Baby slaapt alleen in bed of auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mini25, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Onze kleine van 5 maanden slaapt alleen maar in bed en als we (lang) onderweg zijn in de auto. Hij slaapt bij de oma's ook in het campingbedje goed.

    Waar ik tegenaan loop is bijvoorbeeld op visite/verjaardagen. In de kinderwagen slaapt hij niet en wil heel de tijd rond zich heen kijken. Hij is dan doodmoe, maar kan de slaap niet vatten en gaat dan half jammeren/lachen.

    Hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik op visite ga/verjaardagen waarbij ik niet de mogelijkheid heb om een campingbedje mee te nemen en hem ergens rustig neer te leggen?
     
  2. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Tsja rekening houden met de slaapjes en zorgen dat je dan thuis bent zodat baby in bedje kan slapen of camping bedje mee.
     
    Logan vindt dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens. Hier eenzelfde kind. Nog steeds hetzelfde euvel. Die raakte ook totaal over de zeik als je dr dan maar meenam en ze niet kon slapen. Dan maar niet naar een verjaardag of een campingbed mee. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik naar haar ritme heb gekeken. Het is tenslotte maar tijdelijk.
     
  4. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Rekening houden heb ik ook altijd gedaan.
     
  5. KatoJipGimli

    KatoJipGimli Actief lid

    17 mei 2015
    214
    19
    18
    Slaapjes thuis laten doen en later of niet weggaan..zo heb ik het altijd gedaan (en nog steeds) erg saai op momenten maar liever een vrolijk, uitgeslapen kindje dan eentje die alleen maar aant jammeren is en vervolgens overprikkeld en de slaap ook niet kan vatten..
     
  6. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.791
    2.384
    113
    Limburg
    Ik hield ook rekening met de slaapjes. De oudste sliep nog in een campingbed midden in de woonkamer met een verjaardag, jongste een heel ander verhaal, die sliep ook alleen thuis in bed. Als we naar familie gingen die verder weg wonen nam ik de draagdoek mee, dan sliep hij wel. Sinds kort (hij is nu 2.4 jaar) kunnen we ook een nachtje blijven slapen.
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Aanpassen aan de slaapjes inderdaad.
    Mijn oudste dochter sliep / slaapt enkel in haar eigen bedje.
    Vergt wat aanpassingen soms maar liever dat dan een oververmoeid kind.
     
  8. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Blij jullie reacties te lezen, precies hoe ik er ook over denk! Bedankt!

    Er zijn mensen in m'n omgeving die zeggen dat ik hem juist mee moet nemen, zodat het een 'makkelijk' kind wordt. Maar ik ben er ook veel meer voor om met zijn ritme me mee te gaan zodat hij niet overprikkeld raak en daardoor niet meer kan slapen.
     
  9. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Maar het Is toch niet gek om een campingbedje mee te nemen en dat op iemands slaapkamer te stallen zodat hij een rustig plekje heeft, dat kan eigenlijk altijd wel. Of is dat dan ook te onrustig voor hem?
     
  10. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Als het thuis wordt gevierd kan dat prima idd! Maar i.v.m. grote familie, worden verjaardagen vaak in een zaaltje gevierd.
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Een makkelijk kind maak je niet, heb ik ervaren na 3 totaal verschillende kinderen. Een kind is zoals het is.
    Mijn oudste namen we overal mee naar toe, legden we op een kleedje op de grond midden in een drukke kamer en hij sliep. Of hij sliep gewoon een dagje niet, en dan wat langer 's nachts.
    De tweede had al meer ritme en regelmaat nodig, maar sliep wel eens in de maxi cosi en ook in de kinderwagenbak.
    Maar de derde sliep sowieso al heel weinig, huilde veel, en als ik hem meenam was het echt drama, ook de dagen erna. Ik was al blij als hij eens in zijn eigen bedje sliep, dus geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem ergens mee naar toe te nemen.
    En toch zijn wij dezelfde ouders, en zijn we heel makkelijk met de kinderen.
    Het kan me nog wel eens boos maken als ik dat ergens lees: gewoon je kind meenemen, daar worden ze makkelijk van.
    Dat zei ik ook ja, toen ik alleen de oudste had, en na de tweede ook nog wel, maar ik heb ervaren dat het voor een kind veel fijner is om te erkennen dat het misschien wat minder makkelijk overal mee naar toe gaat en dat sommige kinderen het beste in hun vel zitten als er extreme structuur en regelmaat is.
    Nu is mijn zoontje 2,5 en gaat hij overal mee naar toe. Hij slaapt in andere bedden, op andere plekken, over het algemeen speelt hij lief. Ik vind hem nu best makkelijk, terwijl we de eerste 1,5 jaar hem nergens mee naar toe konden nemen.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ook zo, alles om de slaapjes plannen.
     
