Baby spuugt veel soms tot de volgende voeding aan toe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door me1989, 15 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.984
    662
    113
    Mijn zoontje van ruim drie maanden krijgt alleen nog borstvoeding. Hij spuugt daarna erg veel, soms nog tot de volgende voeding drie uur later aan toe. Soms hoor je niet eens dat hij spuugt. Hij lijkt er ook geen last van te hebben, maar je kan de spuugdoeken regelmatig uitknijpen zo nat worden ze.

    Overdag slaapt hij erg slecht, snachts slaapt hij prima. Misschien heeft het er iets mee te maken?!

    Ik herken dit niet van mijn andere kinderen en het consultatiebureau kon me ook niet vertellen hoe het kan.

    Moet ik me zorgen maken of zal het vanzelf wel over gaan?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
    Als hij er geen last van heeft kan het geen kwaad. happy spitter wordt dat ook wel genoemd.
    Als er meer problemen zijn, is het verstandig om eens een lactatiekundige te laten komen. Kan bijvoorbeeld komen door overproductie.

    Lekker veel rechtop houden in de draagdoek kan nog wat helpen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.984
    662
    113
    Hij lijkt er inderdaad geen last van te hebben, maar misschien dat hij slecht slaapt, omdat plat liggen niet fijn is, omdat het hoog zit?

    Zijn gewichtscurve ging iets minder steil omhoog, maar hij ziet er prima uit.
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier ook zo eentje gehad de jongste. Die liet het zonder enig notie ook zo uit z’n mond lopen zonder een kick te geven. Ik werd er niet goed van. Maar hij was ook een gulzig snelle drinker aan de borst dus ik denk ook nog steeds dat hij regelmatig gewoon veel te veel dronk en wat teveel was dat er weer uit kwam. We hebben heel wat gewassen.
    Als hij snachts goed slaapt dan lijkt het me ook zeker dat hij geen last heeft anders zou hij dan ook niet slapen. En snachts ook met nachtvoedingen had hij er ook minder last van maar denk ook omdat ze dan gewoon stil liggen. Dus dan hoeft de kringspier van de slokdarm ook minder z’n best te doen om het binnen te houden.
    Dus zolang ze goed groeien en er geen last van hebben is het vooral irritant dat je er veel was van hebt.
    ik heb opgeven moment slabbetjes aan geschaft dat ik hem niet constant om hoefde te kleden en overal lagen er spuugdoeken;)
     
  5. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    #5 Neskio, 15 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2021
    De jongste hier spuugde ook veel en met veel kracht kon regelmatig hem en mezelf verschonen (ondanks alle hydrofiele doeken die ik gebruikte ter bescherming) zoveel kwam er terug . Na 4 maanden toen ik weer moest werken ben ik gestopt met borstvoeding maar met de kunstvoeding was het net zo erg. Toen overgestapt op hero comfort en dat was wel iets beter maar spugen bleef aanhouden totdat we gestopt zijn met flesvoeding rond zijn eerste verjaardag. Ik heb heel wat af gewassen... hij is altijd goed gegroeid ben nog wel naar het cb geweest omdat het soms echt op projectiel braken leek maar omdat hij goed groeide hebben ze verder geen actie ondernomen.
     
  6. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Mijn oudste spoog ook zoveel, maar had er geen last van. Bij mijn jongste was het echt reflux met de bijbehorende klachten. Je zou johannesbroodpitmeel kunnen geven en kijken of het slapen overdag dan verbeterd.
    Bij beide jongens was het spugen rond de acht maanden opeens verdwenen. Tot die tijd zaten ze standaard met een hydrofiele doek om hun nek, omdat ik bleef wassen. Spuugdoekjes nooit gebruikt, die waren te klein om de enorme hoeveelheden melk op te vangen.
     
  7. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Hier ook in het begin een slechte slapen en extreem veel spugen. Bleek reflux te zijn. Toen mijn zoontje medicatie kreeg ging het slapen een stuk beter.
     
  8. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter was ook een spugertje, ze had er zelf geen last van. Zij kreeg flesvoeding en bij haar hielp het wel om vaker kleine flesjes te geven en met een kleine speen, maar hoe je dat met borstvoeding kunt regelen weet ik niet.
    Het werd echt erg toen ze leerde rollen, gerust een uur na een voeding kwam er nog een hele guts als ze op haar buik rolde. Gelukkig leerde ze vrij snel zitten, toen was het over.
     
  9. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.984
    662
    113
    Misschien een domme vraag hoor, maar als het wel reflux zou zijn, dan zou hij er toch wel duidelijk pijn/last van moeten hebben?
     
  10. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Mijn zoontje had er vooral last van als hij neergelegd werd. Dus zolang hij rechtop zat in de draagzak of wipstoel was het een super vrolijke baby. Maar alles met liggen; met name slapen was een drama. Heb de eerste maanden geen box kunnen gebruiken. Ligt er dus aan wat je bedoeld met last. Veel babies hebben er vooral last van met slapen, omdat dan voeding omhoog komt. Toen hij medicatie kreeg en zijn voeding was ingedikt kwam het niet meer omhoog en sliep hij gewoon normaal.
     
  11. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.984
    662
    113
    Overdag lijkt dit bij ons zoontje wel zo te zijn, maar na 20.00 uur pikt hij het dan weer wel om neergelegd te worden en dan slaapt hij als een roosje..
     
  12. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Hmm dat is wel bijzonder, maar laten uitzoeken kan nooit kwaad..
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Hoe voed je precies? Geef je beide borsten bij elke voeding? Zo niet dan zou je kunnen proberen om het bij een borst te houden en Kijken of hij daarmee wel voldoende binnenkrijgt.
    Mijn derde kind kreeg ook erg veel binnen en ik Zette een wekker op 6 minuten. Dan haalde ik hem los en hield hem overeind en liet het even zakken. Pas na een paar minuten keek ik of hij echt nog trek had en vaak bleek het dan toch voldoende Terwijl als ik dat niet deed dan dronk hij echt te veel en kwam het later weer eruit
     
  14. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.984
    662
    113
    Overdag komt hij nog elke drie uur en dan doe ik beide borsten inderdaad. En dan is hij evengoed meestal binnen 10 minuten klaar. Als hij snachts komt krijgt hij wel maar 1 borst, omdat er dan meer tijd tussen zit en er dus meer in mijn borst zit.
     
  15. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had ook alleen overdag last van de reflux Snachts sliep ze al snel door. Kan zeker.
    Ze kreeg met 12 weken nexium. Daarnaast speciale voeding ivm koemelkallergie
     

Deel Deze Pagina