Baby niet ingedaald, wanneer bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door novemberzes, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Hoi, vandaag tijdens de controle (38+5) vertelde de verloskundige dat hij nog steeds niet is ingedaald en de kans op weeën er daarom niet in zit.
    Ik ben er al de hele ochtend over na aan het denken, maar dit betekent dus gewoon dat ik geen weeën kan krijgen zo lang hij niet is ingedaald?

    Heeft iemand dit ook wel eens gehad en heb je toen gewoon weeën gekregen?

    Groetjes :)
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Euhm... ik heb 3 niet-ingedaalde baby's gekregen. Hebben de indaling pas tijdens (eind) van bevalling gedaan. Ze blijven echt niet zitten ;). Bij mijn derde braken de vliezen eerst en heb ik nog uren plat op bed moeten liggen wachten ivm gevaar van uitzakken navelstreng.

    Zeker niet-eerste-kindjes dalen regelmatig niet in van te voren. Ik vind de opmerking van VK daarom ook op z'n minst opmerkelijk...
     
    Paardenbloem, Wanda68, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Maar jij hebt dus wel gewoon weeën gekregen bij de 1e twee?
    Ik vond het ook een gekke opmerking...
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Ik heb bij alle 3 vol in de weeën gezeten terwijl baby nog 'hoog' lag. Ik heb bij eerste en tweede verplicht op mijn li-zij weeën moeten opvangen om de indaling te bevorderen... Bij tweede had ik zelfs al 10 cm en waren vliezen nog niet gebroken, VK durfde ze niet zelf te breken omdat baby nog steeds zo hoog lag (met gevaar voor uitzakken navelstreng). Toen de vliezen opeens toch spontaan braken was het echt een enorm waterballet en is baby 'naar buiten gespoeld'. Ik heb haar toen echt abrupt voelen zakken.
    Bij derde kreeg een paar uur na breken van vliezen ook weeën, na 7 uur weeën was baby genoeg gezakt om weer te mogen staan/zitten/lopen.
     
  5. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Nou wat stom dan... Maar wel fijn om te weten dat je dus gewoon weeën kunt krijgen
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Wat een gekke opmerking van je vk. Ik weet niet beter dan dat baby’s (zeker bij een niet-eerste zwangerschap) zelfs in het laatste deel van de bevalling nog kunnen indalen.

    Andersom gaat het ook op: bij mij waren ze bijv alle drie vrij vroeg ingedaald (30-32 weken) maar ben niet te vroeg bevallen.

    Heel veel succes met je laatste loodjes en de bevalling straks, trouwens! :)
     
    Wanda68 en novemberzes vinden dit leuk.
  7. Mamavanfinnennoa

    2 feb 2021
    12
    7
    3
    Vrouw
    Bij mij zijn ze beide keren niet ingedaald geweest, dit gebeurde pas tijdens het persen! Beide keren gewoon spontaan begonnen met weeën. Niet indalen hoeft echt niets te zeggen over wanneer de bevalling begint!
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Hier was t inleiden daardoor wel een ramp. Hij was er totaal niet klaar voor: 5 dagen bezig geweest om 2 cm te krijgen om vliezen te breken. Toucheren een hel ook omdat alles hoog en droog lag zeg maar...

    Hij bewoog gewoon weg met zn hoofd tijdens toucheren en zelfs na vliezen breken hupte hij omhoog grr. Dus ja je kan idd pech hebben. Het niet indalen had hier wel gevolgen
     
  9. roever

    roever Niet meer actief


    Vreemde opmerking...
    Hier nu hoogzwanger van vierde kindje.. en echt, niet 1 is ingedaald geweest bij mij.
    Ook de eerste niet!
    En geloof me.. heb weeën zat gehad om ze allemaal op de wereld te zetten! ;)

    dus maak je daar aub niet te druk om :)
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  10. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    984
    113
    Mijn derde en vierde daalden ook pas tijdens de bevalling in.
    Vierde was om 20.30u nog niet ingedaald, om 22.00u was ze geboren, dus zo snel kan het gaan.
     
  11. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Huh wat een gekke opmerking, bedoelde ze niet wat anders? Alle 3 mijn kinderen zijn pas ingedaald tijdens de bevalling en toen had ik toch echt al weeën hoor. Volgens mij komt dat echt wel veel vaker voor.
     
  12. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Vorige week te horen gekregen dat de baby nog niet ingedaald was maar wel laag lag. Instructie was om zo snel mogelijk te gaan zitten mochten de vliezen breken. Bevalling kon gewoon beginnen, ze maakte zich ook geen zorgen omdat het de 2e is en ze 'weten dat het past'. Vind de opmerking dus erg vreemd. (Overigens ligt hij nu wel goed genoeg ingedaald).
     

Deel Deze Pagina