baby slikt veel en haalt dan geen adem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Hallo,
    Ik ben opzoek naar moeders die zich hier in kunnen vinden.

    Yinthe slikt heel veel en hard en dan stopt ze een tijd met ademen, dan ineens is het een hap naar lucht en begint ze vaak heel hard te huilen. Ik heb dit met de kinderarts besproken en die zegt zolang ze het zelf oppakt is het goed (daar was ik ook wel achter) maar ze heeft het steeds vaker op een dag. Herkent iemand dit?
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Even kort, maar zou het verborgen reflux kunnen zijn?
     
  3. Lovel

    Lovel Actief lid

    16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Verborgen reflux dacht ik ook meteen aan inderdaad. Mijn dochter doet dat ook en zij heeft verborgen reflux
     
  4. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn dochtertje ook, heeft verborgen reflux. Ze heeft zelfs 5 dagen aan de monitor gelegen omdat ik ongerust was door het even niet ademhalen. Ze heeft ook koemelkallergie erbij.
     
  5. laura123

    laura123 Fanatiek lid

    18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ook. Alleen gaat daarna niet huilen? Maar vind het wel eng hoor lijkt soms net of hij geen adem meer krijgt
     
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ik sluit mij bij jullie aan....
    Mijn dochtertje heeft dat ook zo vaak, ook tijdens het slapen. Ze wordt dan half stikkend wakker en zet het daarna op een krijsen.
    Van de arts Nexium gekregen, maar dat houdt ze niet zo goed binnen.
     
  7. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Wat ben ik "blij" dat ik niet de enige ben.. ze haalt soms ook zo piepend adem! Kinderarts zegt dat het goed is maar mensen schrikken zich dood als ze haar vast houden en ze doet dat.
    Is het vaak ook in combinatie met kma?
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Reflux en KMA komen regelmatig samen voor, maar hebben meestal geen oorzakelijk verband.
    Als je buiten de refluxklachten dingen ziet die op een koemelkallergie duiden, is het wel verstandig daar even verder naar te kijken.

    Op basis waarvan zegt de KA dat het goed is? Als in: met de luchtwegen is niets mis? Dat kan wel zo zijn, maar als het verborgen reflux is, is het wel verstandig er iets mee te doen. Eerst even de leefregels goed toe gaan passen, als dat niet helpt, verder kijken of medicatie dan toch nodig is.

    Leefregels:
    vaker kleinere voedingen per dag (wij zaten hier toen op 60+2/90+3)
    goed laten boeren tijdens en na de voeding
    zo rechtop mogelijk voeden
    na de voeding minimaal een kwartier, maar vaak liefst nog langer, rechtop houden, (draagdoek is een fijne dan!)
    bedje flink ophogen bij het hoofdeinde (onder de poten. En dan echt meer dan een cm of 10)
    evt over naar buikligging
    voeding indikken
     
  9. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Ka zei inderdaad verborgen reflux. In principe volgen we alle leefregels op. Ze hoett geen medicijnen omdat ze niet de hele dagen door huilt. Alleen wanneer ze echt honger heeft en met maagzuur slikken. Dit komt denk ik 4 x per dag voor.
    Hij zegt dat babys dit vaker doen en dat als ze het zelf oppakken het goed is anders zit je al snel met holding breath spell.

    Ze krijgt hier 5 x150 maar drinkt vaak 120 en ingedikt met 1, 5 schepje johannesbroodpitmeel
     
  10. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    150 is wel echt veel op deze leeftijd, als reflux een probleem is, dus ik zou gewoon standaard naar 120 teruggaan, als ze dat zelf ook aangeeft blijkbaar.
    Ze huilt dan idd niet veel, dus dan lijkt medicatie mij ook niet echt nodig. Zorg wel dat je de leefregels toepast, zodat niet door ongemerkt meer maagzuur dan je in de gaten hebt, de slokdarm verbrand door het zuur.
     

Deel Deze Pagina