Baby te klein geschat, zorgen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roxy1994, 12 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    Hoii, kom net bij de verloskundige vandaan voor een 3d echo (29+2) en dacht ik vraag eens naar haar groei/gewicht. Nou werd ze geschat op 26+4. Dus gewoon bijna 3 weken achterstand, ik maak me nu meteen helemaal zorgen en ben in totale stress. Wordt zo gebeld door het ziekenhuis door de gynaecoloog voor een echo afspraaak.... helemaal in de stress. Iemand (goeie) ervaring??
     
  2. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    En hoe is het afgelopen? 3 weken terug is wel veel. Hoop dat het meeviel.

    Bij mij bleek alleen het hoofdje destijds te groot te zijn. Tja doe je ook weinig aan. Heb alleen wel eens gehoord dat teveel stress er voor kan zorgen dat kindjes minder goed groeien... Geen idee of dat voor jou ook geldt. Verder kun je weinig eraan doen toch?
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    hoi, geen ervaring hier, maar ik wil je wel sterkte wensen met t wachten. Was t bij een pret echo buro, of ook een echte praktijk, heb namelijk weleens gehoord dat bij alleen pret echo ze minder goed meten en zo. Hopenlijk wordt je snel gerust gesteld.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  4. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Te klein hoeft niet per se iets te betekenen. Zijn jullie zelf misschien ook wat kleiner dan gemiddeld? Wij zijn zelf beide erg grof en breed en ons zoontje zat op p100. Tja. Ik keek daar niet zo van op. De bevalling viel enkel wat tegen.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  5. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    Moest meteen naar bet ziekenhuis 2 uur ctg gehad dat was in orde. Wel eng dat ze qua groei op p5 zit.. was trouwens bij mn verloskundige die pretecho

    Ik zelf ben 1,59
    En vriend 1,78 maar dit is wel erg klein als 95% groter is.. morgen weer een groei echo, en daarna weer aan de ctg. Daarna bespreken hoe en wat....
     
  6. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Nou sterkte! Maak je niet teveel zorgen. Je kunt hier toch niks aan doen nu. Heb vertrouwen hoor!!
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Hoe was de groei ten opzichte van de 20 weken echo?
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik heb 3 positieve ervaringen :)
    Ook kleine kindjes, mijn jongste trok bij na 28 weken op de P10 en met de volgende echo's uiteindelijk steeds p25 of meer. Zij is het meest positieve verhaal ;)

    De oudste was vanaf de 20 weken echo al te klein en ging echt op en af ook onder de curves... Zij lag ook meerdere weken achter en ik werd dus medisch en moest de 2 wekelijkse groeiecho's. Soms wat meer controles. Vanaf mijn verlof groeide ze beter en mocht ik haar voldragen tot 40+6, toen wilde ze niet langer wachten en werd ik ingeleid.

    De tweede was pas met 28 weken een echo wegens dwars ligging. Die was mis... ze lag 4,5e week achter terwijl bij de 20 weken echo alles goed en gemiddeld was. Dus doorverwezen naar de gym en vele echo's en ctg's gehad. Was uiteindelijk 2x per week in het ziekenhuis, maar behalve de groei en minder vruchtwater was alles goed. Met 38 weken bleef de groei hangen en moest ze komen door inleiding. Haar placenta bleek maar 1/3e van wat hij hoorde te zijn. Ze drinkt meteen goed, moesten haar wel bijvoeden en moest een nachtje blijven, maar hoefde niet in de couveuse en mocht de volgende dag lekker mee naar huis.

    Nu dus 3 gezonde meiden na wel rollercoasters van zwangerschappen, maar het is dus bij allemaal helemaal goed gekomen zonder veel gekke dingen of gezondheidsklachten!

    Hopelijk trekt jou kleintje mooi bij!
     
    hummeltje5 en Roxy1994 vinden dit leuk.
  9. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Sterkte! Je bent in ieder geval in goede handen bij de gyn, fijn dat ze er bovenop zitten en dat ze vandaag weer gaan meten etc.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  10. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    Jaa geen idee dus?? Volgens mij was het toen wel oke? Toen zei ze dat alles er keurig uit zag.
     
