Baby steeds wakker door geluid, oa door peuter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Weereennieuwemama, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hi mamas,

    Mijn oudste zoon van bijna 4 had dit ook: snel wakker door geluiden. Niet door monotone geluiden, maar wel door normale maar plotse leefgeluiden (bv vaatwasser uitruimen).

    Mijn oudste lag in een kamer grenzend aan de keuken, dus redelijk logisch misschien als je met borden klettert. Maar mijn jongste van nu 8 weken ligt ineen goed geisoleerd nieuwbouwhuis in zijn eigen kamertje en wordt dan alsnog steeds wakker als mijn oudste beneden speelt. Er klettert natuurlijk weleens wat om, maar ookvan blokjes die over de grond rollen wordt hij vaak wakker. Verder rent (stampt) mijn oudste regelmatig door het huis en schreeuwt dit testosteronbommetje inzijn enthousiasme nog weleens. Ik vermaan hem dan, maar wil hem ook niet teveel begrenzen in zijn normale peuterspel matuurlijk.

    Mijn jongste lijktsuper gevoeligvoor geluid. Herkennen meer mamas dit? En hoe gingen jullie hiermee ommet een luide peuter?

    Ik zou willen dat hij van de 1 op andere dag zachter was en daar zijn we ook wel mee bezig, maar het lukt hem blijkbaar nou eenmaal nog niet of hij heeft er gewoon geen zin in.

    Verder loop i overdag dus op eierschalen en wil het liefst dat visite dit ook doet. Net kwam oma nog langs en die houdt daar geen rekening mee en meteen is mn jongste wakker en huilt. Ik troost hem, hij valt weer in slaap en dit herhaalt zich daan een paar keer.

    Overdag is hij vaak na 20 tot 30 minuten na wakker worden alweer toe aan bed en kan weleenszn hele wakkere tijd mooperig zijn.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is ook een lichte slaper. Met een luidruchtige peuter en kleuter is het een drama zo in de vakantie... Ze is 8 maanden en wennen doet het niet.

    Als ik bezoek zou hebben waar ze van wakker zou worden omdat er geen rekening wordt gehouden dan zou ik daar niet echt op zitten te wachten. Als oma vaak langs komt zou ik vragen of zij de oudste even gezellig mee neemt naar de speeltuin als de baby slaapt.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.703
    42.533
    113
    Ik denk dat op eierschalen lopen helemaal niet werkt. Lijkt mij ook heel frustrerend voor je peuter. Hier mag ook niet gegild worden hoor, maar als ze met de houten treinbaan bezig zijn maakt dat ook wel wat herrie op een houten vloer.
    Ik denk dat de baby er toch het beste aan kan wennen. Van visite en bezoek kun je dat ook niet verwachten. Ik krijg zelf altijd de kriebels als je in een gewoon huis waar boven een baby slaapt niet eens mag ademhalen beneden en moet fluisteren.

    Je kunt proberen een bepaald muziekje op de babykamer aan te zetten zodat het geluid van beneden niet meer opvalt.
    Maar ik vraag mij af hoe er dan geisoleerd is, want in een "gewoon" huis hoor je dat echt allemaal niet zo hard boven.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Mijn zoontje is ook een lichte slaper.. Wordt van alles wakker overdag (gelukkig niet meer 's avonds/'s nachts,dit was voorheen wel zo)
    Wij hebben een jaren 30 huis en is ook best wel gehorig, liep ook vaak op eieren toen hij jonger was en nog een aantal keer per dag sliep.
    Het is nog steeds niet beter geworden maar omdat hij nu nog maar 1 slaapje per dag doet valt het wel mee. Heb me ook vaak opgevreten door bezoek die hier geen rekening mee hield. Mijn zoontje sliep ook gewoon niet meer als hij eenmaal wakker was dus extra vervelend. Deed er ook alles aan om het te voorkomen. Geen tips dus.. Wel herkenning.
     
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Iets van monotoon geluid afspelen in/naast de kamer, zoals white noise. Dan gaat ie misschien daarop concentreren en vallen de omgevingsgeluiden weg. E. heeft maaaaanden met stofzuigergeluid geslapen, anders werd ze niet rustig en kon niet slapen.
     
