Baby tandjes poetsen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Wolky84, 20 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ons zoontje is morgen 5 maanden.
    Bij 3,5 maand kreeg hij zijn eerste tandjes; onder, twee tegelijk. Inmiddels zijn die parelwitte vierkantjes helemaal door. (Zoooo schattig!)
    Toen zijn tandjes doorkamen heb ik baby-tandpasta gekocht. Poetsen gaat op zich goed. Maar....
    Onze zoon valt de laatste tijd bij zijn fles van 19.00 in slaap. Ik leg hem dan slapend in bed waarna hij heerlijk verder slaapt. Nu is onze zoon al heel lang niet gekomen voor een late avond voeding. Hij komt pas later in de nacht. Eerder voeden heeft geen zin; dan komt hij alsnog in de nacht. Dit is voor ons prima; we weten niet beter.
    Alleen tandjes poetsen schiet er nu dus daardoor heel vaak bij in.....want 's nachts denk ik daar niet aan en wil ik hem ook niet meer wakker maken dan nodig. En nu hij zijn eerste fruitjes krijgt weet ik niet of ik me daar zorgen om moet maken.

    Hoe doen jullie dit?
    Ik lees overal poetsen na laatste voeding maar dat lukt hier dus niet. Zal ik het dan gewoon ergens in de ochtend of middag doen?

    Bij het CB zeiden ze al dat ik me niet te druk moet maken omdat ze nog amper suiker krijgen op ff fruit na.

    Benieuwd hoe jullie dit doen!
     
  2. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik poetste wel 's avonds, maar daarna dronken mijn kinderen nog wel uit de borst. Dan vielen ze inderdaad in slaap, dus wilde het niet daarna doen (en vaak dronken ze 's nachts ook nog wel op die leeftijd ;) ).
    Maar 's ochtends poetsen lijkt mij ook niet zo'n probleem, als je het maar niet vlak na het fruit eten doet.
     
  3. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier heb ik ff met dezelfde vraag gezeten, maar uiteindelijk toch besloten om het na de avondfles te doen, ook al is hij in slaap gevallen. Hij wordt door het tandenpoetsen wel even wakker, maar slaapt eigenlijk meteen weer in als ik hem dan in zijn bedje leg. En na de avondfles (19.30 uur) is de langste tijd dat hij zonder eten is (wordt in de nacht ergens tussen 1 en 4 wakker voor een nachtfles), dus voor mijn gevoel kan de tandpasta dan het best zijn werk doen.
    En mocht het toch een keer niet lukken in de avond qua poetsen dan poets ik zijn tanden gewoon alsnog de volgende ochtend.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Joh, het gaat om 1 keer per dag poetsen, waarom doe je het niet lekker 's ochtends? Als de tandpasta maar even kan inwerken! Ik zat met dezelfde vraag, mijn tandarts gaf aan dat je het beter 's ochtends kan doen (na de voeding) zodat het lekker lang kan inwerken. 'S avonds na de avondfles is volgens hem slechter als voor de avondfles, omdat de zuren dan goed op elkaar kunnen inwerken. Je moet max een half uur wachten na de avondfles met poetsen. Nou geloof me, mijn zoontje is allang in dromenland als hij de fles op heeft.

    Ik poets nu 's ochtends na zijn ontbijt en 's avonds na zijn avondeten. 1.5 uur later krijgt hij een flesje en is het gelijk naar bed. Binnenkort is het toch afgelopen met die fles.
     
  5. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Thanks meiden voor jullie aanpak en ervaringen!
    Doe het nu gewoon in de ochtend. En zodra het er meer worden poets ik voor de bedtijd fles wel nog een keer. Loopt wel los!
     

Deel Deze Pagina