Baby met sonde thuis, wringerig/huilerig tijdens flesvoeding

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Samy84, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje is met 32 weken geboren en 6 weken groeiachterstand. Nu doet ze het erg goed alleen wil het zelfstandig drinken niet echt vorderen. In het ziekenhuis ging het redelijk de goede kant op, na thuiskomst (met sonde) is haar zuigreflex sterker ontwikkeld maar waarschijnlijk haar maag-darmstelsel niet waardoor ze erg wringerig is tijdens het drinken. Na een aantal grote slokken gaat ze huilen en hoor je haar maag/darmen rommelen en houd ze op met drinken. Via de logo hebben we de difrax small Zijn hier ouders die zich hierin herkennen?
     
  2. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Waarom heeft ze nog een sonde? Krijgt ze de minimale inname nog niet op eigen krachten op?

    Ik herken dit niet, maar ons mannetje heeft niet zo lang een sonde gehad in het ziekenhuis. (37 weken en 4 weken achterastand)
    Ik denk dat ik persoonlijk even contact op zou nemen met de k.a. Misschien is het wel al niet meer nodig?
     
  3. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    hey Samy,

    Wat rot voor je dat de voeding nog steeds zo vervelend loopt! Denk dat je je berichtje even bij prematuur moet plaatsen; deze afdeling is voor dysmatuurtjes en wij dysmaturemama's hebben vaak alleen overlapping met premature mama's. De premature mama's kunnen je veel beter helpen!

    groetjes
     
  4. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is nog niet in staat om haar 7 voedingen volledig te drinken helaas.

    De ka kan niets doen ik ben nl degene die op aandringen haar meegenomen heeft, hij had haar onderzocht maar er was niets aan de hand.
     
  5. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey maria,


    Mijn kleine was ook een dysmatuur met een gewicht van 958 gr of bedoel je dat ze nu die tijd voorbij is?

    Ik zal daar ook mijn probleem plaatsen dank je.


    groetjes
     
  6. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    nee hoor, hier ook veel kindjes met een sonde, alleen jouw problematiek gaat verder dan alleen te licht en daar hebben de prematuurmama's veel meer ervaring mee.

    veel sterkte!
     
  7. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hoi,

    onze dochter is met 34 weken geboren en woog 2170 gram. Zij heeft ongeveer 4 weken sondevoeding gekregen en kreeg thuis ook last tijdens het drinken. Je hoorde inderdaad de voeding in het maagje donderen! Wij vonden de difrax fles niet geschikt. Uiteindelijk is het met de dr Brown fles een stuk minder geworden. Veel later bleek dat ze reflux had, maar ik weet niet of beide dingen met elkaar te maken hebben gehad. Succes!

    Groetjes
     
  8. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ook niet de minimale inname?

    Ik ben het verder met Maria eens... én bij de prematuurtjes word ook veel meer geschreven door de mama's. Wellicht zijn er daar moeders die tips e.d. hebben.

    Succes!
     
  9. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Mijn dochter was niet dysmatuur maar wel prematuur. Met 27 weken geboren en woog 1 kg. Ook wij hebben haar meegenomen met sonde op ons initatief. Mijn dochter heeft heel veel problemen gehad met krampen... Ze bleek ook reflux e hebben (verborgen) en wij hebben de voeding ingedikt met nutriton. En de M speen op de difraxfles. Dat hielp al een stuk. Ook hebben wij wat de sonde betreft deze eruit gelaten toen ze hem er uittrok. We dachten even kijken wat ze gaat doen. Op dat moment dronk ze van elke voeding 20-30 cc ofzo. Wij zijn haar gaan voeden naar behoefte en tussendoor een keer naar de HA om te kijken of ze niet uitdroogde en afviel. Na 3 dagen kon ze ineens wel alle voedingen zelfstandig drinken. Ze had nooit een honger gevoel ervaren omdat dat maagje altijd maar vol werd gestopt met voeding op de tijdstippen die we aanhielden. Dat was ze gewend en had niet de link dat je moet drinken om een volle maag te krijgen.
    Daarna zijn we blijven rommelen met de krampen en al dat lucht. We hebben toen nog van de spul tegen krampen gehaald maar daar werd het alleen maar erger van. We zijn toen van voeding veranderd. Ze kreeg nenatal en wij zijn toen nutrilon omneo gaan geven. Dit hielp ook al een heel stuk. Misschien kan dat nog verschil maken?
    Groetjes
     
  10. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL

    Ik heb op je gereageerd in de andere topic aangezien daar meer reactie's zijn bedankt!
     

Deel Deze Pagina