  6. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier ook lichte slapers die van ons en elkaar wakker werden. Ze zijn er nooit aan gewend, ook op het kdv was slapen (en vooral: in slaap blijven) altijd een klein drama. Toen ik zwanger was van de derde hebben we de babykamer maar gewoon op zolder gemaakt, zodat de baby zo ver mogelijk weg lag van het omgevingsgeluid. Beste move ooit!
     
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijn peuter hoeft ook helemaal niet op eierschalen te lopen hoor, ik heb meer het gevoel dat ik dat zelf moet doen, omdat hij anders wakker wordt. Nadeel van dat mijn peuter gewoon z'n ding kan doen (maar niet gillen in huis) is dus dat baby veel wakker wordt.

    Wb dat wennen: hij is al oververmoeid door dat vele wakker worden. Hij is er nu in ieder geval nog niet aan gewend.
     
  8. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Lastig he! Hij wende er dus ook niet aan? Mijn oudste wende er ook nooit aan hoor. Nu inmiddels met 3.5 jaar wel een goede slaper snachts.
     
  9. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    De hele tijd liet je dan white noise aan staan? Kan weleens proberen, moet er dan even een apparaatje voor kopen, anders ben ik continue m'n telefoon kwijt haha.
     
  10. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Slim inderdaad!
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben een open trap in de woonkamer en op de overloop geen deur.
    Dan hoor je de geluiden van beneden toch wel erg duidelijk hoor. Terwijl we in een "gewoon" huis wonen.
    Als we een avondje de vrienden over de vloer hebben. Gaat geregeld de babyfoon af. ;)
     
  12. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Geen idee, door buizen ofzo? Parketvloer, zoontje tikt even tegen de verwarming, gaat naar de wc en de deur waait dicht etc etc.
     
  13. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ja, in het begin de hele tijd, denk dat hier 16u per dag stofzuigergeluid was. Nu slaapt ze zonder, dus het is niet dat ze er afhankelijk van worden. Je hebt zelfs volwassenen die met white noise slapen, helpt vooral als je tinnitus hebt. Was wel blij na 16 weken dat ze op haar eigen kamer ging slapen, want ik vond die stofzuiger minder leuk :) op Amazon hebben wij zo'n machinetje gekocht, maar je zal ze op bol.com ook wel vinden. Je kon er ook een sd kaartje insteken, want met stofzuiger zat nergens standaard bij.
     
  14. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Nee.. Als ik bijvoorbeeld tijdens zijn middagslaapje boven iets moet pakken dan wordt hij wakker van het geluid van de trap. Dus zo licht slaapt hij overdag. 'S avonds en 's nachts gelukkig geen probleem. Maar we regelen op vakantie bijvoorbeeld wel altijd een hotel met een aparte slaapkamer erbij want anders is het geheid problemen. En dan alsnog moeten we super zachtjes doen omdat alles daar gelijkvloers is.
     
  15. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #15 Kristel86, 16 aug 2019
    Laatst bewerkt: 16 aug 2019
    Hoe oud is je zoontje? :) (Of kijk ik ergens overheen?)
    Onze oudste dochter had dit probleem ook heel erg; in slaap komen kostte altijd heel veel tijd en als ze dan eenmaal sliep was ze van elk kraakje of piepje alweer wakker. Nu had zij sowieso een erg rommelige start wegens reflux en koemelkallergie, waardoor slapen al nauwelijks ging (door de pijn), maar toen ze eenmaal klachtenvrij was - na 3 maanden - bleef slapen een issue. Wat hier uiteindelijk geholpen heeft was inbakeren. Ik was er eigenlijk al te laat mee om ermee te beginnen (ik kende het eerder niet), maar ik was zo wanhopig om mijn meisje zo te zien worstelen met haar slaap... Ze sliep direct binnen 5 minuten en heeft 1,5 uur geslapen, waar ze eerst 1,5 uur nodig had om in slaap te komen (met hulp van ons) en het nooit langer dan 15-20 minuten volhield. Sindsdien sliep ze heerlijk en is langzaamaan de grootste slaapkop ooit geworden waar je een kanon naast kan afschieten ;) (Toen haar zusje geboren werd en veel huilde de eerste maanden, sliep ze overal al doorheen)
    Inbakeren was hier dus de oplossing, maar ja, het is dus wel even afhankelijk van de leeftijd...
    Ik ben overigens heel snel van het inbakeren overgegaan naar een gewone, mouwloze, slaapzak waarvan ik de armsgaten dicht maakte. Zo heeft ze uiteindelijk tot een maand of 6/7 nog geslapen.
     