  11. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    Fijn dat jij goede ervaringen hebt!! wel eng zeg allemaal. Zover ik me herrinner was alles met de 20 weken echo nog prima in orde. Deze mevrouw ligt ook in een dwarsligging. Gister volgens mij stuitligging. hoofd tegen mn ribben aan iig. ben nu weer in t ziekenhuis an t wachten voor de echo 10:30 ben ik aan de beurt. Ze had verteld dat de doorbloeding of bloedtoevoer in de aders van de hersenen goed was maar die van de navelstreng was te hoog wat voor weerstand kan zorgen(????) heb niks kunnen vragen want was helemaal even van de kaart. Ging namelijk heen voor een leuke 3d echo en die eindigde dus zo. Na de echo moet ik weer 2 uur aan de ctg en daarna hoor ik verder.. hoop eigenlijk dat ze wat krom lag oid dat de meting niet klopt. Maar ook met de 20 weken echo zei ze al dat ze een bescheiden hoofdje had, niet te klein dus maar ook lang niet groot b
     
  12. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Spannend nu, ben benieuwd!

    Hier van P40 bij 20 weken naar P17 met 32 weken... na 2 weken groeiecho... van 1.7 kilo naar 2.1 kilo en plekje P24.

    Hopelijk valt het bij jou ook mee.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  13. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #13 bozoe, 13 okt 2020
    Laatst bewerkt: 13 okt 2020
    Hier ook herkenbaar. De oudste lag continue onder de P10 lijn maar ik ontwikkelde PE/HELLP dus de doorbloeding was niet goed genoeg. Ze is geboren met 35 weken en woog 2461 gram.

    De jongste een P5 kindje volgens de groeiecho's. Haar hoofdje zelfs onder de P3 curve rond de 30 weken. Dat trok na een paar weken weer bij.

    Hebben ze nu 2 dagen opeenvolgend een groeiecho gedaan? Dat heeft weinig nut. Ik denk dat je de komende tijd groeiecho's gaat krijgen om de 2 weken. Als ze gestaag doorgroeit in haar eigen tempo dan is dat een goed teken. Hoe is je eigen bloeddruk?

    Sterkte, er komt ineens veel informatie op je af.

    Ps: ons P5 kindje woog uiteindelijk 3216(!) gram bij 38 weken:)
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  14. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. De echo was goed. De doorbloeding van de navelstreng was nu weer normaal maar kan schommelen net als je eigen bloeddruk. wel kwam ze met de meting op p3,5 uit. Dus nog minder dan p5. ze zei alles ziet er goed uit het enige “afwijkende” is dat ze gewoon heel erg klein is. moet nu elke week een echo maken. Ben allang blij dat alles gewoon goed was nu. Het gekke vind ik wel. Ze wordt nu geschat op 1105 grm en lees op internet dat met 29 weken het gewicht ong 1000-1200 is?? Dan is haar gewicht prima zou je zeggen. dus waarom ik dan op p3 zit? Moet wel stoppen met werken nu
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  15. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    balen! Ik weet het zelf ook niet, ik ben zelf ook 160 klein dus maar ik produceer enorme baby’s dus je eigen gewicht of lengte hoeft niets per se iets betekenen dat je ook kleinere kinderen krijgt. Ik krijg dus om een of andere redenen juist enorme babys boven 4kg terwijl op de echo zien ze gewoon echt als gemiddeld uit. Zo’n echo hoeft dus ook niet veel te zeggen.

    Wel dat bloedtoevoer en navelsteng is meer zorgwekkend denk ik dan de groei. Krijg je nog meer afspraken om het te opvolgen? maar weet je is nog niets waar je echt zorgen hoe te maken: mijn meisje heeft hydronefrose dus een nier werkt niet en zelfs dan maak ik mij weinig zorgen om Het is hoe het is en na de geboorte zien we het wel je kan nu toch niet echt iets aandoen..
     
  16. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    De bloedtoevoer was nu goed maar kan schommelen net als ke eigen bloeddruk. Nu elke week n echo. Hoor zo meer
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Je bent nu gelukkig in goeie handen! Dat scheelt enorm en ze houden jullie goed in de gaten. Hopelijk blijft ze op dit eigen lijntje door groeien.
    Sterkte!
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Lastig te begrijpen inderdaad dat 1105 gram dan blijkbaar zo laag is, als je de referentiewaarden die je op het internet vindt aanhoud. Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. Zou het toch aan de gynaecoloog of verloskundige vragen.

    p3.5 klinkt wel aan de kleine kant, en kan me voorstellen dat je daar dan stress van krijgt. Belangrijkste nu is dat ze in ieder geval niet verder omlaag gaat met haar curve. En als je rust neemt van je werkt, scheelt dat mogelijk ook al wat.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  19. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Heb je daar geen uitdraai van? Ik krijg elke echo een blaadje mee waar dat allemaal op staat. Alle metingen en dan staat er dat er hartactie is gezien etc
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  20. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.368
    1.462
    113
    Vrouw
    Nee niet gehad?
     

Deel Deze Pagina