wat een onzin vind ik dat die twee paspoorten.. nadeel is dat als er ooit oorlog komt je daar ook opgeroepen kan worden.. (wat ik begrepen heb)
     
  7. minni

    minni Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Nog een nadeel, geloof ik (hou me ten goede)
    Als jij en je man uit elkaar gaan, kan ie zonder pardon je kind(eren) meenemen naar Marokko (of waar je man dan ook vandaan komt) en dan hebben we weer zo'n schreinend geval van een moeder die tegen de bierkaai strijdt om haar kinderen weer terug te krijgen.

    Ik zou me, hoe goed jullie relatie ook is, daar ontzettend goed over laten informeren. Want hoe dan ook, veel relaties stranden toch na verloop van tijd.

    Ik heb n Nederlandse man (ben zelf ook Nederlandse), maar ik houd er ook rekening mee dat onze relatie misschien ook ooit zou kunnen stranden en dat ik dan ook goed voor mezelf heb gezorgd. Klinkt heel raar, maar better safe than sorry.
     
  8. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd mini helemaal mee eens! dat wa sook t eerste wat in mij op kwam, en natuurlijk krijgen we nu reacties als nee hoor we zijn supergelukkig en mijn man is niet zo, speur al die docu's op tv maar eens na dat dachten die vrouwen TOEN ook...idd better safe than sorry, mijn kids hun vader is van aruba maar mijn kid shebben allemaal gewoon nederlandse nationaliteit, de mijne dus, k neem geen enkel risico, ook al is aruba geen marokko of turkije.
     
  9. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Maar is dat ook echt zo, dat wil ik dus heel graag weten. Ik vraag me af of Marokko mijn kinderen niet zowiezo als marokkaans beschouwd omdat de vader marokkaans is. Ongeacht of ik ze bij het consulaat laat registreren. En dat ze dus zowiezo al onder het marokkaanse recht vallen??? Ik weet het niet hoor. Ik moet nog steeds het gemeentehuis bellen, alhoewel ik denk dat die hier ook niet zoveel vanaf weten.
    Ik ben nog steedes op zoek naar DE instantie die mij hier alle ins and outs over kan vertellen ;)
    Ik heb ook al gehoord dat je kind niets kan erven van marokkaanse familie uit marokko als hij/zij niet geregistreerd staat enz.
     
  10. minni

    minni Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan

Deel Deze Pagina