  16. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    8 weken, gecorrigeerd 5 weken. Mijn zoon spuugt ook veel, hij krijgt nexium sinds 2 weken. Inbakeren doen we ook al. Of hij kma heeft weet ik niet naar ik eet sinds een week voor hij werd geboren koemelkvrij omdat m'n oudste dat ook had en ik veel allergieën heb.
     
  17. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik ga het zoeken, bedankt!
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Je hebt ook Ewan t schaap schijnt ook wat te zijn. Hier een refluxer met lactose intolerantie, die heeft de eerste 6 weken helemaal rot geslapen, max was 7 minuten aaneen. (Wij dus ook)

    Verknocht aan de speen maar elk krampaanval (dat waren er nogal wat) speen kwijt, wil speen hebben...huilen etc. Eenmaal op frisolac was t extreme gehuil over omdat ze geen krampaanvallen meer had (veel lichtere voeding minder lactose) wel krampjes maar niet die zware aanvallen meer die ze sinds dag 1 had. Die had wat in te halen en sliep als een blok beton. Nu nog steeds, kan met een klopboormachine onder haar kamer aan de gang gaan en ze slaapt. Alleen de eerste 20 minuten moeten we dr ongestoord laten gaan, niet mee bemoeien ff uitratelen. Nu is dat gekwebbel en fantasiespel, voorheen was dat gehuil (niet gekrijs maar huilen). Dus dan zijn we even wat stiller en daarna niet meer.

    Oma redeneert waarschijnlijk nog uit de methode dat je gewoon moet kunnen leven in een huis omdat je anders niks meer kan doen rond slaaptijden. Continue op eieren lopen beperkt je enorm, tuurlijk kan t niet anders dan zei t zo.

    Maar probeer het eens met een spuugdoekje met je luchtje er aan. Draag die op je huid (je hebt er ongetwijfeld enorm veel van) en geef die eens mee naar bed. Kost niks en hier werkte t super goed om wat meer rust te geven. (En overal wel te regelen) Die kleintjes reageren nog heel erg op luchtjes namelijk en niets is zo heerlijk als mama/papa luchtje. Pas later kreeg ze dr eigen knuffie maar die spuugdoeken waren hier een hit. (Bedoel die kleine katoenen ter grootte van een katoenen vaatdoek).

    Ik maakte me met whitenoise juist druk dat als ie stuk ging of je m vergat dat je dan dus een probleem had. Mede door de ervaring dat dochtertje van vrienden niet sliep bij een ander merk stofzuiger.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Heb je misschien nog een oude telefoon met bluetooth? Van een bluetoothspeaker kan je later ook nog plezier hebben. Onze oudste was net als de jongste ook een slechte slaper. Maar wij hadden een buurvrouw die piano speelde. Boven was dat goed hoorbaar, beneden niet. Maar we wisten altijd dat ze aan het spelen was doordat hij dan ineens erg goed sliep. Misschien is dat wat prettiger om naar te luisteren dan monotoon geluid.
     
  20. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar!!! Mijn oudste mag niet gillen maar wel spelen. Wil hem niet zijn enthousiasme ontnemen. Maar ik ga wel vaak een spelletje met hem doen ofzo. Of kleuren.

    De jongste slaapt in bed ook maar kort en wordt echt van alles wakker. Hij slaapt nu vaker beneden, als hij op zijn buik ligt (bij mij beginnen) en dan diep slaapt kan ik hem in de wagen op zijn buik leggen. Meeestao slaapt hij dan goed verder maar soms ook niet

    Als hij moppert na een kort slaapje laat ik hem bij mij verder slapen.
     

Deel Deze Pagina