  13. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Tegen mij is dat ook gezegd, maar mijn kleine man slaapt niet in de wandelwagen. Een campingbedje gaat nog maar als er een verjaardag is in een zaaltje, regel ik oppas. Ik vind het belangrijk dat hij zijn slaap krijgt want hij heeft die hard nodig. Zo is mijn leven wel een beetje saai, maar so be it. Wij zijn degenen die anders met een ontregeld/chagrijnig kind zitten. Een ander ziet hem een paar uurtjes. Makkelijk praten vind ik dat.
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Mijn zoon is op zich een makkelijke slaper maar het moet wel een bed zijn. Maakt niet uit waar dat bed staat of dat het anders is dan zijn eigen bed, als het maar een bed is. Wat was ik jaloers als ik al die andere ouders zag die op vakantie met een slapend kind naast het zwembad zaten of in de wagen in het restaurant! Wij moesten altijd terug naar de kamer want er was voor hem altijd veel te veel te zien en slapen ho maar! :cool:
     
  15. Moogletje

    Moogletje Lid

    31 mei 2016
    32
    2
    8

    Heel herkenbaar.
    Ik plande alles om de slaapjes heen...
    Heel af en toe dagje uit met kans om in de auto te slapen en in de avond rust en op tijd naar bed.
    Campingbedje meenemen of slapen in ledikant is de enige optie hier geweest en nog steeds met 14 mnd. Nu gelukkig alleen nog een middagdut. Succes!
     
  16. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.322
    1.344
    113
    Wij plannen alles om zijn dutjes heen. En als er iets precies tijdens zo'n dutje valt dan gaan we of niet of één van ons blijft thuis.
     
  17. Lies30

    Lies30 Fanatiek lid

    1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Dat is zo leuk hè.. wat mensen wel niet allemaal vinden!
    Als ouders weet je het het beste, overprikkelen heb je inderdaad geen fluit aan.
    Je baby wat meer meenemen en langer blijven komt wel als hij wat minder slaapt ;)
    Ik vond trouwens ook verjaardagen verschrikkelijk omdat iedereen hem dan wilde vasthouden :eek: heel handig familie op afstand..
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    We kunnen dr meenemen maar de kans dat ze gaat slapen acht ik vrij gering, ze vindt alles machtig mooi en wil alles zien en horen. Dus we gaan of heel kort, of niet, of hebben oppas. Ik ga niet proberen een kind te forceren (wat je toch niet gaat lukken) om te gaan slapen tussen tig man waarvan ze t merendeel niet kent of in elk geval niet kan plaatsen. Verder slaapt ze overal als t maar een beetje rustig is, zij zou ook bij t zwembad in slaap kunnen vallen mits t maar saai genoeg is.
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Rekening houden met de slaapjes inderdaad, hier 1 kind die in een bed en in een auto slaapt en de ander slaapt echt alleen in een bed...dagje efteling was dan ook een drama.
    Verder plan ik alles buiten de slaapjes om.
     
  20. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Mijn baby sliep zelfs zelden in de wagen en maxicosi. Maxicosi is geloof ik 2 x gebeurd en de wagen ook maar weinig. Na een maand of 3 zelfs helemaal niet meer. Had ook een ventje die 1 uur wakker was en dan weer een dutje moest doen.
    Ben de eerste 6 maanden bijna niet weg geweest. Veel gezeik over me heen gekregen van anderen.
    Sliep hij nou nog zoveel?
    Liet ik me nou zo onwijs beperken?
    ik moest gewoon weg gaan dan sliep ie toch een x niet!

    Joe wat kon ik daar overstuur van zijn zeg. Dat eeuwige beter weten van anderen.
    Hij is nu 11 maanden en doet nog 2 slaapjes en de enige waarbij hij in een camping bedje slaapt is mijn moeder. Ik probeer het niet eens bij een ander. Pas mijn bezoek tijden er gewoon op aan.
    Denk trouwens dat hij in een rustige ruimte wel in z'n eigen bedje zal slapen hoor. Ik heb er gewoon geen zin in. Alles mee sjouwen voor een beetje visite haha

    Lange dagjes weg zal hier nog wel even een dingetje zijn. We willen als hij ruim een jaar is een dagje naar de apenheul. Als hij dan nog 2 dutjes doet dan ga ik weg tijdens de ochtend dut en probeer ik terug te rijden tijdenu de middag dut.....Ben benieuwd of da gaat
     

Deel Deze Pagina