Baby wil niet slapen, valt heel moeilijk in slaap

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door KatiRogo, 29 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Beste Adrienne,

    Onze kleine man van 3 weken en 3 dagen doet het eigenlijk heel goed. Drinkt (flesvoeding, om de 3 uur) en groeit goed.

    Eerst was het verschonen, drinken en weer slapen. Slapend of half slapend kon ik hem dan in de wagen of wiegje neerleggen en hij sliep verder. Nu is hij steeds langer wakker, maar wil dan vervolgens niet slapen, blijft wakker en alert. In zijn wiegje al helemaal niet, op schoot uiteindelijk ook moeizaam. Het liefst wil ik hem overdag in zijn wiegje laten slapen, maar dat lijkt helemaal onbegonnen werk.

    Heb je mogelijk tips om hem te laten slapen en dan met name in zijn wiegje?

    Groetjes,
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
     
  3. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Bdds
    U hebt mij geciteerd maar zonder reactie
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het is vervelend voor je, je wil het liefst dat ze uurtje op zijn, en dan weer slapen. Maar het hoort er echt bij, ze slapen wat minder, ook al is er verder niets aan de hand. Natuurlik kan er van alles wel aan de hand zijn, van honger tot kou tot te warm. Baby's hebben wel graag warmte en contact met mama en papa, huid op huid is nog steeds heel belangrijk. Probeer er van te genieten en de boel de boel te laten. Zeker moeten ze leren om op eigen bedje te slapen, maar dat komt vanzelf wel. Eerst maar die basisveiligheid bieden.

    Succes, Adrienne
     
  5. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Bedankt! Idd veel huid op huid contact belangrijk, genieten wij ook van. We dachten en denken dat hij vooral boven in bed uiteindelijk het beste tot rust kwam, hij raakte uiteindelijk ook oververmoeid en kwam in onze armen ook niet tot rust.

    Nu weten wij waarom, onze Tobias kreeg steeds meer last van verstopping, kreeg buikpijn en kwam niet tot ontspanning. Een soort neerwaartse spiraal. Na een flinke poepluier voelden wij zijn lijfje ontspannen.

    Sinds gisteren begonnen met probiotica (ook in overleg CB). Even afwachten, vandaag al wat beter gepoept, beter geslapen en meer rust in zijn lijfje.

    Ik laat hem wegdoezelen in mijn armen en probeer hem dan in bedje te leggen, aaien hem en laat hem zo in slaap vallen.
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Probiotica
     

Deel Deze Pagina